Sir. Digby Chicken Caesar Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Tolket det ut i fra guiden (S-ATA guiden) at man kunne kjøre S-ATA og P-ATA på samme hovedkort (kommer an på hovedkortet)... Har bestilt en data med S-ATA HD (kunne ikke velge uten HD)...Har også lest at hovedkortet kan ha to S-ATA og to P-ATA disker...Har tidligere kjøpt meg en WDC 200GB P-ATA (ville vært litt surt om jeg ikke fikk brukt denne) Er det da bare å koble denne P-ATA disken til som en vanlig slave, eller må jeg inn i biosen og drive med mye fancy triksing der? Noen negative sider ved å kjøre diskene sammen? Hva blir så overføringshastighetene på maskinen (vil kopiering innen S-ATA disken skje med S-ATA hastighet, og hva blir hastigheten mellom diskene)? På forhånd takk! Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Skal ikke vere någe negativt der nei. någen har litt problemer med å innstalere S-ata diskene, men det står veldig bra forklart i mange poster kossen du skal gjøre det. er bare å kjøre begge to, sett jumperen på slave og sett den til slave i bios også. viss du leser de andre trådene så står detalj for detalj kossen du skal gjøre det. lykke til Lenke til kommentar
Sir. Digby Chicken Caesar Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 oki...takker! :!: Du vet vel tilfeldigvis ikke noe om hastighetene da? Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) SATA standardene og overførings hastighet: SATA-150 150 MB/s SATA-300 300 MB/s SATA-600 600 MB/s standard nå er vell 300 MB/s correct me if I`m wrong with anything <edit> Viss du skal kopiere mellom S-ata disken og P-ata diske så vil eg tro at dt vil gå med P-ata hastighet. siden det ikke (tror eg) funker å overføre data på serial måte slik S-ata disken gjør. Men kopier du til S-ata disken vil dt gå med de hastighetene jeg har kopiert inn. (spørs ka modell du har kjøpt) Er ikke helt sikker på alt, så hadde vert fint med innspill også Endret 14. oktober 2004 av 2peewee Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 standar nå er desverre bare 150MB/sek Når du kopierer mellom en sata og en pata disk, vil det selvfølgelig ikke gå raskere enn den tregeste disken tillater. I tilfellet vil kopieringen skje med pata fart, men det er ikke så mye forskjell. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Og for ordens skyld; - du må nok regne med å gjøre noen innstillinger i BIOS............:-) Alt etter hvilken av diskene du skal ha som OS- disk. Lenke til kommentar
Sir. Digby Chicken Caesar Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Takker for alle svarene! Og siden jeg ikke vet hvordan man får til de fine firkantene med quotes inni, gjør jeg det slik : @Rayline TWB: OS kommer installert på S-ATA disken,når jeg får datan skal jeg slenge inni P-ATA disken... Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 hehe eg skal lere dg dt med quotes. sei at du skal quote det jeg nettop skreiv. da gjør du slikt [quote]sei at du skal quote det jeg nettop skreiv. da gjør du slikt[/quote] btw, kossen går dt nå ? fiksa problemet? Lenke til kommentar
Sir. Digby Chicken Caesar Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 takker for quoting-tutorialen. Jeg har ikke fått maskinen enda, men jeg bare lurte på om jeg måtte løpe ut og kjøpe meg en ny HD, og om jeg kom til å møte menge kompatibilitetsproblemer (er dette et ord?) når jeg skulle sette dem sammen. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Bare å sette disken på en ledig p-ata kontroler og sette den enten som master hvis den står alene eller som slave hvis den står sammen med cd-rom, brenner e.t.c Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 er samme om det er 150 eller 300 mbps foreløpig, diskene er ikke raske nok til å utnytte hastigheten enda uansett Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Bare å sette disken på en ledig p-ata kontroler og sette den enten som master hvis den står alene eller som slave hvis den står sammen med cd-rom, brenner e.t.c s-ata disken har egen port på hk og egen liten kabel. p-ata disker er som den har vært de siste åra og du vet sikkert åssen man kobler til en sånn med rette jumpere og plassering på kabel osv Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 sei at du skal quote det jeg nettop skreiv. da gjør du slikt [quote]sei at du skal quote det jeg nettop skreiv. da gjør du slikt[/quote] Eller så klikker du på Quote-knappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå