Gå til innhold

Installere P-ATA med en S-ATA?

Anbefalte innlegg

Tolket det ut i fra guiden (S-ATA guiden) at man kunne kjøre S-ATA og P-ATA på samme hovedkort (kommer an på hovedkortet)...

Har bestilt en data med S-ATA HD (kunne ikke velge uten HD)...Har også lest at hovedkortet kan ha to S-ATA og to P-ATA disker...Har tidligere kjøpt meg en WDC 200GB P-ATA (ville vært litt surt om jeg ikke fikk brukt denne)

Er det da bare å koble denne P-ATA disken til som en vanlig slave, eller må jeg inn i biosen og drive med mye fancy triksing der?

Noen negative sider ved å kjøre diskene sammen?

Hva blir så overføringshastighetene på maskinen (vil kopiering innen S-ATA disken skje med S-ATA hastighet, og hva blir hastigheten mellom diskene)?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke vere någe negativt der nei.

någen har litt problemer med å innstalere S-ata diskene, men det står veldig bra forklart i mange poster kossen du skal gjøre det.

er bare å kjøre begge to, sett jumperen på slave og sett den til slave i bios også. viss du leser de andre trådene så står detalj for detalj kossen du skal gjøre det.

lykke til

Lenke til kommentar

SATA standardene og overførings hastighet:

SATA-150 150 MB/s

SATA-300 300 MB/s

SATA-600 600 MB/s

standard nå er vell 300 MB/s

correct me if I`m wrong with anything :)

<edit> Viss du skal kopiere mellom S-ata disken og P-ata diske så vil eg tro at dt vil gå med P-ata hastighet. siden det ikke (tror eg) funker å overføre data på serial måte slik S-ata disken gjør. Men kopier du til S-ata disken vil dt gå med de hastighetene jeg har kopiert inn. (spørs ka modell du har kjøpt)

Er ikke helt sikker på alt, så hadde vert fint med innspill også

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Bare å sette disken på en ledig p-ata kontroler og sette den enten som master hvis den står alene eller som slave hvis den står sammen med cd-rom, brenner e.t.c ;)

:yes:

s-ata disken har egen port på hk og egen liten kabel. p-ata disker er som den har vært de siste åra og du vet sikkert åssen man kobler til en sånn med rette jumpere og plassering på kabel osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...