bugsy Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 jeg har et chieftec fulltower... hvor bør jeg plassere kabinett viftene for å få best mulig ytelse, og bør de suge eller blåse luft på de forskjellige plassene man kan plassere de... Lenke til kommentar
Phonixx_1.6Ghz Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg har et tilsvarende kabinett og begynte med 5 Papstvifter, 3 som blåste inn og 2 som sugde ut. Etterhvert så fjerna jeg de 3 som blåste inn og det var egentlig liten forskjell (ca 2 grader på kabinett og 3.4 på hardisker) men hvis jeg derimot fjerner en av de som suger ut så stiger tempen endel mer. Så min konklusjon ble at de som suger ut er endel viktigere enn de som blåser inn. Men det var _min_ erfaring da :smile: Lenke til kommentar
Phonixx_1.6Ghz Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 20:47, Phonixx_1.6Ghz skrev:Jeg har et tilsvarende kabinett og begynte med 5 Papstvifter, 3 som blåste inn og 2 som sugde ut. Etterhvert så fjerna jeg de 3 som blåste inn og det var egentlig liten forskjell (ca 2 grader på kabinett og 3.4 på hardisker) men hvis jeg derimot fjerner en av de som suger ut så stiger tempen endel mer. Så min konklusjon ble at de som suger ut er endel viktigere enn de som blåser inn. Men det var _min_ erfaring da :smile: Glemte å si at de som suger ut står i bakkant under Psu og de 3 jeg hadde som blåste inn stod i front foran disker etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå