johang Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 HD280Pro er genialt, men pass opp for dårlige anmeldelser i forum, -det trenger minst 100 timer innspilling før det låter bra. Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Ang HD280 pro, sjekk anmeldelser på nettet, mye bra omtale der Link i min forrige post. Endret 21. oktober 2004 av daphexb Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Ja har samme hodetelefoner, de er veldige gode.. Men husk at de må spilles inn i god tid.. Har hatt de 3 uker nå... Synes bassen har kommet mer den siste uka nå.. Endret 21. oktober 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Nå har jeg bestilt alle delene i mitt nye hifi datasystem Kanskje ikke det mest utsøkte systemet, men det skal være solide og bra greier! Lydkort: e-mu 0404, bestilt på creatives nettbutikk, 838 kr inkl mva og frakt. Hodetelefonforsterker: Headsave classic med AD8620 op-amp og kabler anbefalt av leverandør av forsterker, bestilt fra canada, 1190 kr inkl frakt og mva. Hodetelefoner (som var utgangspunktet for mine andre kjøp): Sennheiser HD595, bestilt fra Mamoz data, 1490 kr + frakt, blir sendt sammens med andre produkter, kanskje 30 kr frakt ca. Til sammen: 3518 kr. Litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke, men så antar jeg at kvaliteten blir bra nå Endret 1. november 2004 av daphexb Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Bestilte et sett Sennheiser HD595 og de er jævla nice å ha på det skal de ha for, men hva pokker skal man med ÅPEN løsning. Det spilles lyd på utsiden av hodetelefonene I tillegg virket de ikke så veldig lettdrevne som jeg har lest i tester, da jeg har brukt de her på maskinen. Bassen finnes ikke whatsoever, så nå imorgen skal jeg ringe å bytte dem til et sett Sennheiser HD 280 PRO som har en god del lavere motstand pluss at de er lukket. Nå skal jeg kunne få en feit bass og et headsett jeg kan sitte med leeeenge uten at noen klager over lydnivå. PS: Hva skal man med ÅPEN løsning ? Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det er lettere å få god lyd med åpen løsning. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 PS: Hva skal man med ÅPEN løsning ? Åpen løsning eliminerer muligheter for ressonans. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg har prøvd mine HD265 og HD580 på to forsjelige intigrerte hk'er... Aldri hatt noen problemer, kan kjøre dem som høytalere dersom jeg vil En venn av meg har de samme hodetelefonene som deg, han har ikke intigrert lyd kort, men han har ikke hatt noen problemer, som jeg vet om! Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ok, men slikt tull trenger jeg ikke. Er en til som bor i leiligheten her og det er vel hovedgrunnen til at jeg kjøper meg et headset i det hele tatt. Åpen løsning er hvertfall ikke min greie Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg har prøvd mine HD265 og HD580 på to forsjelige intigrerte hk'er... Aldri hatt noen problemer, kan kjøre dem som høytalere dersom jeg vil Jeg prøvde HD580 rett fra lydkortet for et par dager siden. Den spiller langt fra sitt fulle potensiale, og høres mye bedre ut med egen forsterker. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Hva med Sennheiser HD 280 PRO med BT928 - Hodetelefonforsterker til 600 spenn ? Jeg er ikke überkravstor men bare det blir en markert forskjell så kjøper jeg det uansett om det ikke er the best of the best. Formeninger ? EDIT: Skal brukes til en stasjonær pc med et 2-3år gammelt hovedkort med integrert lyd. Endret 31. oktober 2004 av gixxerman Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hva med Sennheiser HD 280 PRO med BT928 - Hodetelefonforsterker til 600 spenn ? Jeg er ikke überkravstor men bare det blir en markert forskjell så kjøper jeg det uansett om det ikke er the best of the best. Formeninger ? EDIT: Skal brukes til en stasjonær pc med et 2-3år gammelt hovedkort med integrert lyd. Ser ikke helt poenget i det. Noe forbedring av lydkvalitet er det sikkert, men 280 har en imperdans på 64 ohm. Den kan fint drives av lydkort og bærbare enheter. HD580, som jeg nevnte i innlegget over har imperdans på 300 ohm, og er en god del tyngre å drive. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ok, thnx for kjapt og nyttig svar. Da slipper jeg å waste penger Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Lydkort: e-mu 0404, bestilt på creatives nettbutikk, 838 kr inkl mva og frakt. Hodetelefonforsterker: Headsave classic med AD8620 op-amp og kabler anbefalt av leverandør av forsterker, bestilt fra canada, 1190 kr inkl frakt og mva. Hodetelefoner (som var utgangspunktet for mine andre kjøp): Sennheiser HD595, bestilt fra Mamoz data, 1490 kr + frakt, blir sendt sammens med andre produkter, kanskje 30 kr frakt ca. Jeg bryr meg aldri når folk kjøper A64 FX, 2 GB RAM og 6800 Ultra, men nå blir jeg nesten misunnelig. Dessverre har jeg problemer med "skitten" strøm der jeg bor, så jeg har gitt opp å bruke noe annet enn batteridrevne enheter til musikk. Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 kult å høre EasyRaider. Nå mangler jeg bare lydkortet, alt det andre er kommet, så på nettet at det var kommet til nabobyen, kommer vel i morgen da. Da blir det reviews her på forumet, men må kanskje la det bero litt, spille inn utstyret først. Post mer folkens, interessant lesning Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Da har jeg fått alt det nye musikkutstyret, sitter å spiller det inn enda. Men innspilling eller ikke, det er som klare dagen i forhold til mørke natta med det gamle utstyret!! Ganske kult med musikk altså!! More innspilling to do hehe, poster mer senere... Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jau, ble HD 280 Pro på meg og gud for en forskjell. Nå har jeg faktisk bass igjen :!: Lenke til kommentar
Ever Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 En av de vanligste årsakene til støy på lydkilden fra PC, er faktisk ikke interferens fra de øvrige komponentene, men "elektronvandring" gjennom strømkabel. Sørg for å bruke en jordet kontakt. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jau, ble HD 280 Pro på meg og gud for en forskjell. Nå har jeg faktisk bass igjen :!: Ikke noe dumt valg.. Noe jeg liker med HD280 n er at den er så krystall klar på de det øvre frekvensområdet, samt så dyp på de lave. Men tilbake med det med forsterker osv : Monterer du SHHD 280 PRO i et stereo anlegg så merker du forskjell fra et integrert lydkort ja. Du kan spille høyere samtidig er det bedre lydkvalitet.. Så husk at den ikke yter sitt potensiale i pcn din nesten samme hva slags lydkort du har (hvis du ikke har forsterker) Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Sitter å hører på det nye musikkutstyret mitt (e-mu 0404, headsave classic (w/AD8620), HD595). Det er en stor forbedring fra mitt forrige oppsett (integrert lydkort, tok lyden fra headphonejack på noen crappy høyttalere som fulgte med pc, HD465). Nå er det ingen bombe at lyden ble mye bedre og jeg har ikke noe annet enn mitt gamle oppsett å vurdere opp mot. Men lyden er BRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå