Gå til innhold

Ny strømforsyning til 6800LE?

sivertxp

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp et Gainward 6800LE. Satte inn kortet korrekt, og skulle kjøre noen 3dmark tester. Et stykke inn i testen slår plutselig skjermen seg av, og maskinen stopper. Skjer det samme i spill. Er det strømforsyningen som er for dårlig?

Har:

AMD xp2600

512 MB RAM

Epox 8k9ai hovedkort

CD-Brenner

Nettverkskort

Diskettstasjon

Q-tec 350W PSU

Har nyeste BIOS til hovedkortet og de nyeste driverne til NVIDIA.

Hvis jeg trenger ny PSU, er da denne ok: NorthQ 4001 Silent ?

Ellers noen andre strømforsyninger jeg burde vurdere? Helst ikke alt for dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

Står nå mellom:

-NorthQ Silent 400W NQ 4001 - ATX 400W, 120mm Fan, 12-17dBA

-Sweex PSU Gold DualFan CE 650W BigFan

NorthQ'en har bare 12V-15Amp, mens Sweex har 12V-25Amp.

Hvilken skal jeg gå for?

EDIT: Skal handle på Datakjeden Oslo, så det er bare disse to som er aktuelle.

Endret av sivertxp
Lenke til kommentar

Hadde problem med mitt Gainward 6800GT golden sample. Kjørte på en Q-Tec 400W psu *grøss*... Hadde samme problem som trådstarter. Kjøpte en Aspire 520W som holder 34A på 12V til 600,- på Mamoz.no og nå funker alt knirkefritt! Moralen er: Kjøp aldri en Q-Tec... Men noen sier sikkert at det er bra (det trodde jeg da jeg kjøpte den for 3 år siden) men de fleste har problem med dem. Viftene slutta å virke etter bare noen måneder så jeg gadd ikke bytte den, satte bare inn noen nye. :thumbdown:

Endret av herpel
Lenke til kommentar

Åh, så digg å finne folk som har samme problem som meg. Jeg opplever eksakt det samme som trådstarter med mitt nyanskaffede Gainward 6800LE, men i mitt tilfelle skjærer det seg etter når jeg spiller CS: Source. Skjermen blir svart, og maskinen slutter å reagere.

Jeg har en Fortron 350W PSU - dette er tydeligvis ikke bra nok! Men det er litt merkelig, for jeg kjører bare en Athlon XP 1800+ - tror ikke denne drar så mye strøm. På den annen side har jeg 3 kabinettvifter gående, som krever sitt...

Skal prøve å koble ut cd-rom'en og en harddisk, og sjekke om det samme skjer da.

Edit: Her er link med info om min PSU, hadde vært stas om noen kunne ta en titt og fortelle meg om den duger eller ei... Er helt blank når det kommer til amper osv..

Fortron 350W PSU

Endret av ibsen
Lenke til kommentar

Hmmm... dette blir bare mer og mer mystisk:

Jeg koblet ut en s-ata harddisk samt cd-rom'en min, og det gikk bra i en times tid... helt til jeg skrudde opp oppløsningen i CS: Source fra 1280 til 1600. Da tok det ti minutter, så konket kortet igjen (svart skjerm).

Hvordan kan jeg regne ut hvor mye strøm alle komponentene mine drar totalt?

Har noen peiling på hva som kan være galt her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...