JassFatt-aka-Andre Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) hallo. les siste innlegg. Endret 18. oktober 2004 av JassFatt-aka-Andre Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Her finner du mange gode tips... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Ville gått for eller Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) viss man ser på det høverste bildet kan man se brue striper der vanent skal renne det skal være finner som stikker opp eller går nedover i blokken er det lurt ? vil det ha noe efekt ? Endret 14. oktober 2004 av JassFatt-aka-Andre Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 er denne radiatoren et bra kjøp ? skal man koble vifter på ? i så fall 80 mm eller 120 mm ? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvorfor gå for et utdatert design? Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 fordi jeg tror det kjøler bra ! å jeg har ikke så god fantasi Lenke til kommentar
Daron Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvis du vil gå for spiralmønsteret, så bør vannet gå inn i midten.. og ut i kanten.. Men som det ble nevnt er dette et "gammelt" design.. Men det funker.. Min AC evo blokk har dette designet og den får jobben gjort.. Hvis du vil ha en lett blokk å lage så bør du se litt på blokken til skrue( er for lat til å finne en link..) Denne kan du lage med enkle verktøy.. største jobben blir faktisk å finne materialer.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Ville gått for http://www.home.no/kristianberg/Ideer/cpuA...%20(Custom).jpg Det var den jeg tenkte på Den ser jo kjempebra ut! Edit: Fjerna img taggen Endret 15. oktober 2004 av BaX Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 QUOTE (Fragletrollet @ 14/10/2004 : 16:56) Ville gått for http://www.home.no/kristianberg/Ideer/cpuA...%20(Custom).jpg så den vil fungere bedre en spiralformen ? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 QUOTE (Fragletrollet @ 14/10/2004 : 16:56) Ville gått for http://www.home.no/kristianberg/Ideer/cpuA...%20(Custom).jpg så den vil fungere bedre en spiralformen ? Jeg vil tru det. Vannet kommer rett ned på kjernen... BTW. hvilken socket har du? Vis du har sett Karamba sin blokk, så har hann en sølvklump som han bruker til kjøleribbe, det er ganske bra! (dårlig forklart...) Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 jeg har socket 754 Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) har laget en ny skisse nå her kommer vannet inn og deler seg i 2 og kommer ut på h å v side med kjøleribbe på midten .. ser denne bra ut bax ?? har ikke målt opp riktig dimensjoner jeg har bare tegnet i vei beklager dårlig bilde Endret 15. oktober 2004 av JassFatt-aka-Andre Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 ser dette bra ut ? det skal være 8 mm før den deler seg å 4 på vær side etter at den deler seg kan dette bli bra ? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 har laget en ny skisse nå http://www.forvirra.com/upload/img/kj%f8leblokk3.jpg hm.. spennende design.. dette har jeg tro på virker som om det kan få en super effekt hvis du tenker etter hvor mange ganger det kjøler ned kjernen gjennom 3 sett med finner... det har min stemme Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Altså. Jeg tror det er ganske dumdristig å begi seg ut på å finne en blokk som kjøler bedre enn RBX/TDX/Whitewater designet på sin første vannblokk. Da disse designene også er relativt lette å sette ut i verks, hvorfor da går for et design som 1. Ikke kjøler like bra 2. Vanskeligere å lage? Det er vel ganske dumt, eller hva? Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Altså. Jeg tror det er ganske dumdristig å begi seg ut på å finne en blokk som kjøler bedre enn RBX/TDX/Whitewater designet på sin første vannblokk. Da disse designene også er relativt lette å sette ut i verks, hvorfor da går for et design som 1. Ikke kjøler like bra 2. Vanskeligere å lage? Det er vel ganske dumt, eller hva? tror du ikke den siste skissen blir noe bra kjøleblokk ? skal ikke han så mange finner men jeg skal prøve å få 3-4 på midten Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det jeg iallefall vet er at RBX&TDX er gode design. Jeg har en mistanke om at kanalene på hver side er for trange, samt at de er for lange, så mye av "flow"'en vil gå ned. Innløpsnippelen bør også være rett over cpu-core. Altså, jeg tviler ikke på at det er mange forbedringer som er mulige å gjøre på TDX/RBX osv, men da tror jeg du skal ha endel erfaring fra andre blokker først. Så jeg ser ikke poenget med å prøve å lage en "bedre" blokk første gangen. Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 men athlon 64 brikken er jo stor hele driten må jo kjøles ikke bare 1x1 cm som på athlon xp Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) nå har jeg laget en helt ny skiss .. denne liker jeg denne må da funke bra nokk. elns viss noen vet at denne ikke blir bra . si i fra ! Endret 15. oktober 2004 av JassFatt-aka-Andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå