Gå til innhold

hjellelaga vannkjølingsystem. planlegges tips meg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil gå for spiralmønsteret, så bør vannet gå inn i midten.. og ut i kanten..

Men som det ble nevnt er dette et "gammelt" design.. Men det funker.. Min AC evo blokk har dette designet og den får jobben gjort..

Hvis du vil ha en lett blokk å lage så bør du se litt på blokken til skrue( er for lat til å finne en link..) Denne kan du lage med enkle verktøy.. største jobben blir faktisk å finne materialer.. :)

Lenke til kommentar

Altså. Jeg tror det er ganske dumdristig å begi seg ut på å finne en blokk som kjøler bedre enn RBX/TDX/Whitewater designet på sin første vannblokk. Da disse designene også er relativt lette å sette ut i verks, hvorfor da går for et design som

1. Ikke kjøler like bra

2. Vanskeligere å lage?

Det er vel ganske dumt, eller hva?

Lenke til kommentar
Altså. Jeg tror det er ganske dumdristig å begi seg ut på å finne en blokk som kjøler bedre enn RBX/TDX/Whitewater designet på sin første vannblokk. Da disse designene også er relativt lette å sette ut i verks, hvorfor da går for et design som

1. Ikke kjøler like bra

2. Vanskeligere å lage?

Det er vel ganske dumt, eller hva?

tror du ikke den siste skissen blir noe bra kjøleblokk ?

skal ikke han så mange finner men jeg skal prøve å få 3-4 på midten

Lenke til kommentar

Det jeg iallefall vet er at RBX&TDX er gode design. Jeg har en mistanke om at kanalene på hver side er for trange, samt at de er for lange, så mye av "flow"'en vil gå ned. Innløpsnippelen bør også være rett over cpu-core.

Altså, jeg tviler ikke på at det er mange forbedringer som er mulige å gjøre på TDX/RBX osv, men da tror jeg du skal ha endel erfaring fra andre blokker først. Så jeg ser ikke poenget med å prøve å lage en "bedre" blokk første gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...