Gå til innhold

Anbefaing av mp3-spiller...igjen...

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har tenkt å kjøpe meg en hd-basert mp3-spiller som helst ikke bør være over 3000kr. Dette er mine kriterier:

- helst 20gb eller mer

- uvesentlig med design - synes det er dumt å kjøpe noe bare for at det ser "kult" ut...

- gjerne Plug'n play, ELLER en programvare som ikke er irriterende

- gode øreplugger som medfølger - vil ikke investere i nye med det første

- god batterikapasitet

Har egentlig valget mellom disse 3: Creative zen touch 20 gb, Creative Jukebox Xtra 30 gb eller Asono sound hub 20gb.

Fordeler og Bakdeler som jeg har fått med meg:

Nr1: Fordel: 24 t levetid på batteri, ganske rimelig (ca 2500,-) Bakdel: "bare" 20 gb, ikke plug'n play, for kult look; skal jo være Ipod-utfordrer...Muligens er kvalitet ofret for kulhet? I wonder...

Nr2: Fordel: Utskiftbart batteri, 30 gb, ser veldig enkel å betjene ut, rimelig (2500,-) Bakdel: ikke plug'n play, levetid på batteri 14 t, og hvor vanskelig er det å få tak i et ekstra batteri? Ikke vet jeg...

Nr3: Fordel: integrert radio og diktafon, plug'n play, god batterilevetid 16 t. Bakdel: Noe dyrere (ca 3000,-), "bare" 20gb, virkelig nødvendig med 500 kr mer for radio og diktafon?

Har med andre ord litt problemer med hvilke jeg skal velge...Er jo veldig kjekt med plug'n play, men er også kjekt med 10gb mer....Må jo også være kjekt med utskiftbart batteri, sett at man får tak i disse...

Står vel egentlig mellom to og tre....Ofre plug'n play, radio og diktafon og to t lengre batterilevetid for 10 gb mer og utskiftbart batteri?

Jeg er av den typen som gjerne vil ha en slik dings i noen år, så jeg er litt redd for innebygde batteri...Hvor lenge har produsentene regnet med at disse dingsene lever egentlig?

Så...noen med erfaringer fra disse spillerene? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anyone? :ermm:

Lurer spesielt på det med batteriene....Leste et sted at de beregner en levetid på 1,8 år (??) på slike interne batteri, og at det da koster rundt 1500kr å skifte de ut...Derfor vil jeg heller kjøpe Jukebox xtra, men finner ikke de batteriene noe sted...bortsett fra på creative.com, men der koster de 350 kr, noe som betyr at de vel må fortolles/momses inn i norge??

Lenke til kommentar

Jeg hadde ca. de samme valgene, og endte opp med Zen Xtra 30 GB. Jeg er meget fornøyd, jeg har fått det jeg ønsket meg og mye for pengene.

-helst 20gb eller mer
Dette argumentet taler for zen extra, mest plass for pengene.

- uvesentlig med design - synes det er dumt å kjøpe noe bare for at det ser "kult" ut...
Asono Soundhub er vel den av spillerne hvor du betaler mest for designet.

- gjerne Plug'n play, ELLER en programvare som ikke er irriterende
Er vel kun asono som har plug'n play av disse. Med Creative må du ha med en cd med programvare for at spilleren skal brukes som en portabel hdd...

- gode øreplugger som medfølger - vil ikke investere i nye med det første
Vel, medfølgende øreplugger med god kvalitet er vel egentlig bare å glemme... For å få skikkelig lyd må man ha hodetelefoner.

Jeg har kun prøvd zen extra, så jeg skal ikke uttale meg så veldig bastant, men jeg kan ikke si jeg har hørt særlig mye bra om zen touch. Du får helt enkelt finne ut av hva som er viktigst for deg av plass, batteritid og radio/diktafon/størrelse. :)

Lenke til kommentar
Asono Soundhub er vel den av spillerne hvor du betaler mest for designet.

Det blir vel kanskje litt tullete å gjøre om kriteriet til "minst mulig design for pengene!"

Lenke til kommentar

ville vel egentlig anbefale Ipod 4g

12 timers batteritid (mot 8 på den forrige)

20 gb til 2800, den er liten og lett. Du må bruke programvare til den, men jeg elsker det, sinnsykt digg program å bruke! (itunes)

Også hvis du ønsker mer batteritid så kan du kjøpe en batteripakke som festees bakpå, denne kan fylles opp med 4 AA batterier som kan byttes ut når de er tommebatteripakke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...