Gå til innhold

Noe galt med hovedkortet?

Kick150

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg her, det hadde vært flott. Har tatt min gamle pc frem for å gi den til niesen min. Har kjøpt ny harddisk, flyttet over cd-spiller og diskettstasjon fra hennes gamle pc og montert i min. Det er forøvrig en Amd Athlon xp1700+. Alle kabler skal ettersigende være korrekt satt i, men jeg får nå ikke cd-spiller, diskettstasjon eller mus til å virke. Maskinen starter opp og jeg får Packard Bell sin velkomstskjerm fram. Der står det trykk F2 for Bios osv. Men hjelper ikke stort det når ikke den virker. Kan ikke skjønne at hovedkortet er gått i stykker, da pc'en har stått dønn i ro etter at jeg skiftet. Noen gode råd? Noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du sier at mus, diskett stasjon og cd spiller ikke funker, men spørsmålet er om de får strøm? Verken cd spilleren eller diskett stasjonen er avhengig av hovedkortet for strøm.

EDIT: Med andre ord, lyser det lille LED lyset på diskett stasjonen eller cd-spilleren? Og hvordan vet du at musen ikke funker når du bare har nådd Bios? Trykk F2 og sjekk og gå over instillingene!

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Intet lys nei, hverken i cd-spiller eller diskett stasjon. Jeg kommer ikke inn i Bios når jeg ikke får kontakt med musen. Det er kun velkomstsjermen til Pacakrd Bell som viser der det står hva man skal trykke for å komme i Bios. Musen står i vanlig plugg bak (ikke usb). Alle strømkabler er satt i.

Lenke til kommentar

Nope, ikke tastaturet heller. PSU er den som fulgte med: FSP Group Inc. Og så står det max output 215 W. Men det står ikke mer i den nå enn da jeg brukte den. Derfor er det litt rart at det kan være strømforsyningen, siden ikke mus/tastatur virker heller. Begynner å bli litt snålt dette her gitt. :(

Lenke til kommentar

Ok, kan jo prøve. Men her er det jeg har gjort: I ide1 har jeg harddisken, ide2 har jeg cd-spilleren og i den tredje (som jeg ikke vet navnet på) og som er litt smalere har jeg diskettstasjonen. Det er mange strømkontakter, og det er det samme hvilke jeg bruker vil jeg tro. Alle enheter er tilkoblet strømmen og jumperne står riktig i. Høres ikke dette fornuftig ut? Eller har jeg koblet feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...