Gå til innhold

overklokking = dårligere grafikk?

Anbefalte innlegg

har overklokket mitt 9600xt opp til 550mhz på core clock og 350,hz på memory clock. kan dette påvirke grafikken i spill? spilte farcry etter at jeg hadde kolokket kortet, og syntes grafikken så litt dårligere ut. kan dette være riktig eller var det bare innbildning? det er ikke artifacts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen kort blir ikke noe bedre ved overklokking selv om det går stabilt av en eller annen merkelig grunn.

når det er overklokka får du flere "FPS" som gjør at du kan stille opp kvaliteten og fremdeles få bra flyt (altså bilder i sekundet)

mulig du har trykket på noe under "direct 3d menyen" da , slik så smoothvision er slått av ellernoe sånn (=mere ujevn grafikk)

om du får færre fps kan det jo også være at kortet blir for varmt.

Lenke til kommentar

Det er første gang jeg hører noen ta opp det poenget. Det er kanskje mulig at f.eks. pixel-shaderne slutter å fungere 100%? Ta et skjermbilde i FarCry, gå ut av spillet, klokk ned skjermkortet, åpne spillet på nytt, og ta et nytt skjermbilde. Sammenlign bildene.

Jeg tror at du bare har innbilt deg det, men det gjenstår jo å se.

Lenke til kommentar
noen kort blir ikke noe bedre ved overklokking selv om det går stabilt av en eller annen merkelig grunn.

når det er overklokka får du flere "FPS" som gjør at du kan stille opp kvaliteten og fremdeles få bra flyt (altså bilder i sekundet)

mulig du har trykket på noe under "direct 3d menyen" da , slik så smoothvision er slått av ellernoe sånn (=mere ujevn grafikk)

om du får færre fps kan det jo også være at kortet blir for varmt.

hvordan kan jeg skru opp fps'en da? å hvordan skrur jeg på smoothvision(hvis det er skrudd av)?

skal prøve med screenshots også ;)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Hmm....rett meg om jeg tar feil men etter mine kunnskaper kan man ikke sette opp FPS (frames per second = bilder per sekund), men jo kraftigere skjermkort man har, desto flere FPS får man, er det Hz på skjermen du mener??? litt rådvill jeg siden du sier det blir bedre...men men jeg kan for all del ta feil..

Francis :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...