FaWkeS^ Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei! Eg satt nettopp inni en 160gb hd, og den finner den når maskinen starter opp og alt. Men hvorfor er den ikke der når eg ser i min datamaskin? Maskinen finner den hvis eg går på "add hardware" på kontroll panel. Noen som vet hvorfor den ikke finnes på min datamaskin, og hvordan fikse? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du må formatere disken. Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Du må formatere disken. Disken er helt ny jo. Trenger vel ikke formatere den når den er helt tom? Dessuten, hvordan kan eg formatere en disk som eg ikke kan se? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 høyreklikk min datamaskin, behandle, diskbehandling....og formater den med ntfs Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil, men må den ikke først og fremst "aktiviseres" dersom vi snakker WinXP her? Husker ikke nøyaktig hvor man gjør dette, men det er et eller annet program under Accessories -> System tools. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du må formatere disken. Disken er helt ny jo. Trenger vel ikke formatere den når den er helt tom? Dessuten, hvordan kan eg formatere en disk som eg ikke kan se? Jo. Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 høyreklikk min datamaskin, behandle, diskbehandling....og formater den med ntfs Anelse om hva det der blir på engelsk? Har xp, men det gikk du vel gjerne ut ifra? Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Du må formatere disken. Disken er helt ny jo. Trenger vel ikke formatere den når den er helt tom? Dessuten, hvordan kan eg formatere en disk som eg ikke kan se? Jo. Kan du forklare meg hvordan eg kan formatere den når eg ikke kan se den da? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) høyreklikk på my computer -> manage -> disk management- høyreklikk på disken og så skjønner du resten regner jeg med En annen ting: finner du den i bios? satt jumperene riktig? Endret 14. oktober 2004 av Typhon Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 høyreklikk på my computer -> manage -> disk management- høyreklikk på disken og så skjønner du resten regner jeg med En annen ting: finner du den i bios? satt jumperene riktig? Eg finner den i BIOS ja, og jumperene er satt riktig. Brenneren står på Primary, og hd'n på Cable select.. altså det samme som slave praktisk talt. Folk sier eg skal formatere den, men finner ikke ut hvordan. Finner ikke ut hvordan formatere i disk management.. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 OK... Finnes disken i disk management da? Er den listet opp der? Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 OK...Finnes disken i disk management da? Er den listet opp der? Ja, eg kan velge imellom inizialise, properties og help, når eg høyreklikker i den firkanten til venstre for disken. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Viss du ikke finner den der, så kan du jo prøve å fikse det med partion magic Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 OK...Finnes disken i disk management da? Er den listet opp der? Ja, eg kan velge imellom inizialise, properties og help, når eg høyreklikker i den firkanten til venstre for disken. Ah, der var jo det jeg mente i posten min lenger oppe, som tydeligvis ble helt ignorert, hehe Du må velge initialize på disken. Men det har du kanskje prøvd allerede nå...? Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 OK...Finnes disken i disk management da? Er den listet opp der? Ja, eg kan velge imellom inizialise, properties og help, når eg høyreklikker i den firkanten til venstre for disken. Ah, der var jo det jeg mente i posten min lenger oppe, som tydeligvis ble helt ignorert, hehe Du må velge initialize på disken. Men det har du kanskje prøvd allerede nå...? Er prøvd for lenge siden Slik står det nå, men finner den enda ikke : http://home.no/fawkes/lese2.JPG Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Den er jo der!, lag en partisjon så formaterer du den! OM du ikke forstår programmet helt med en gang er det bare å se litt det er veldig enkelt Det er når disken ikke kommer opp her man evnt kan bruke partition magick til å finne den Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Partition Magic var løsningen. Takker så meget så meget allesammen for hjelpen Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Ikke rart du ikke finner den... du høyreklikker jo på feil sted! Klikk inne i det hvite feltet hvor det står 149,05GB så kommer det opp muligheter for formatering... Endret 14. oktober 2004 av Pollux Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 hehe sant dt og Pollux. men han fant dt med partion magic. så problem solved du for kosa dg med den nye disken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå