dagatle Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Driver her å ser på tynnklient løsninger, jeg har satt opp en DHCP og TFTP server og har fått til å laste et image (kjerne) fra serveren inn på en maskin som booter på PXE. Problemet er rett å slett at kjernen jeg laster over nå er standard bf2.4 fra debian og jeg er usikker på hva som trengs av kjernen jeg skal lage for å kunne laste opp. Ser for meg et system der jeg laster inn kjerne så mounter opp et NFS share hvor applikasjonene skal ligge. Venligst korriger meg om dette ikke lar seg løse eller at det finnes bedre løsninger. Har noen en ferdig kjerne til dette formålet eller tips i denne forbindelse ? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Tror du trenger noe LTSP (Linux Terminal Server Project) stuff i kernel. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Tror du trenger noe LTSP (Linux Terminal Server Project) stuff i kernel. ... som du finner på http://www.ltsp.org/. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå