Gå til innhold

Piratversjon av Halo 2 på nettet

Anbefalte innlegg

Urk. Pålitelig eller ei, det jeg har lest om spillet så langt har ikke virket så lovende. Folk beskriver spillet som "very dissapointing" og "not really that amazing", også at grafikken i SP er skuffende. På en annen side burde jeg kanskje ikke legge så mye tillitt i en gjeng med hobbyamatører som kun gleder seg til det neste Unreal spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns det er litt drøyt av Gamer.no og si legge ut sånn info, det blir jo nesten som å reklamere for piratversjonen. Her i forumet er det jo egentlig ikkje lov og nevne sånne ting. Sikkert mange som ikkje viste at den var lekket som nå går på nermeste torrent side og laster ned.. :no:

Jeg må si at jeg er litt enig med Kule-Ku her. Jeg ser ikke hlet vitsen i at gamer.no nærmest skal promotere warez på hovedsiden når de i forumet slår hardt ned på innlegg som bare nærmer seg emnet. Men det som er enda mer fælt å se her er dårlige begrunnelser for at artikelen er grei:

Når en side poster det poster alle det
Gamer.no kan helt klart ikke klandres for det, nei... Hadde ikke dere kjørt artikkelen hadde en bruker postet om det i forumet alikevel, dere opplyste kanskje potensielle "nedlastere" om at det var å finne på nett nå, men disse ville funnet ut av det før eller siden likevel.

Så altså om du driver en butikk og nabo butikken stjeler varene de selger og går derfor med stort overskudd, så er det helt greitt at din butikk gjør det samme? Jo det høres jo helt moralsk riktig ut det. Alt andre gjør kan søren meg jeg gjøre også. Hoho. Dette kan bli vilt! ;)

Lenke til kommentar
IP adressen avslører hvem du er og hvor du bor vet du rolleyes.gif

Feil.

Så lenge ipadressen er er dynamisk så vil den kun gi informasjon om hvilken nettlevrandør du har, og sist jeg sjekka så kan ikke telenor ol. gi ut noe informasjon om hvilken ip som brukes av hvem.

Og hva skulle skje hvis en fra microsoft skulle lese det at du laster ned halo2? Sender di en kar på døra med balltre å knuser kneskålene din? ;)

De bryr seg ikke om enkeltpersoner, men om grupper som sprer warez i mye større omfang.

Lenke til kommentar

At folk laster ned spill, gjør at industrien taper beløp i milliardklassen. Dette fører logisk nok til at det blir mindre penger å lage spill av... noe som fører til dårligere spill...

Jeg vil ikke ha det slik.

Alle som laster ned Halo 2 (som eksempel), kan brenne :thumbdown:

Lenke til kommentar

Interessant innlegg fra Eurogamer:

>wow - it's been taken down from (stor torrent-side fjernet av autosensuren her)

>how the hell did MS manage THAT?!!?

I think a certain group of pirates are about to find out that ripping off a new FPS from a small developer in the Czech Republic, and ripping off the Christmas priority for the world's biggest software company are two totally different things.

Det skjer vel ikke ofte at de kjepphøye fjortisene som driver torrent-link-sider til ulovlig materiale (og tjener gode penger på reklame) tar ned linker etter press utenfra - eller hva sier dere?

Så sant det er mulig så kommer nok MS til å statuere et kraftig eksempel ut i fra denne saken.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg er litt enig med Kule-Ku her. Jeg ser ikke hlet vitsen i at gamer.no nærmest skal promotere warez på hovedsiden når de i forumet slår hardt ned på innlegg som bare nærmer seg emnet.

Jeg vet ikke hvor du har dette fra, men vi har ingen forbud mot å nevne at et spill er ute på piratmarkedet her i forumet. I fare for å gjenta meg selv: Det vi kicker på er direkte linker, navn på katalognavn, navn på filer, antall filer, navn på gruppe, prat om innholdet i den lekkede versjonen osv.

Lenke til kommentar
Og hva skulle skje hvis en fra microsoft skulle lese det at du laster ned halo2? Sender di en kar på døra med balltre å knuser kneskålene din? ;)

Nei de sender Bill Gates som forteller om Windows' historie past-present-future. Samt alle om alle finessene til Windows Media Player 10 ;)

Lenke til kommentar
Så sant det er mulig så kommer nok MS til å statuere et kraftig eksempel ut i fra denne saken.

Så vidt jeg har hørt, ble releasen nuket pga fransk tale + engelske undertitler. Det holder liksom ikke..

Særiøst?! Fransk tale... :p

Brille fint!!

Che mapelle Master Chief. Voule vous coche avec moi? Fis de put!!

(leses rett ut... høres fransk ut da, men er neppe skrevet i nærheten av korrekt)

Baise moi, Master Chief! ;)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har hørt, ble releasen nuket pga fransk tale + engelske undertitler. Det holder liksom ikke..

Stemmer nok det. Jeg hørte det samme. Har ikke XBOX, så det betyr egentlig ikke noe for meg. Håper bare det kommer til PC fortere enn 1'eren gjorde.

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt på nettet om dette, og jeg personlig aner en dobbeltmoral til de grader hos de fleste brukere/gamere ol. rundt omkring i verden.

Dette er jo selvfølgelig kun spekuasjoner fra min side og er ikke basert på noe annet enn mine egne tanker, bare så det er sagt.

Hvis man sjekker rundt på div forum så er det svært mange som synes at dette var skikkelig kjipt, og det burde ikke ha skjedd osv. Jeg vil nok anslå at svært mange av de som skriver dette sikkert bruker XP som de ikke har betalt så mye for (ca prisen av en CD-R plate), som sikkert var brent ut med Nero som også var "gratis", osv. Poenget mitt er, hvorfor er det så "forferdelig" at akkurat DETTE spillet ble lekket ut? Hvorfor ser man ikke slik en antipirat holdning når det gjelder andre spill og programmer? Det virker som om folk synes at det er greit med noe piratkopiert materiale, mens en lekasje som dette er jo helt "forferdelig". "M$ tjener så mye penger så jeg bryr meg ikke om jeg har pirat XP, men Halo 2 det kan jeg ikke laste ned, nei det var skikkelig kjipt at det kom ut". Jeg tror ikke at Bungie kommer til å gå konkurs grunnet denne lekasjen. De kommer til å selge en hel drøss med spill og tjene "nok" med penger.

Halo 2 er dømt til å bli en salgssuksess, og nå har Bungie fått enda mer gratisreklame.

De som uansett har tilgang til å laste ned denne releasen ville uansett fått tak i spillet når det var ferdig/rett før. Den vanlige mannen i gata vet generellt ikke hvordan man skaffer slikt.

Nok en gang, dette er kun basert mine mine tanker og refleksjoner om dette emnet. Btw: syntes ikke at Gamer.no gjorde noe feil ved å skrive denne artikkelen, de fleste som uansett vet hvordan man får tak i dette spillet har sikkert allerede lastet det ned.

Lenke til kommentar
Når en side poster det poster alle det
Gamer.no kan helt klart ikke klandres for det, nei... Hadde ikke dere kjørt artikkelen hadde en bruker postet om det i forumet alikevel, dere opplyste kanskje potensielle "nedlastere" om at det var å finne på nett nå, men disse ville funnet ut av det før eller siden likevel.

Så altså om du driver en butikk og nabo butikken stjeler varene de selger og går derfor med stort overskudd, så er det helt greitt at din butikk gjør det samme? Jo det høres jo helt moralsk riktig ut det. Alt andre gjør kan søren meg jeg gjøre også. Hoho. Dette kan bli vilt! ;)

Har noen sagt at man kan gjøre hva man vil bortsett fra at du mener at jeg hinter til det... Hvis standpunktet til Gamer.no hadde vært å gi ut server, fildelingstjeneste o.l. hadde jeg skjønnt at du hadde vært motstander av det. Dog gjør de ikke dette og det spiller vel liten rolle om du leser nyheten på Itavisen.no, VG, Dagbladet, IGN, Gamespot eller Gamer.no? :roll:

Lenke til kommentar

De kan jo kontakte ISP'n min og be dem stenge linja mi (noe som ikke hjelper for MS lengre, for nå er jeg ferdig med nedlastingen :p), men jeg tar sjansen... Tror de heller konsentrerer seg mest om hvordan spillet ble lekket, så de unngår det samme i fremtiden...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke Xbox, men anyways... *60% ferdig*

Smart å si på ett forum der ALLE kan se at du laster ned piratvare. Også de du aller helst ikke vil skal se at du laster ned warez. IP adressen avslører hvem du er og hvor du bor vet du :roll:

Hva så?

I Norge er det lovlig å laste ned.

Jo, men det er vel ikke lov å laste ned spill som ikke er kommet ut enda? Uansett kan jo UPC stenge linja mi når de vil.... Men det tviler jeg på at de gjør, det blir bare for mye tenking for dem.

Lenke til kommentar
Er lovlig å laste ned piratkopier i Norge, enten de er ute i butikken eller ikke, hehe.

Dette gjelder også musikk og film.

Forhåpentlig vis vil det holde seg slik. Itavisen skriver i dag om Valgerds fantastiske lovforslag som gjør det ulovlig å dele, laste ned og konvertere mellom formater....

Lenke til kommentar

Om spillet er lekke på nett er vel ett fett eller ikke?? De som har planlagt å kjøpe det kjøper det vel uansett, de som planlegger å laste det ned får gjort dette en mnd før. No biggie!

Det værste er vel at de som spiller piratversjonen kanskje synes spillet er noen dritt og at dette ryktet sprer seg på nettet. For dette vil jeg påstå kan ødelegge en del for salget de første dagene etter lansering...

men det er selvfølgelig mine tanke om den saken...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...