gixer Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Er det noen som egentlig har en anelse om når Samsung kommer med større disker? Jeg er en stor Samsung-fan, men syns 160GB blir litt for lite. Etter å ha lest denne testen så skal jeg ikke se bort ifra at jeg kjøper en Maxtor DM10 hvis ikke Samsung kommer med noe større i den nærmeste framtid. Bra test BTW! Lenke til kommentar
staljin Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei, Storagereview anbefaler denne HitachiHD og HW.NO sier den ikke holder mål!? Hvem skal man tro på ? Jeg er nå IBM/Hitachi ALL OVER. Har ennå ikke hatt en Hitachi HD men sitter med 2 IBM HD. En GXP120 på 40GB, og en GXP180GB på 180GB. Har ikke hatt noesomhelst problem med noen av de. Den 120GXP bråker MYE mindre enn et eller annet WD Caviar på 40GB som min kompis har. En annen venn av meg har hatt bare Maxtor HD, og har bare hatt problemer med de. Kjøp det du tror er best og håp på det beste. Staljin Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Har lest mye gjennom tidene ang IBM disker , må personelig si jeg aldr har hatt problemer med dem , for inntil ca 2 år siden brukte jeg bare dem og hadde aldri problemer med dem og ja jeg hadde en del av dem, har faktisk enda en stående i ene maskinen, men etter mye negativ omtale så skiftet jeg over til WD og der har det nå røket 4 stk på under 2 år I tillegg har jeg en raptor som er ca 4 mnd og er begynt å lahe mystiske klikkelyder . Har heller aldri hatt noe problem med IBM (untatt at de bråker noe jævelig), men jeg tror jeg har litt flaks med sånt, har aldri hatt problemer med HDer noen gang, og jeg har feks 8 som står og durer nå (4 av dem uten kjøling). AtW Lenke til kommentar
KAS Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Bare jeg som har hatt uflaks? IBM 75GXP 30 GB: Døde momentant; fikk motorstopp. Ble 2 år gammel. Hitachi 180GXP 120 GB: Gikk brått i klikkedøden. Ble 1 år gammel. Hitachi 7K250 160 GB: 1 skadet sektor (fikk BSOD når windows boota). Ble kjøpt i april i år en gang En ting til...er det bare meg, eller vibrerer Hitachi-diskene vanvittig mye? Endret 14. oktober 2004 av KAS Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Den Maxtor disken som er med i testen her har en produksjonsfeil / firmware feil. Storagereview fikk 16,3ms på random access tid, men maxtor sa at det måtte være en feil. så de fikk en ny disk til test og den en random access tid på 13,5ms. http://storagereview.com/articles/200410/2...B300S0-2_2.html Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Skal bestile maxtor disken i dag Bra test Den er veldig bra. Har den selv og merker faktisk ikke store forskjellen mellom den og 36GB Raptor-en min! Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Bare jeg som har hatt uflaks? IBM 75GXP 30 GB: Døde momentant; fikk motorstopp. Ble 2 år gammel. Hitachi 180GXP 120 GB: Gikk brått i klikkedøden. Ble 1 år gammel. Hitachi 7K250 160 GB: 1 skadet sektor (fikk BSOD når windows boota). Ble kjøpt i april i år en gang En ting til...er det bare meg, eller vibrerer Hitachi-diskene vanvittig mye? Har to 160 gig Hitatchi disker(7k250) i RAID, og er ikke plaget med vibrasjoner, de er videre særdeles kjappe og lavmælte. Har videre en 80, en 160 og en 200 gig Maxtor disk(Diamondmax 9 serien), og de oppfører seg helt forskjellig. 80 : treg og stille, 160 : rask og stille, 200 : treg og bråkete. Virker som om det er så som så med kvalitetskontrollen hos flere hardisk produsenter. Total-ytelsen du ender opp med synes i mange tilfeller å ha med flaks å gjøre, ikke hvilken produsent du velger. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Har selv en 60GB og en 160GB hdd fra hitachi (160 er s-ata), og har ikke hatt noen problemer med noen av diskene, begge er stillegående og raske. Men det er kanskje ikke så rart at hitachi i denne testen er mer bråkete og varmer enn maxtor når den har 2 plater mer. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Liten update: Fikk nettopp en ny 120GB (7k250), og denne vibrerer merkbart mindre enn 160-giggerne. Således mindre støy (i form av brumming), ikke blir den spesielt varm heller. Knapt lunken etter en halvtimes kjøretid uten vifte (utenfor kabinettet). Endret 16. oktober 2004 av KAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå