pkalle Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 TEST: Maxtor DiamondMax 10 og Hitachi 7K400 Stor, større og størst. Er større alltid bedre? Det prøver vi å få svar på i denne testduellen mellom to harddisker med stor lagringskapasitet, fra henholdsvis Maxtor og Hitachi. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Med prisen på Hitachidisken kjøper man heller 2 x Maxtor og får 200GB mer lagring for samme pris Lenke til kommentar
superman Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Fin test! Ventet spent på test av Maxtor-disken. Man kan jo kjøpe to Maxtor-disker for samme prisen som én Hitachi (600GB vs 400GB). Er den høyfrekvente lyden på Maxtor-disken lavere enn på MaxLine II diskene? Og hva med knitrelyden under jobbing? Den irriterer meg litt (har en MaxLine II). Edit: en som kom før meg der ja Endret 14. oktober 2004 av superman Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 De "tekniske problemene" du hadde med den disken har jeg også opplevd når jeg har brukt Silicon brikka på mitt hovedkort. For akkuratt det samme at diskene ikke kommer opp. Dette var med to raptordisker. Lenke til kommentar
Intel Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Skal bestile maxtor disken i dag Bra test Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvilken bios ble brukt på 3112-kontrolleren? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Noen som har 7k400 disken og kan bekrefte den høye lyden? Har selv 3 7k250 og dem er langt fra bråkete. Storagereview nevner heller ingen høyfrekvent lyd, og den blir målt til lavere støynivå enn 7k250: http://www.storagereview.com/articles/2004...9revisit_6.html Mulig at dere har fått en skadet disk? Min WD disk lagde iallefall mye liv etter jeg mistet den i gulvet. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Tror min(e) neste disk(er) lir Maxtor DiamondMax 100 300GB ja Lenke til kommentar
gumboglue Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Mente nå at Maxtor 300 GB hadde 3 plater og ikke 4 som oppgitt, dette vil også forklare såpass mye lavere varme/støy enn på Hitatchien. Lenke til kommentar
gumboglue Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 quote: "This newfound speed is the result of two factors—increased areal density as well as the doubling of the drive’s onboard cache. The onboard buffer size has increased from 8MB to 16MB, and platter density has skyrocketed from 83GB per platter to 100GB per platter. " http://www.maximumpc.com/reviews/hard_driv...2004-09-10.html Lenke til kommentar
skyline Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 En ganske graverende feil i konklusjonen her da, "Vi anbefaler heller å kjøpe 2stk 200GB MAXTOR DIAMONDMax 10 Disker", vel problemet er at det finnes ikke 200GB Maxtor DiamondMAx 10 disker med 16mb cache, kun 250gb og 300gb. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Er vel ikke helt riktig å vurdere to så forskjellige disker opp mot hverandre, iallefall hvis testen skal si noe om hvem som er best av hitachi eller maxtor. Hitachidisken er jo den eneste på markedet med 400GB, mens maxtor er den eneste med 16MB cache, altså er diskene bygget med helt forskjellige mål. Hitachi disken er bygget for mest mulig lagringsplass, mens maxtoren er bygget med større cahce noe som sannsynligvis er grunnen til at den er bedre på tunge dataoperasjoner enn hitachi. Skal en sammenligene to diskprodusenter ville nok det beste vært og vurdert to så å si like disker. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Om 7k400 disken lagde mye lyd så skal dere ikke se bort ifra at dere har fått et skadet eksemplar da mange av oss 7k250 eiere (og storagereview) ikke er helt enige med at dette gjelder for alle diskene i serien. Lenke til kommentar
Rolf_OLE Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har vonde minner fra en 75GXP IBM Deathstar som kræsjet hardt og brutalt for 3 år siden. Finnes det noen statistikk som sier at Hitatchis DStar varianter er til å stole på? Fool me once, shame on IBM... fool me twice, and I'm the idiot! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 har 2*300 Maxtor diskene selv og er veldig fornøyd, støysvak og lite varme. Men for min del brukes dem bare til lagring, så hastighet er ikke så viktig. Prisen er dog en del rimeligere... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det stod at Maxtor disken hadde "ok" ytelse, mens Hitachi disken hadde "god" ytelse? Kom ikke Maxtor best ut ytelsesmessig? Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Har akuratt kommet hjem fra en tur hos posten nå. Der hentet jeg mine 2x300 GB Maxtor MaXLine III er spent på hvordan disse er i forhold til DiamondMAX 10 diskene. Jeg har planer om og kjøre begge disse disene i Raid 0. Skal putte dem inn nå /me er spent Mvh Morten Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Noen som vet hvor det har blitt av Seagate's litt større ATA/S-ATA disker...? Hverken i prisguiden eller hos flere av de store webshopene finner jeg disker større enn 200GB fra Seagate, mens både Maxtor, Hitachi og WD har kommet med disker større enn 200GB... Sverget til WD inntil jeg nylig kjøpte en Seagate 200GB S-ATA, for å virkelig se om støyforskjellen var så stor. Det var den, og min neste disk blir en Seagate! For bare håpe de fortsetter å lage støysvake høykvalitetsdisker for ATA/S-ATA som Barracuda 7200.7 serien! Endret 14. oktober 2004 av Calm Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Har lest mye gjennom tidene ang IBM disker , må personelig si jeg aldr har hatt problemer med dem , for inntil ca 2 år siden brukte jeg bare dem og hadde aldri problemer med dem og ja jeg hadde en del av dem, har faktisk enda en stående i ene maskinen, men etter mye negativ omtale så skiftet jeg over til WD og der har det nå røket 4 stk på under 2 år I tillegg har jeg en raptor som er ca 4 mnd og er begynt å lahe mystiske klikkelyder . Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei nå har jeg fått testet litt mine Maxtor MaXLine III til sammenligning med DiamondMAX 10 diskene. http://home.no.net/moda1701/HW.NO/Minitest/ Mvh Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå