Gå til innhold

Noe poeng i å vente på nVidia NForce 4?

Pug

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC'en min etter hvert, og jeg lurer på om det er noe vits i å vente på nVidia NForce 4 hovedkortene? Er det store forskjeller på de som er basert på NForce 3 og NForce 4? Skal ha Athlon A64 3000+ nytt grafikkort og minne... Er den eneste store forskjellen at noen av NForce 4 hovedkortene har 2 PCI-express slots? Finnes det i det hele tatt NForce 3 hovedkort som støtter PCI-express? Har sett litt på Geforce 6600 GT, og da må jeg jo ha PCI-express (En stund til AGP-vesjonene kommer)

Men er det store forskjeller mellom Geforce 6800LE / Geforce 6800NU og Geforce 6600GT? Eller yter 6600GT og 6800LE omtrent like godt? :dontgetit:

Er det ellers store forskjeller mellom NForce 4 og NForce 3 baserte hovedkort? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det kommer noen nforce4 kort med pci-e OG agp. Vet det finnes noen sånne kort for P4, håper på noe sånt på amd64.

HK og CPU er litt utdaterte her, men GPU'en holder i en liten stund til. Så jeg kunne godt ha tenkt meg en litt fleksibel overgangslønsning. :)

Lenke til kommentar
pci-ex?

s-ata2?

raskere(bus)?

ddr2?

sefølgelig bedre utviklet, mindre krasj osv...

PCI-ex ?

S-ATA 2 - Har et par IDE-disker, så har ikke tenkt å kjøpe ny HD i nærmeste framtid

Raskere - Hm... Det kan vel ikke være så stor forskjell? Hvor mye bedre ytelse er det snakk om?

DDR2 ?

Det kommer vel til å ta en stund før alle barnesykdommene er borte? 3 mnd? Noe sånt?

Har tenkt å kjøpe senest i begynnelsen av november, men da plages vel NForce 4 fortsatt av div. barnesykdommer ol? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...