Gå til innhold

Problem med disk (Inaccessible Boot Device)


RS2000

Anbefalte innlegg

Hei. Jobber for tiden hos Trident Data i Trondheim, og nå har jeg fått inn en maskin med en infisert disk.

Prøvde å starte den på testbenken vår, og fikk "Inaccessible Boot Device". Er det da virus i boot-sektoren? Jeg fikk ikke snakket med han som leverte maskinen, så jeg vet ikke om han har antivirus installert. Maskinen kjører Win 2000 Pro. Det er alt jeg vet.

Har prøvd å starte disken på begge maskinene i safe mode til ingen nytte. Kundens ønske er at ingen data (private) slettes. Er det noen mulighet for å få tilgang til disken?

 

En liten ulempe akkurat nå, er at jeg ikke får sette disken som slave på testbenken pga. viruset. Vi har antivirus installert her, så det må da gå an.

 

En ting til: Det haster! Maskinen MÅ være ferdig i DAG!

 

Takker for svar.

Endret av Diverse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. hvorfor skal vi hjelpe deg/TCi med å tjene penger?

2. går ikkje du på skole og skal lære sånnt?

3. fytti for en sytete kunde..

 

norton's antivirus cd har en slags boot scanning...

w2k cd har en reperasjons modus, også kalt gjennoprettings konsoll eller noe.. med fine kommandoer som "fixboot" og "fixmbr" og "chkdsk" ....

 

 

bunnlose

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti det med "inaccessible boot device". Da var det disken som var mindre god (noen skadede sektorer etc.).

Det kan jo også være minnet (har fått samme meldinga pga. bugga minne også).

 

Hvorfor ikke bare koble disken i en annen PC som en slave?

Det er helt trygt så lenge du har installert antivirus, og ikke rører innholdet på disken uten å scanne den først :p

 

Du kan også prøve å kjøre repair på Win2000-installasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...