Gå til innhold

Dell 8400 på bruttolønnsording vs selvbygg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har hørt noe greier om den XPS maskina... 

hvois man valgte ne midelll og tok de samme delene.. så ble hele greie none tusen billigre.. da fikk man ikke med det kabinettet....

Det er forsåvidt riktig, men du får ikke helt de samme delene. 8400 kabinettet (som det er snakk om her) har mindre plass enn XPS kabinettet, og ikke minst mindre strømforsyning og takler rett og slett ikke de tyngste komponentene. Og XPS er om jeg forstår det riktig laget for å kunnde oppgraderes og moddes i mye større grad enn de gamle modellene, slik at du kanskje ikke behøver å kjøpe nytt kabinett neste gang.

 

Men hvis du skal ha en maskin som ikke har topp specs og ikke trenger oppgradringsmulighetene, så er 8400 vesentlig billigere.

 

Du betaler ikke bare for dette, dog. XPS har også blant annet dedikert support.

 

Geir :)

 

Edit: Trykkeif

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
takk for at forklarte oss det..  men da kan man jo kjøpe en marskini deler fra komplett. eller netshop...  da kan man velge og vrake ;-)

Sant nok. Men det er ikke store prisforskjellen. Fordelen med Dell (og andre merker) er at de har tatt jobben med å sikre at delene du kan velge mellom faktisk er optimalt tilpasset hverandre og maskinen. Ingen bekymringer med komponenter som ikke fungerer som de skal eller hvor mye kjølepasta du skal smøre på osv. (Det har riktig nok hent at Dell har hatt problemer med nye komponenter også, men da kommer det gjerne en patch eller ny driver.)

 

Og ikke minst: Dell sin 3 års på stedet service er det vanskelig å matche.

 

Selv om det kan virke sånn når man vanker her på hardware.no, er det ikke alle mennesker som er interessert i å skru på PC'er. For dem er det et nytte eller hyggeverktøy, og de ville like lite bygge en PC selv som de fleste her vill bygge sitt eget kjøleskap...

 

Jeg er en av dem, tror jeg. Jeg er PC utdannet, og har skrudd på en mengde av dem i årenes løp, men foretrekker i grunnen å bruke dem framfor å lage dem.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Selv om det kan virke sånn når man vanker her på hardware.no, er det ikke alle mennesker som er interessert i å skru på PC'er. For dem er det et nytte eller hyggeverktøy, og de ville like lite bygge en PC selv som de fleste her vill bygge sitt eget kjøleskap...

 

Jeg er en av dem, tror jeg. Jeg er PC utdannet, og har skrudd på en mengde av dem i årenes løp, men foretrekker i grunnen å bruke dem framfor å lage dem.

 

hmm utdannet.. det er bra. men er det ikke lit av gleden og faktisk ha bygget en pc selv da..??

greit nok med deg Tom Waits for alice.... som sikkert har skrudd nok... ;-)

jeg er en av de som foretrekker og btgge den selv.. ;P

Lenke til kommentar
hmm utdannet.. det er bra. men er det ikke lit av gleden og faktisk ha bygget en pc selv da..??

Joda det er sant, det sier folk som bygger sine egne hus eller mekker sine egne biler, eller (som jeg gjør) mekker gitarer. Vil kanskje ikke kalle det "bygger", det blir litt pretensiøst, alt man gjør er å skru ferdige komponenter i en kasse og koble strøm ledninger. Men folk flest gjør det altså ikke...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja! du er inne på noe.. det er en "myte" for mange og bygge den selv i dag...

men for meg så er det morro.. men du sier jo at det ikke er mer en og skru ferdig bygde komponenter i nn i en kasse.... og koble de til... og det er jo helt snat men jeg syns det er morro for det jeg...

 

 

det var vel en grunn til at utdanet deg innen pc....

 

men nå får vi komme oss tilbake til topicen sin opprinnelige mening...

Endret av Omy
Lenke til kommentar

Vet om enkelte firma som lar de ansatte kjøpe datautstyr for 15000,- pr år på bruttolønnsordning. Selvbygg, fjenbygg, deler, bøker......

 

Selv om man skulle kjøpe en ferdigbygd PC så er det faktisk mulig å skru på denne!!!! Min forrige PC var en Compaq som nå er bygd helt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...