Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor's internett, problemer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken, slik jeg har fått den presentert, er at en slepebåt har mistet ankret og tatt knekken på fiberkabelen som dekker nord-norge. DVS at store deler av nordnorge og svalbard er uten net, og det er ikke fastsatt noe tidspungt på når dette vil bli rettet. Grunnen til det er at det kreves noe spesielt utstyr for å reparere fiberen pga skadeomfanget.

Det er estimert 2 tidspungt, enten kl 16.00 eller kl 20.00.

I hovedsak er det kun dem som har telenor som isp som er berørt, dette siden bla bluecom og catch har flere alternativer som benyttes.

 

håper dette hjelper dere litt på vei.

Lenke til kommentar
Saken, slik jeg har fått den presentert, er at en slepebåt har mistet ankret og tatt knekken på fiberkabelen som dekker nord-norge. DVS at store deler av nordnorge og svalbard er uten net, og det er ikke fastsatt noe tidspungt på når dette vil bli rettet. Grunnen til det er at det kreves noe spesielt utstyr for å reparere fiberen pga skadeomfanget.

Det er estimert 2 tidspungt, enten kl 16.00 eller kl 20.00.

I hovedsak er det kun dem som har telenor som isp som er berørt, dette siden bla bluecom og catch har flere alternativer som benyttes.

 

håper dette hjelper dere litt på vei.

Jeg bor ikke i sameland. :roll:

Lenke til kommentar

[Altså. De som sitter på kundeservicen på Telenor må være de største brøda som eksisterer. De kommer med nonsense svar som vi kunne funnet på selv.

 

Edit: På tirsdagen sa de at det skulle bli sendt "nye verdier" til sentralen, men akk, jeg venta og det kom ingenting. Så venta jeg til neste dag, og pappa ringte 3 ganger til og vi fikk presset ut at en teknikker skulle "feilrette" klokka 20:00 på kvelden, noe som er JÆVLIG usannsynlig siden det var fotballkamp da. Tja, venta til 20:00 og det kom ingenting igjen.

]

oppdateringer av verdier går i 12 timers syklus

 

mulig at noe har klikket under oppdateruingen

og ja våre servere tok pause under kampen i går :w00t:

 

feil oppstår

men som sagt dere har mulighet til å bytte lev da

Endret av sniperdybe
Lenke til kommentar
Saken, slik jeg har fått den presentert, er at en slepebåt har mistet ankret og tatt knekken på fiberkabelen som dekker nord-norge. DVS at store deler av nordnorge og svalbard er uten net, og det er ikke fastsatt noe tidspungt på når dette vil bli rettet. Grunnen til det er at det kreves noe spesielt utstyr for å reparere fiberen pga skadeomfanget.

Det er estimert 2 tidspungt, enten kl 16.00 eller kl 20.00.

I hovedsak er det kun dem som har telenor som isp som er berørt, dette siden bla bluecom og catch har flere alternativer som benyttes.

 

håper dette hjelper dere litt på vei.

Jeg bor ikke i sameland. :roll:

Hvor bor du da o universets sentrum ?, Såvidt jeg kan se er det ingen steder i denne tråden hvor du skriver hvor du bor, og hvis det er samme nivået på det du poster her

som det du forteller kunderservice skjønner jeg godt at lite har skjedd.

Lenke til kommentar
Hvor bor du da o universets sentrum ?, Såvidt jeg kan se er det ingen steder i denne tråden hvor du skriver hvor du bor, og hvis det er samme nivået på det du poster her

som det du forteller kunderservice skjønner jeg godt at lite har skjedd.

Jeg bor i Vollen men sentralen er lokalisert i Heggedal. Fornøyd? :)

 

*EDIT: I Akershus.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Telenor har den dessidert beste og mest seriøse kundeservicen jeg noen gang har vært borti. Hvordan noen av dere har fått så dårlig service over lang tid skjønner jeg ikke, enten er det noe fryktelig galt med fremgangsmåten til kunden(deg/dere), eller så har dere vært forferdlig uheldige.

Jeg er godt fornøyd med oppetiden jeg har med Telenor, men jeg er misfornøyd med at jeg så og si aldri har maks hastighet på nettet mitt, (skal ha 1024 Kbit, men har som oftest under 800 Kbit). Høres kanskje ikke så mye ut, men tviler på at de fleste forbrukere hadde godtatt å aldri få med seg mer enn 80% av varene de nettopp hadde kjøpt i f.eks en daglivarebutikk. Kanskje ikke en god sammenligning, men dog..

 

Her i Nittedal har jeg ikke hatt noe nedetid den siste måneden ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gled deg til å bytte ISP da. Har brukt 4 forskjellige selv. Telenor og DirectConnect er de beste jeg har brukt, både når det gjelder oppetid og service ved spørsmål.

 

Ståle

Prøvd Catch?

Nei de leverer ikke der jeg bor. Det var enten Catch eller Directconnect som skulle prøves sist. Men er så fornøyd med DirectConnect at det blir de som får meg som kunde intill Lyse kommer med 10 Mb fiberkabel. Har nå en 1 Mb SHDSL som jeg er utrolig fornøyd med.

 

Ståle

Lenke til kommentar
Telenor har den dessidert beste og mest seriøse kundeservicen jeg noen gang har vært borti. Hvordan noen av dere har fått så dårlig service over lang tid skjønner jeg ikke, enten er det noe fryktelig galt med fremgangsmåten til kunden(deg/dere), eller så har dere vært forferdlig uheldige.

 

 

Å jøje meg. Dette kunne jeg bare ikke la stå usagt. Er du dryppende sarkastisk nå, eller jobber du som markedssjef i Telenor eller noe ??

 

Jeg har (irriterende nok) holdt meg til Telenor på det jeg har av mobil, internett og fasttelefon helt fra jeg kjøpte hus for seks år siden.

 

På den positive siden, skal det sies at jeg synes det er greit å få alle regninger fra et og samme selskap, og de har bra administrasjon av egne abbonnement på nettet.

 

Nå jobber jeg tilfeldigvis et sted der jeg er avhengig av å pleie en portefølje selv, så jeg har en viss anelse om hvordan man bør te seg. Ikke minst vet jeg hvor surt det er når grinete folk ringer og kjefter og smeller på noe, og det kan fort virke som om man personlig blir tillagt skyld for problemer. Av den grunn går jeg VELDIG stille i dørene selv når jeg skal snakke med andre, for da vet jeg at de blir mer positivt innstilt til å hjelpe. Jeg er på INGEN måte noen utålmodig drittsekk å ha med å gjøre.

 

MEN !! Kundeservicen til Telenor er ikke-eksisterende. De setter over og setter over, og du får ALDRI snakke med samme person om samme problem. Det er mye ansvarsfraskriving, og jeg har flere ganger opplevd å bli satt "tilbake" i samme opprinnelige kundesløyfe, antagelig fordi den jeg snakket med ikke gadd eller ikke ante hvordan hun/han skulle løse problemet.

 

Da jeg skulle få ADSL i sin tid, var jeg gjennom et TRE måneders mareritt, der det i bunn og grunn bare kom tåkemeldinger fra Telenor. Til slutt sprakk jeg, og jeg sendte en skriftlig klage - BÅDE pr brev OG pr epost. Fikk aldri noe svar på noen av dem.

 

Som om ikke det var nok - jeg opplevde ved et tilfelle å snakke med en av dem i.f.b. med at datoen for ADSL hadde gått en måned over tiden uten at det var i orden, men fakturaen var kommet... Han ville først at jeg skulle betale, og at de kunne trekke av på neste, men dette ville jeg ikke gå med på. Da sa han plutselig at "han kunne jo kompensere meg for dette". Javel, sa jeg, og ble spent på hva jeg fikk i kompensasjon for forsinkelsen. (Så for meg kanskje en måned gratis eller noe, men SA ingenting) Så viste det seg at det han mente med "å kompensere" egentlig var refusjon for den første måneden (som jeg SELVSAGT ikke skulle betale for uansett - jeg hadde jo fortsatt ikke fått noe ADSL). Da jeg (svært høflig!) påpekte at det er forskjell på kompensasjon og refundering, ble han knallsur og sa "Hva f... trur du vi driver med her da ? GIR DEG GRATIS NETT?".

 

Og så la han på.

 

Jeg har ringt Telenor MANGE ganger i.f.m. problemer - og jeg er ALLTID like høflig.

Men blir like ofte møtt med samme elendige håndteringen.

 

Jeg er IKKE en fornøyd kunde, og Telenor har et SKIKKELIG problem her.

 

*Puh* Det måtte ut.

Lenke til kommentar
Saken, slik jeg har fått den presentert, er at en slepebåt har mistet ankret og tatt knekken på fiberkabelen som dekker nord-norge. DVS at store deler av nordnorge og svalbard er uten net, og det er ikke fastsatt noe tidspungt på når dette vil bli rettet. Grunnen til det er at det kreves noe spesielt utstyr for å reparere fiberen pga skadeomfanget.

Det er estimert 2 tidspungt, enten kl 16.00 eller kl 20.00.

I hovedsak er det kun dem som har telenor som isp som er berørt, dette siden bla bluecom og catch har flere alternativer som benyttes.

 

håper dette hjelper dere litt på vei.

*LoL* Ødelagt fiberkabelen med et anker; way to go :w00t:

Endret av FosFat
Lenke til kommentar

Onslow skjønner godt du ikke kjenner deg igjen i min erfaring med den bakgrunnen du har. Her er det tydeligvis mange og varierte erfaringer når det gjelder telenor's kundeservice. Jeg er desverre ikke ansatt i Telenor, faktisk er jeg ikke ansatt noe sted i det hele tatt, og gjør mitt beste for å leve opp til min nåværende stillingsbetegnelse

"arbeidsledig, og fattig, slask" :cry: , og innlegget mitt var som du sikkert skjønner ikke ment sarkastisk.

 

Sniperdybe bekrefter bare den erfaringen jeg har hatt med Telenor så langt. Har jeg et problem som ikke kan løses av den representanten jeg først får prate med, blir jeg satt over til teknisk avdeling. Er de opptatt, blir jeg ringt opp igjen, ofte innen 5 minutter.

Dette er erfaringer hentet både når det gjelder privat abonement og firmaabonement.

(Forresten, K. Eriksen på teknisk bør få en lønnsforhøyelse Sniperdybe)

Hehe får nesten slenge ballen over igjen, er du markedssjef hos en konkurent av Telenor du da Onslow, siden min positive erfaring fører til mistanke om å være ansatt i Telenor mener jeg? :D

 

Edit: skriveleif

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar
[Faren min ringte kanskje 5 ganger i går og det kom ca ingenting ut av det.

 

JEG HATER TELENOR!

]

 

tja dette var jo seriøs info . tror dere har best av å bytte lev.

 

er litt for lett å si at det "kom ca ingenting"

Altså. De som sitter på kundeservicen på Telenor må være de største brøda som eksisterer. De kommer med nonsense svar som vi kunne funnet på selv.

 

Edit: På tirsdagen sa de at det skulle bli sendt "nye verdier" til sentralen, men akk, jeg venta og det kom ingenting. Så venta jeg til neste dag, og pappa ringte 3 ganger til og vi fikk presset ut at en teknikker skulle "feilrette" klokka 20:00 på kvelden, noe som er JÆVLIG usannsynlig siden det var fotballkamp da. Tja, venta til 20:00 og det kom ingenting igjen.

 

NÅ ER JEG LEI!

Vet du hvorfor de sa Kl 20.00?

 

De på kundeservice går hjem Kl 20.00 og det var for at du ikke skulle ringe fler ganger før de gikk.

 

Har opplevd dette selv.

 

 

Darkwing

Lenke til kommentar
Ay!

 

I dette tlfellet var det vel en sjøkabel mellom Tromsø og Harstad som det ble brudd på, og det er vel ikke helt Telenor sin feil?

 

Telenor har kjappe og stabile linjer!

 

Telenor rocks! =)

Bluecom sucks!

-dec-

 

Sjøkabel ?? Jeg har da ikke mista noe nett... Ikke på veeeldig lenge iaffal.

Btw : De kjappe og stabile linjene til telenor har jeg sett meeget lite til.

 

Jeg må si at jeg er glad jeg har kvitte meg med så mye som mulig av telenor, jeg har plagdes ALT for mye med det selskapet. :mad: Kundeservicen er en vits, en heller kjedelig vits. Kommer man med ett litt over normalt spørsmål så trenerer de deg fordi de som sitter der faenmed ikke har peiling på en dritt... :thumbdown:

Jeg skal bli kjempelykkelig når jeg kan velge ett selskap som er 100% utenom telenor... Desverre er det tilnærmet umulig der jeg bor nå. :(

Lenke til kommentar

[Kommer man med ett litt over normalt spørsmål så trenerer de deg fordi de som sitter der faenmed ikke har peiling på en dritt... ]

 

har noe med support område å gjøre da , får lese kont di da vi ikke supp andre lev /utstyr eller åpning av porte osv

 

kun oppkoblin /førstegangs oppsett av mail

 

mange som spør hvordan funker dc , bittornet osv

 

alle lev har begrenset support

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...