Gå til innhold

Slayer/Slipknot Konsert Fredag 15/10

ChrchBrnr

Anbefalte innlegg

Slayer var klart best, men der jeg satt (langt opp til siden :( ) var det noen drittunger som syns de var kjedelige og satt nærmest og lo av folk som var litt "med" på konserten. Sikkert noen feilplasserte hip-hop-rasshøl som har hørt at Slipknot er kult, ingen respekt for legender som Slayer. (beklager ordbruk)

Men jeg fikk ikke med meg noe blod under Raining Blood! Så etter, men så ingenting der jeg satt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...men det kan ofte være en fordel å være med på konserten, i stedet for bare å stå der og si "nei, dere suger, jeg gjør faen ikke som dere sier!". Trengte du virkelig å være der da?

Neppe.

Mhm.

Det der "generasjonsmøtet" var ikke så positivt egentlig. På den ene siden hadde man littegrann for mye fjortisser på Slipknot-siden, og for mange jeg-synes-Slayer-er-best-for-de-er-mest-hardc0re-og-tr00 på den andre siden. De som sto med armene i kors og stirret olmt da alle satt seg ned kunne stått lenger bak alle sammen mens Slipknot spilte synes jeg.

Men for all del, jeg koste meg. Fra Mastodon til slutten av Slipknot sto jeg und mine frender og hoppet og sto i stort hele tida. :)

Lenke til kommentar

Vel, ja, siden Slayer spilte ETTER slipknot trengte vi å være der. Ingen som visste på forhånd hvor lenge hvert band kom til å spille, bare å henge og vente fra starten av det.

Har sett værre enn det der. F.eks. å bruke svensk deathmetal band med dame på growlevokal (Arch Enemy) som oppvarming for Iron Maiden i Spektrum..

DA var det mange som ikke skjønte bæret :) Hørte masse folk rundt meg snakke om "fy faen for no dritt, vi kom fra nordnorge for å høre Maiden, ikke ei brøleape som ikke kan synge!" osv...jeg syntes AE er rått jeg da.

Ettersom jeg hørte var det et marilyn manson-klone band som varma opp for Maiden i Göteborg (death dolls ellerno?), de ble så og si bua av scenen fortalte en kar på jobben som var der.

Også når Red Harvest (kald industriell deathmetal) varma opp for Candlemass (gotisk doom m/ operatisk vokal)..temmelig stor forskjell på bandene det også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg er helt dum og patetisk og idiot osv....

Men for å kunne more seg på en konsert, så må man jo være med også!

Jeg har sett disasterpieces av Slipknot, og når han får alle til å sette seg ned osv, det gir meg gåsehud. Så at de gjorde det nå var helt genialt.

Man setter seg ikke i en berg og dalbane, og hele tiden sitter å kjeder seg over hvor dum den loopen var og teit den twisten var.

Man gjør jo det beste ut av det!

Jeg betalte over 400 for å være der, og da akter jeg ikke å stå der å være for voksen til å ha det gøy.

Det er med innlevelse at man morer seg.

Så til alle dere som måtte stå for det var for dumt å sette seg ned. Og sikkert også gav F i det andre som han "kommanderte" oss til å gjøre: Greit nok.. Whatever...

Til alle dere som gjorde som han sa, og så på de som det "teateret" det er; Fy faen for en rå konsert!

Kommer garantert til å dra på Slipknot igjen!

Beste konsertopplevelsen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Nei, du er hverken patetisk, dum eller idiot. Du har bare annen musikksmak. Det er helt lov det. Jeg kjedet meg overhodet ikke, musikk det trøkker av kan man alltid kose seg med å høre på. Men jeg ble liksom aldri helt med på slipknot-delen.

Slayer tok jeg av. Var nok litt mere skeptisk til Slipknot fra begynnelsen av, mens Slayer har jeg hørt på i 10-15 år nå, og kan de fleste riffene og tekstene i hodet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

*Første post siden konserten*

Ooh det var en gøyal konsert :wee: Jeg synes Slipknot var best, Slayer ble liksom litt for...repetitivt for meg. Jeg er ikke veldig fan av noen av bandene som spilte, men Slpiknot hadde iallefall kult sceneshow. :) De har jo noen gøyale sanger også.

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar
Har sett værre enn det der. F.eks. å bruke svensk deathmetal band med dame på growlevokal (Arch Enemy) som oppvarming for Iron Maiden i Spektrum..

Har Arch Enemy kvinnelig vokalist??? Det ante jeg ikke...

Men on topic: Skulle så gjerne vært der, men jeg reiste bort den dagen, skulle til Kristansand (fra Hamar), så jeg møtte flere på toget som skulle på konserten!

Lenke til kommentar

Ja, og hu brøler minst like bra (om ikke bedre) enn de fleste mannlige death metal-vokalister også. Helt syk stemme på den søte tynne lille dama. Angela Gossow heter hun. Jeg hadde ikke hørt dem før jeg så de i Spektrum før Maiden. Først spiltes en liten synth/støy introsnutt..så begynner de doble basstrommene i Enemy Within, og ut kommer ei lita nett vakker jente sprettende mens hu gliser fra øre til øre..."jaja, da blir det powermetal til oppvarming idag da" tenkte jeg. Helt til hu åpna kjeften :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ja, og hu brøler minst like bra (om ikke bedre) enn de fleste mannlige death metal-vokalister også. Helt syk stemme på den søte tynne lille dama. Angela Gossow heter hun. Jeg hadde ikke hørt dem før jeg så de i Spektrum før Maiden. Først spiltes en liten synth/støy introsnutt..så begynner de doble basstrommene i Enemy Within, og ut kommer ei lita nett vakker jente sprettende mens hu gliser fra øre til øre..."jaja, da blir det powermetal til oppvarming idag da" tenkte jeg. Helt til hu åpna kjeften :)

Haha, genialt :!: :D

Lenke til kommentar
..."jaja, da blir det powermetal til oppvarming idag da" tenkte jeg. Helt til hu åpna kjeften :)

Hun hadde nok seriøst blitt fornærma hvis hun hadde fått vite at du trodde at hun skulle spille power metal. Har faktisk sagt at vi nordmenn burde høre mindre på power metal elns. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...