kakkle Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei Har et problem med Mandrake Commmunity 10.1. Når jeg starter maskinen, må jeg sitte og vente i et par minutter på at loginboksen kommer fram. I denne tiden vises bakgrunnsbilde, og et timeglass som snurrer og går. Har prøvd å deaktivere oppstart av internett v boot, uten at det hjalp noe særlig. Ser i var/messages at det er en masse meldinger ang shorewall. Prøvde derfor å dektivere bootstart av den også, men det hjalp ikke... Lurer på om ikke jeg har sett en plass at det kan være noe med etc/hosts. Der står det ihvertfall hos meg: 127.0.0.1 localhost Trodde egentlig at det var riktig, da... Noen som har tips hva dette kan være ? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Hmmm... Ingen tips, nei... Litt ting jeg har prøvd. byttet fra mdkkdm til kdm. Da kom loginboksen med det samme, men måtte vente like lenge før kde (eller fluxbox, gnome, ...) begynte å laste Det samme med xdm Har prøvd å oppgradere med urpmi --auto-select Dersom jeg trykker reset knappen iløpet av ventetiden, starter ikke ppp0 ved oppstart, da er det ingen ventetid. HAr prøvd å deaktivere start av internett i oppstarten, men det hjalp ikke. Håper dette hjalp med at noen kanskje vet hva som er feil. /Karl M Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 du kan prøve å legge til hostname i /etc/hosts. hostname blir lagret i /etc/hostname :-) Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Hadde noe lignende problem med mandrake 10. Enneste jeg gjorde var å sette statisk ip adresse. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Fant ut av det... Måtte deaktivere devFsd i oppstarten. Fant en kar som hadde akkurat samme problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå