Gå til innhold

Tv ut problemer ATi Radeon 9200se


Mato

Anbefalte innlegg

Hei

 

var i går og kjøpte meg et nytt skjermkort , og her problemer med Tv ut funksjonen

 

jeg for ikke farger selv om jeg setter signalet på pal , (har prøvd alle ut signalene)

 

jeg kjører signalet gjennom en S-video kabel og konvertere dette til scart med en sånn scart plugg

 

dette funket fint på mitt gamle Nvida Mx/mx400 kort med farger og alt

 

tok meg en tur og leste på ATi sien sider og fant disse "Hjelpesidne" her ble jeg klok

 

A SCART connector only supports composite video. If you connect an S-VIDEO cable directly into a SCART adapter, the result will be a black and white signal, regardless of the type of graphics card being used.

dette må da være en spøk , alt fungerte fint med et MYE eldre skjermkort , hvist dette er tilfellet kommer jeg til og kreve og heve kjøpet da kortet er søppel

 

http://www.ati.com/support/infobase/4296.html

dette er heller ikke problemet midt

 

 

altså jeg finner ikke noen måte jeg kan får farger op TV`en !! er faktisk ikke mulig og få farger på tven

 

noen som kan hjelpe meg en smule så jeg kan se filmer på soverommet (og filmer i codecer som ikke er støttet av kiss spilleren min)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kjøpt det i en butik ,

har jeg da angrefrits, mulig butikken er snill da , håper det

 

men det er rart at mit gamle kort kunne dette og et kort som er sikkert 2-3 år nyere ikke klare akkurat det samme , går ikke teknoligien frammover og beolder ting som funger og forbedrer seg

Lenke til kommentar

*grave fram en gammel helpfil*

Slik kobler du en TV eller en videomaskin til datamaskinen:

 

1 Finn ut om TVen eller videomaskinen har en videoforbindelse av typen S-Video eller kombinert.

2 Finn den korresponderende videoutgangen bak på datamaskinen.

3 Koble den ene enden av S-Video-kabelen eller den kombinerte kabelen til videoutgangen på datamaskinen, og den andre enden til TVen eller videomaskinen.

 

Merk

 

  S-Video gir de beste resultatene.

  Hvis du tilkobler både kombinert og S-Video samtidig, vil kun S-Video signalet være tilgjenglig.

:no: skjønner ingen ting...

Lenke til kommentar

Jeg gjør akkurat det samme som deg, fra s-video til scart. Det funker veldig bra.. farger får jeg også, klare fine farger. Merkelig at du opplever dette. Men har hørt om folk som laster ned noe som heter TVTOOL eller noe slikt, husker ikke om det er til ati eller nvidia. Sjekk litt på www.google.com da vel

Lenke til kommentar
Sett PIN15 inn sammen med PIN20 i SCART-kontakten, så får du farger. Signalet er splittet i Chrominance og luminance, derfor blir det svart-hvitt.

 

Se forøvrig :

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=308892&hl=

kan det være dette problemet når jeg ikke hadeproblemer med det tiligere skjermkortet

 

noen som da kan si meg hvor jeg skal begynne og telle for og finne pin15 og 20 ?

 

 

EDIT: nr var påskrevet kontrakten :woot: og det virket :woot:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Sett PIN15 inn sammen med PIN20 i SCART-kontakten, så får du farger. Signalet er splittet i Chrominance og luminance, derfor blir det svart-hvitt.

 

Se forøvrig :

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=308892&hl=

kan det være dette problemet når jeg ikke hadeproblemer med det tiligere skjermkortet

 

noen som da kan si meg hvor jeg skal begynne og telle for og finne pin15 og 20 ?

 

 

EDIT: nr var påskrevet kontrakten :woot: og det virket :woot:

Det virker - hver gang :)

 

24M psychedelic colors... weeee....

Lenke til kommentar
hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?

selvfølgelig, når man ser det på den måten er det jo ikke noe vits, men da kan man like gjerne spørre seg selv dette spørsmålet: "Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" :roll:

har jo ikke no dårlig pc jeg bare trenger ikke mere da midt oppsett fungere til min behov

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?

selvfølgelig, når man ser det på den måten er det jo ikke noe vits, men da kan man like gjerne spørre seg selv dette spørsmålet: "Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" :roll:

Dette er jo off-topic.

 

Men "arnosmith", du har jo åpenbart ikke skjønt det. Det er sikkert kult å skryte til fjortiss-kompiser om at du har det hotteste skjermkortet. Men har man bruk for det til Word eller surfing? Eller coding? Nei.

 

Er du _litt_ intelligent, kjøper du ikke et Radeon x800 XT dersom du kun skal surfe på nett, eller ha en boks til å streame mp3.

 

"Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" går ned i boken min blant de dummeste utsagn jeg noensinne har hørt. :D Spesielt fordi det skyter seg selv :w00t:

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?

selvfølgelig, når man ser det på den måten er det jo ikke noe vits, men da kan man like gjerne spørre seg selv dette spørsmålet: "Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" :roll:

Dette er jo off-topic.

 

Men "arnosmith", du har jo åpenbart ikke skjønt det. Det er sikkert kult å skryte til fjortiss-kompiser om at du har det hotteste skjermkortet. Men har man bruk for det til Word eller surfing? Eller coding? Nei.

 

Er du _litt_ intelligent, kjøper du ikke et Radeon x800 XT dersom du kun skal surfe på nett, eller ha en boks til å streame mp3.

 

"Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" går ned i boken min blant de dummeste utsagn jeg noensinne har hørt. :D Spesielt fordi det skyter seg selv :w00t:

Dette er jo ikke et uttrykk jeg bruker, men et uttrykk som låter like dumt som "hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?" snakk om å skyte seg selv i rævva. Det jeg kommenterer her er jo at man selvfølgelig med et bedre skjermkort kommer til å bruke det :roll: Hvis man derimot allerede har hatt et konge kort, men ikke brukt det, gjør man ikke det samme igjen, men det har jo ikke vedkommende sagt noe om... og det er vel ikke snakk om å kjøpe et Radeon X800XT her? et 9600 XT eller 9800pro, til 1500kr, holder jo mer enn nok til moderat spilling. Du mener altså at hvis man aldri har for eksempel spilt tennis, men forholdene ligger til rette for det, så er kjøp av en racket sløst penger? hvis man nekter å prøve noe nytt, så kommer man heller ingen vei. Hadde alle vært som deg, ville vi nok fremdeles levd isolert oppi dal-veggene, og pløyd jorda for hånd :no:

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?

selvfølgelig, når man ser det på den måten er det jo ikke noe vits, men da kan man like gjerne spørre seg selv dette spørsmålet: "Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" :roll:

Dette er jo off-topic.

 

Men "arnosmith", du har jo åpenbart ikke skjønt det. Det er sikkert kult å skryte til fjortiss-kompiser om at du har det hotteste skjermkortet. Men har man bruk for det til Word eller surfing? Eller coding? Nei.

 

Er du _litt_ intelligent, kjøper du ikke et Radeon x800 XT dersom du kun skal surfe på nett, eller ha en boks til å streame mp3.

 

"Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" går ned i boken min blant de dummeste utsagn jeg noensinne har hørt. :D Spesielt fordi det skyter seg selv :w00t:

Dette er jo ikke et uttrykk jeg bruker, men et uttrykk som låter like dumt som "hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?" snakk om å skyte seg selv i rævva. Det jeg kommenterer her er jo at man selvfølgelig med et bedre skjermkort kommer til å bruke det :roll: Hvis man derimot allerede har hatt et konge kort, men ikke brukt det, gjør man ikke det samme igjen, men det har jo ikke vedkommende sagt noe om... og det er vel ikke snakk om å kjøpe et Radeon X800XT her? et 9600 XT eller 9800pro, til 1500kr, holder jo mer enn nok til moderat spilling. Du mener altså at hvis man aldri har for eksempel spilt tennis, men forholdene ligger til rette for det, så er kjøp av en racket sløst penger? hvis man nekter å prøve noe nytt, så kommer man heller ingen vei. Hadde alle vært som deg, ville vi nok fremdeles levd isolert oppi dal-veggene, og pløyd jorda for hånd :no:

vell jeg bruker heller pengen på hardisker, ide controller og annen snaks som jeg kan bruke

 

nokk om det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?

selvfølgelig, når man ser det på den måten er det jo ikke noe vits, men da kan man like gjerne spørre seg selv dette spørsmålet: "Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" :roll:

Dette er jo off-topic.

 

Men "arnosmith", du har jo åpenbart ikke skjønt det. Det er sikkert kult å skryte til fjortiss-kompiser om at du har det hotteste skjermkortet. Men har man bruk for det til Word eller surfing? Eller coding? Nei.

 

Er du _litt_ intelligent, kjøper du ikke et Radeon x800 XT dersom du kun skal surfe på nett, eller ha en boks til å streame mp3.

 

"Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" går ned i boken min blant de dummeste utsagn jeg noensinne har hørt. :D Spesielt fordi det skyter seg selv :w00t:

Dette er jo ikke et uttrykk jeg bruker, men et uttrykk som låter like dumt som "hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?" snakk om å skyte seg selv i rævva. Det jeg kommenterer her er jo at man selvfølgelig med et bedre skjermkort kommer til å bruke det :roll: Hvis man derimot allerede har hatt et konge kort, men ikke brukt det, gjør man ikke det samme igjen, men det har jo ikke vedkommende sagt noe om... og det er vel ikke snakk om å kjøpe et Radeon X800XT her? et 9600 XT eller 9800pro, til 1500kr, holder jo mer enn nok til moderat spilling. Du mener altså at hvis man aldri har for eksempel spilt tennis, men forholdene ligger til rette for det, så er kjøp av en racket sløst penger? hvis man nekter å prøve noe nytt, så kommer man heller ingen vei. Hadde alle vært som deg, ville vi nok fremdeles levd isolert oppi dal-veggene, og pløyd jorda for hånd :no:

Dine evner til logisk ressonement er ikke bare mangelfulle, men fraværende.

 

Hvordan man kommer fra å pløye jord til skjermkort er ikke helt begripelig.

Et skjermkort til sitt bruk er vel og bra, men slik du tenker vil man bli en gamer bare fordi man har skjermkort til det. Joda, sekretærer som bruker word og har et Radeon X800-kort springer nok ut å kjøper UT2004 tenker jeg. Hysterisk bra tanke.

 

Takket være folk som tenker som deg, blir skjermkortprodusentene bare rikere og rikere. Lettlurt, tja.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?

selvfølgelig, når man ser det på den måten er det jo ikke noe vits, men da kan man like gjerne spørre seg selv dette spørsmålet: "Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" :roll:

Dette er jo off-topic.

 

Men "arnosmith", du har jo åpenbart ikke skjønt det. Det er sikkert kult å skryte til fjortiss-kompiser om at du har det hotteste skjermkortet. Men har man bruk for det til Word eller surfing? Eller coding? Nei.

 

Er du _litt_ intelligent, kjøper du ikke et Radeon x800 XT dersom du kun skal surfe på nett, eller ha en boks til å streame mp3.

 

"Hvorfor ha en dårlig PC når man ikke trenger det?" går ned i boken min blant de dummeste utsagn jeg noensinne har hørt. :D Spesielt fordi det skyter seg selv :w00t:

Dette er jo ikke et uttrykk jeg bruker, men et uttrykk som låter like dumt som "hva er di å så store fordelene med og kaste tusenlappene ut av vinduet når man ikke trenger det ?" snakk om å skyte seg selv i rævva. Det jeg kommenterer her er jo at man selvfølgelig med et bedre skjermkort kommer til å bruke det :roll: Hvis man derimot allerede har hatt et konge kort, men ikke brukt det, gjør man ikke det samme igjen, men det har jo ikke vedkommende sagt noe om... og det er vel ikke snakk om å kjøpe et Radeon X800XT her? et 9600 XT eller 9800pro, til 1500kr, holder jo mer enn nok til moderat spilling. Du mener altså at hvis man aldri har for eksempel spilt tennis, men forholdene ligger til rette for det, så er kjøp av en racket sløst penger? hvis man nekter å prøve noe nytt, så kommer man heller ingen vei. Hadde alle vært som deg, ville vi nok fremdeles levd isolert oppi dal-veggene, og pløyd jorda for hånd :no:

Dine evner til logisk ressonement er ikke bare mangelfulle, men fraværende.

 

Hvordan man kommer fra å pløye jord til skjermkort er ikke helt begripelig.

Et skjermkort til sitt bruk er vel og bra, men slik du tenker vil man bli en gamer bare fordi man har skjermkort til det. Joda, sekretærer som bruker word og har et Radeon X800-kort springer nok ut å kjøper UT2004 tenker jeg. Hysterisk bra tanke.

 

Takket være folk som tenker som deg, blir skjermkortprodusentene bare rikere og rikere. Lettlurt, tja.

fremdeles ikke forstått det? Prøv noe nytt! Å sammenikne med sekretærer er jo iallefall høl i hue, de har tross alt ikke lov til å spille på pc'en...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
fremdeles ikke forstått det? Prøv noe nytt! Å sammenikne med sekretærer er jo iallefall høl i hue, de har tross alt ikke lov til å spille på pc'en...

Jeg prøver stadig noe nytt, hele tiden. Men jeg bytter ikke skjermkort av den grunn. Jaja. Og hva min sekretær gjør med sin maskin i hennes lunsjpause, regulerer ikke loven.

 

Tsk tsk tsk, ikke kan du loven heller. Jaja.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...