Gå til innhold

problemer med Abit ic7 max3 innebyde lydkort

Kuffe

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et ganske irriterende problem, når jeg skal bruke microfonen kobler jeg til den rød innganen hvor det står tydlig mic in, men når jeg skal bruke den kommer bare lyden som kommer ut inn på den igjen.

Vet dette høres litt merkelig ut, men lettere sagt så hører de på ventrilo den lyden jeg hører ut. Når jeg bruker microfonen skulle man nesten tror at det var koblet en ledning fra line in og inn på mic in.

Jeg har sjekket alle innganger og utganger og alt er i orden bortsett fra mic in.

Skulle ønske noen hadde noen forklaring, eller hadde en teori om hva som kan være galt.

mvh

KNut Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med dette lydkortet selv. Du burde først prøve å avinnstallere driveren til lydkortet og laste inn nyeste versjon hos Abit. Virker ikke dette så er det enkleste å kjøpe et nytt lydkort eks. Creative. (rimelige og stabile) Det innebygde lydkortet Realtek-lydkortet er etter min mening for dårlig. Har vært borti endel andre produkter fra Realtek, og det virker som de ikke klarer å lage gode nok drivere til produktene sine..

-Agc-

Lenke til kommentar

Min (kvalifiserte) gjetning tilsier at dette er et driverproblem. Som nevnt tidligere; fjern tidligere drivere og last ned nyeste offisielle versjon fra abits hjemmeside. Har selv dette kortet, men bruker ikke den innebygde lydchip'en da jeg er den stolte eier av et Creative audigy 2 ZS. Gi oss feedback etter driver-oppdatering da vel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...