Gå til innhold

Hjemmekino 5.1 ClasOhlson

Anbefalte innlegg

Skal nå gå til innkjøp av et hjemmekinoanlegg til bruk på pc. Jeg ser en del filmer ol. på pc og ønsker derfor et surround anlegg til en rimelig penge. Det er viktig at høyttalerene er designmessig gjennomført (helst gulvstående), spdif og jeg ønsker ikke gå over 2000 kroner. Jeg har funnet et 5.1 anlegg på Clasohlson til 1998,-

: http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...4&ic=N&sw=13176

Har noen testet dette og kan gi meg en tilbakemelding. Eller kan komme med alternativer til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville ikke sattset på noe anlegg fra clasohlson, de er generelt dårlig på elektriske artikkler. Har hørt at det meste de selger der bare er "jalla" :hrm:

Logitech Z-680 Høyttaler 5.1 THX 5 Satelitter og Subwoofer vil være et godt kjøp!! men, den koster omlag kr. 2600-2800,- Mange som anbefaler denne...

Endret av AmDguru
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig at du ikke ønsker å kjøpe 6 høyttalere med forsterker og dolby-dekoder fra Clas Ohlson...

Min erfaring med Clas er at datarelaterte produkter er billigere hos nettbutikker ala komplett. Jeg vet ikke hvilke forventninger og krav du stiller til lyden, men det skal mye til at en slik pakkeløsning innfrir noe særlig. Jeg ser du ønsker SPDIF, det skulle jo tyde på at du bryr deg om hvordan det låter. Det lureste jeg mener du kan gjøre er å kjøpe en surroundforsterker og et fronthøyttaler par i første omgang, også utvide etterhvert. Hvis du absolutt vil bruke max 2.000 kr kan du like gjerne kjøpe et 2.1 sett fra Logitech, det blir ikke så mye surround, men det blir bedre lyd.

Knut

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig at du ikke ønsker å kjøpe 6 høyttalere med forsterker og dolby-dekoder fra Clas Ohlson...

Min erfaring med Clas er at datarelaterte produkter er billigere hos nettbutikker ala komplett. Jeg vet ikke hvilke forventninger og krav du stiller til lyden, men det skal mye til at en slik pakkeløsning innfrir noe særlig. Jeg ser du ønsker SPDIF, det skulle jo tyde på at du bryr deg om hvordan det låter. Det lureste jeg mener du kan gjøre er å kjøpe en surroundforsterker og et fronthøyttaler par i første omgang, også utvide etterhvert. Hvis du absolutt vil bruke max 2.000 kr kan du like gjerne kjøpe et 2.1 sett fra Logitech, det blir ikke så mye surround, men det blir bedre lyd.

Knut

Støttes, det er omtrent med sjokk jeg ser folk seriøst vurderer suround lyd for 1990,-..... Bare front høyttalerene bør koste minimum fra 2000,- og oppover, nei spar penger og kjøp litt etter hvert.

Lenke til kommentar

DVDspiller, forsterker, 6 høyttalere... til 2k. Det sier seg selv at kvaliteten er som en pensjonert jorbærplukker fra polen. Har heller mer tro på at du kjøper deg et data-sourround sett til ca. 2k. Du vil nok få mye bedre lyd utav det!

Er også enig med tenkikeren at det kan lønne seg å f.eks. kjøpe forsterker først, så fronthøyt. og så resten.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...