AniWal Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) En jeg kjenner som er 14 år ble nylig tatt for å kjøre moped uten skilt, uten lys og selvfølgelig uten lappen på offentlig vei... er det noen som vet hva straffen er? Med tanke på at han er bare 14 burde han jo ikke få straff, mne foreldrene hans få bot? Og ikke spam vilt i denne tråden om at han fortjener det, det vet han allerede.. Endret 14. oktober 2004 av AniWal Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Bot, utsettelse på førerkort, problemer med barnevernet, rulleblad...?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 http://www.ung.no/tekstversjon/art/?id=378&shw=LAPPEN ...å kjøre moped. Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Menkan han få utsettelse når han bare er 14, og holder seg på matta etter det? altså hvis han ikke kjører mer fra nå av, og kun har det ene tilfellet... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Alle som blir tatt for noke slikt risikerer utsettelse på lappen, å få ta lappen er eit gode og ikkje ein rett. Det er ingen lavalder på utsettelse då dette ikkje er ei straff i normal forstand, men ein indikasjon på at personen ikkje er tilregneleg nok til å få kjøyre bil på ei stund. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Utsettelse, garantert! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Ein "kamerat" av meg blei tatt uten lys, uten lappen (et år for ung), full trim, uten skilt, uten hjelm, ein kar til bakpå, òg dritings, uten hjelm i 80km/t i 70-sone. Han fikk utsettelse på mopedførerbevis til han var 18, bil til 20, ein heil del i bot og styr med barnevernet, men når han er så idiot, fortjener han det. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Han kameraten din får vell 6mnd på moped.. Det med lysa vet jeg ikke noe om. En kompiss av meg fikk vertfall 6md. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Ein "kamerat" av meg blei tatt uten lys, uten lappen (et år for ung), full trim, uten skilt, uten hjelm, ein kar til bakpå, òg dritings, uten hjelm i 80km/t i 70-sone. Går det an å gjøre flere lovbrudd på én gang på en moped enn det der?? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 [quoteEin "kamerat" av meg blei tatt uten lys, uten lappen (et år for ung), full trim, uten skilt, uten hjelm, ein kar til bakpå, òg dritings, uten hjelm i 80km/t i 70-sone. Går det an å gjøre flere lovbrudd på én gang på en moped enn det der?? ] Klart det vis ikke lyset eller bremsene hadde virket så Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 [quote Ein "kamerat" av meg blei tatt uten lys, uten lappen (et år for ung), full trim, uten skilt, uten hjelm, ein kar til bakpå, òg dritings, uten hjelm i 80km/t i 70-sone. [/quote Går det an å gjøre flere lovbrudd på én gang på en moped enn det der??]] klars det vis ikke bremsene eller lysene hadde virket ellerkansje hadde sovenet det er ikke spesielt bra for rullbladet...! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 klart det vis ikke bremsene eller lysene hadde virket vis han var dritings kunne han ha sovnet i traffikk det er ikke spesielt bra for rullebladet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Han kjørte uten lys... Du er klar over at du kan redigere innleggene dine, Larzemannen? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Ein "kamerat" av meg blei tatt uten lys, uten lappen (et år for ung), full trim, uten skilt, uten hjelm, ein kar til bakpå, òg dritings, uten hjelm i 80km/t i 70-sone. Går det an å gjøre flere lovbrudd på én gang på en moped enn det der?? Hmm.. Spinne naken med Moped uten skilt før du er 16 og har lappen klokka 22.01 med trim, Frieksos, uten lys, avrevne eller defekte blinklys, (men fortsatt har knappen på styret.), kjøre for fort motsatt vei på en einveiskjøring der det er ulåvelig å kjøre etter 22.00, mens du og ei veninne som er over 10 år og under 16 har sex og deler ei halvflaske uten hjelm. Med politiet i hælene som singaliserer deg til å stoppe når du bryter vikeplikten på rødt i ett lyskryss uten å singalisere med hånd eller fot , med hornet på. Og roper stygge tinger til politiet, samtidig som du skvetter litt på bakken og knuser spritflaska. Hmm. kommer ikkje på mere dumt du kan gjøre:P Hmm, kjeder meg uansett prøve å skrive pungtvis ulåvelige tinger da:P * Spinne med moped - Ulåvelig * Naken på offentli område - Ulåvelig * Uten skilt på sykkelen - Ulåvelig * Før fylt 16 og uten lappen - Ulåvelig * KJøring på stengt område - Ulåvelig * Trimmet/modifisert - Ulåvelig * Frieksos, lys, blinkers - Ulåvelig,Frieksos er ikke ulåvelig,men man får mangel lapp * Kjøre for fort - Ulåvelig * Motsatt kjøre retning - Ulåvelig * Passasjer over 10 år - Ulåvelig * Sex Offentlig - Ulåvelig * Sex med pers under 16 - Ulåvelig * Promille kjøring - Ulåvelig * Drikking på offentlig sted - Ulåvelig * Uten hjelm på MC - Ulåvelig * Avstikking fra tjeneste folk - Ulåvelig * Vikeplikt bryt - Ulåvelig * Ikke blikn/signal - Ulåvelig * Kjøre på rødt - Ulåvelig * Skjelle ut offentlig tjeneste mann/kvinne - Ulåvelig * Urinering på offentlig sted - Ulåvelig * Flaske knusing - Ulåvelig Hmm, vist ikke jeg er ALTFOR trøtt nå så er dette 22 låvbrudd:P Det hadde vært litt morro å prøve. Sett hvor mange penga dem skulle tatt fra meg da. Endret 15. oktober 2004 av CaNaBiS Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 jeg har hørt om lignende, han fikk 10k i bot, og 2 års utsettelse.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hmm.. Spinne med Moped før du er 16 og har lappen klokka 22.01 med trim, Frieksos, uten lys, avrevne eller defekte blinklys, (men fortsatt har knappen på styret.), kjøre for fort motsatt vei på en einveiskjøring der det er ulåvelig å kjøre etter 22.00, mens du og ei veninne som er over 10 år og under 16 har sex og deler ei halvflaske uten hjelm. Med politiet i hælene som singaliserer deg til å stoppe når du bryter vikeplikten på rødt i ett lyskryss. Hmm. kommer ikkje på mere dumt du kan gjøre:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå