RC1 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg kjører nå en winxp pro maskin som server, den har 4 disker, 1 disk med OS på og 3 disker med filer. Hvis jeg legger inn Linux på OS disken vil Linux kunne lese de andre diskene som er Ntfs eller må de formateres til Linux sitt filsystem? Lenke til kommentar
Blod Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Den vil kunne lese men ikke skive til de andre. Lenke til kommentar
mark Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 trenger ikke å formatere, kan konvertere uten tap av data(i teorien) Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 trenger ikke å formatere, kan konvertere uten tap av data(i teorien) Hmmm, hørtes skummelt ut Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Kan konvertere de til fat32. Linux støtter det, eller tar jeg helt feil her? Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Linux leser og skriver FAT32 100%. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ville tatt backup føre jeg konverterte diskene. Har prøvd på dette før og pr teori fungerer det og delvis i praksis, men har sett at det tryner fullstendig oxo..... Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bruk Symantec PartitionMagic 8. Den støtter Windows XP og kan konvertere mellom alle? partisjonsformatene.... Iallefall kan den konvertere NTFS til FAT32. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvis du permanent skal over på GNU/linux ville jeg kanskje heller konvertert til et linux-filsystem. FAT er jo ikke det råeste filsystemet i gata, og mangler bla sikkerhet og journaling. Du kan konverterer filsystemene etappevis via mellomlagring på en ekstra disk eller partisjon hvis du kan skaffe/låne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå