Gå til innhold

Hvordan får jeg justert bilde på tv utgang

-=Petter=-

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Saphire Radeon 9600 XT 256. Jeg driver å skal prøve å kjøre fil på min tv, men jeg får ikke justert det ned fra 1024*768 til 800*600 slik det bør være for at man skal slippe å skrolle på tv`n.

Jeg har prøvd å sette skjerm to til det og det står den faktisk på i den normale høyreklikken på skrivebordet... men inne på avansert og visninger får jeg ikke justert den ned til 800*600 for der står den på 1024*768... noe jeg forøvrig syntes er litt rart da den ikke gjør det der man normalt stiller oppløsningen..

Noen vet hvordan man gjør dette, jeg har ikke klart å finne noe på nett. Hverken på deres nettsted eller på google

Håper på noen gode svar...

Mvh Petter

post-23-1097700440_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet med mitt 9800 Pro..

Helt til jeg fant ut hvorfor;...når bildet du får ut blir for stort for TVn, så er det fordi oppløsningen på skjermen er høyere enn den på TVn.

Bare velg 1024x768 som oppløsning både for skjermen og TVn, du trenger ikke gå ned i oppløsning til 800x600 ;) Hvis ikke du har en gammel TV som ikke støtter 1024x768 da.

Husk å velg TVn som primær-skjerm...(klikk på runding-knappen i ruten for TV under Visning i ATi-egenskapene) ..hvis ikke blir filmer kun spilt av på PCskjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...