Gå til innhold

Ny CPU til Asus P4S533 hovedkort

Efti

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et Asus P4S533 hovedkort, og P4 2,26Mhz Northwood CPU.

Ønsker meg raskere CPU, men vet ikke hvor rask jeg kan ha på dette hovedkortet. :hmm:

Går det an å ha en CPU med 800Mhz? (blir den da klokket automatisk ned til 533 med mitt HK?)

Noen som har noen tips?

Leser fra andre at Prescott ikke er spesiellt bra med tanke på varme. (kan jeg foresten ha slik CPU?)

Ser på nettbutikkene at de fleste er Prescott prosessorer

mvh

Efti

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Ønsker meg raskere CPU, men vet ikke hvor rask jeg kan ha på dette hovedkortet.  :hmm:

Går det an å ha en CPU med 800Mhz? (blir den da klokket automatisk ned til 533 med mitt HK?)

Noen som har noen tips?

Leser fra andre at Prescott ikke er spesiellt bra med tanke på varme. (kan jeg foresten ha slik CPU?)

mvh

Efti

Prescott kan du glemme med det hovedkortet!

Hvor mye penger vil du bruke på denne oppgraderingen? Jeg ville egentlig like godt kjøpt nytt hk, cpu og minne, når du først er i gang... hvis pengeboka strekker til da..?

Hvis du vil ha CPU til det hovedkortet, må du passe på å ha CPU med busshastighet på 533MHZ. Du finner prossesorer med denne bussen opp til 3.06Ghz, men slike CPUer på lager er det desverre få av (edit:) på lager på de fleste webshoppene ...

Her er en: https://prisguiden.no/produkt/1353

Spesifikasjoner

Hastighet: 2800MHz

Familie: Northwood

Sokkel: Socket 478

FSB: 533MHz

Funksjonalitet: SSE2

Endret av kazaa
Lenke til kommentar
Hei.

Ønsker meg raskere CPU, men vet ikke hvor rask jeg kan ha på dette hovedkortet.  :hmm:

Noen som har noen tips?

mvh

Efti

Prescott kan du glemme med det hovedkortet!

Hvor mye penger vil du bruke på denne oppgraderingen? Jeg ville egentlig like godt kjøpt nytt hk, cpu og minne, når du først er i gang... hvis pengeboka strekker til da..?

Hvis du vil ha CPU til det hovedkortet, må du passe på å ha CPU med busshastighet på 533MHZ. Du finner prossesorer med denne bussen opp til 3.06Ghz, men slike CPUer på lager er det desverre få av (edit:) på lager på de fleste webshoppene ...

Her er en: https://prisguiden.no/produkt/1353

Spesifikasjoner

Hastighet: 2800MHz

Familie: Northwood

Sokkel: Socket 478

FSB: 533MHz

Funksjonalitet: SSE2

Har egentlig ikke bestemt meg for hvor mye penger jeg vil bruke.

I utgangspunktet ville jeg kun byttet prosessor siden hovedkortet støtter høyere frekvens, men er nok mer å hente om man bytter ut mer da, men får se hva jeg gjør. Takk for tipset. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...