Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne rustflekker og fikse på lakken.

stclem

Anbefalte innlegg

Ønsker å fjerne små rustflekker på min Opel Corsa 97 model og få lakert disse stedene slik at bilen ser fin ut igjen.

1. Hva skal jeg gjøre for å få bort rusten på best mulig måte?

2. Hvordan skal jeg finne ut hvordan lakk jeg skal bruke for å få samme farge som nå?

3. Hvor bør jeg kjøpe dette?

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Slipe ned med stadig mer og mer finkornete pussepapir. ALL rust må vekk, ellers kommer det tilbake innen kanskje 2 mnd. Vask godt med silikonfjerner el.l. før grunning og lakking (+ evt. klarlakk).

2. Lakkoden står på et blikk-skilt som er poppet fast på frontplaten på bilen (den bjelken som går på tvers bak/over grillen. 3-sifret kode.

3. Fås kjøpt hos Opel-forhandler.

Skal du ha det til å se ut som nytt igjen er det best å la en profesjonell gjøre jobben. Det koster selvfølgelig skjorta... Er du nøyaktig og tar deg god tid, kan du få et absolutt brukbart resultat om du gjør det selv.

Lenke til kommentar
Ønsker å fjerne små rustflekker på min Opel Corsa 97 model og få lakert disse stedene slik at bilen ser fin ut igjen.

1. Hva skal jeg gjøre for å få bort rusten på best mulig måte?

2. Hvordan skal jeg finne ut hvordan lakk jeg skal bruke for å få samme farge som nå?

3. Hvor bør jeg kjøpe dette?

Takk for all hjelp.

Små rustflekker? det spørs hvor store, men er dem på størrelse med tjæreprikker som kommer fra asfalt er det mulig å fjerne dem uten å lakkere eller pusse. Jeg driver til daglig med bilpleie, og fjerner ofte piggstøv fra lakken. Hvis det høres ut som jeg har rett anbefaler jeg at du tar kontakt med din nærmeste bilpleie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...