P@rm@nn Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Denne tikket inn på eposten min: Den 15. februar 2004 bestemte Mozilla Norge seg for å starte en stor plakatkampanje ved lanseringen av Mozilla Firefox 1.0 senere dette året (ifølge Firefox 1.0 Roadmap vil dette skje 9. november). Vi fikk denne idéen etter at Mozilla Polen hadde hatt suksess med en lignende plakatkampanje i den nordre delen av Polen[1][2]. Etter en del diskusjon ble vi enige om at vi skulle satse på syv byer fordelt over hele landet, nemlig Stavanger, Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, Tromsø og Bodø. I den forbindelse trenger vi frivillige til å hjelpe oss med å henge opp plakater i disse byene, så hvis du er en ansvarsfull person og er interessert i dette kan du sende oss en e-post på [email protected] med informasjon om hvilken by du kan hjelpe oss i, samt relevant kontaktinformasjon. Dette vil bli Norges største plakatkampanje for fremming av et åpen kildekode-produkt, så vidt vi vet har det ikke vært gjort noe lignende før i Norge. Det vil bli trykket opp 1000 plakater som vil fordeles ut til de syv byene vi vil konsentrere oss om. Hvem er vi? Mozilla Norge ble stiftet den 25. oktober 2003, og består av flere personer som jobber på frivillig basis med å promotere åpen kildekode-programmer fra Mozilla Foundation (mozilla.org) i Norge. For å oppnå dette bidrar vi med norske versjoner av noen av produktene, samt at vi bidrar med brukerstøtte først nå som e-post, men senere vil vi tilby - i samarbeid med Mozilla Europe - et eget community med blant annet et eget forum. For mer informasjon, se: www.firefox.no (Ikke svar til denne posten, men til [email protected], vi har ikke mulighet til å sjekke alle de forskjellige e-postlistene/fora. Vi beklager hvis dette kan virke off-topic for enkelte lister/fora men det er viktig at vi når ut til flest mulig) For Mozilla Norge HåvarH [1]: http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=3522 [2]: http://web.archive.org/web/20040115...display&ceid=21 -- Håvar I. Henriksen Community Manager Mozilla Norge || "To err is human, to forgive is [email protected] || divine - but to forget it altogether home.no.net/havarhen || is humane." firefox.no norwegian Mozilla resource Jeg tror nok jeg blir med på denne. Fant ingen "preview" av plakaten(-e), men håper de(-n) blir bra. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Blir med jeg også. Blir nok mange slike plakater i Stavanger hvertfall, siden Velmont skal være med om han vil det eller ikke. ED: hvilken liste kom denne mailen fra forresten? Endret 13. oktober 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er ihvertfall med, men ikke før jeg får se preview av plakaten. Hvis den følger samme standard som FireFox.no, tviler jeg på at jeg gidder. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 I'm in, selv om jeg bor i Asker da... Denne her er feilpostet btw, selv om Firefox finnes til Linux. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 OT: Han postet nok topicen her fordi han søkte det miljøet som finnes her på linuxforumet, ikke fordi Firefox finnes for GNU/Linux. Det er tross alt initiativ det er snakk om, og da er nok dette beste plassen å poste. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) OT: Han postet nok topicen her fordi han søkte det miljøet som finnes her på linuxforumet, ikke fordi Firefox finnes for GNU/Linux. Det er tross alt initiativ det er snakk om, og da er nok dette beste plassen å poste. Uten tvil! Det er ikke som om folk gratis hadde gått rundt og hengt opp plakater for Windows 1998 SE. Men hvis noen får vite hvordan plakatene ser ut, post dem her! Fikk nettopp vite at plakatene er designet av Jon Hicks, designeren bak logoen til Firefox og Thunderbird, så de blir nok meget bra. Firefox- og Thunderbird-logoene er jo noen av de fineste som er laget. Nesten. Endret 14. oktober 2004 av drange_net Lenke til kommentar
Layne Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Og her er (windowsvennlige) Dagbladet også med på dugnaden: <URL:http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/14/411323.html> Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kunne godt tenke meg å henge ut et par plakater på skolen. Passer fint med tanke på at vi ruller ut FC3 ca samtidig - og den inneholder firefox. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Ja, jeg skal lett henge opp på skolen vår, og på alle andre skoler i Bergen. Det er 1000 plakater, fordelt på flere byer. De er trykket i A2 format på150gr silkepapir i 4 (CMYK) farger. Vi ser for oss at de henges på skoler og andre plasser hvor det er mange folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå