haakon90 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Heisann! Har helt klart lyst til å kjøpe meg en iRiver nå, men jeg sliter litt med valget Hvem mener dere er den beste spilleren og hvorfor (ikke tenkt på hva som er best for meg og hva jeg er ute etter.. for jeg er egentlig åpen for alt)? så legg med deres meninger og deres tips lism Hadde vært supert med noen svar og deres meninger! Haakon - takker for alle svar Edit: den jeg har tenkt mest på er: iRiver iHP-120 har noen spørsmål angående den (som jeg håper noen kan svare på : 1. Hvordan er mappesystemet? 2. Er headsetet bra? 3. Følger den "lille" spilleren på bildet med? (bildet ligger på linken) 4. Så den kunne spille OGG (og har hørt ganske mye om dette). hva er det for noe? 5. Blir opptakene bra? 6. hva vil det si å ha harddiskstasjon (som den har)? som dere kanskje skjønner - jeg har ikke helt peiling men ble da jeg så den Endret 15. oktober 2004 av haakon90 Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Heisann! Har helt klart lyst til å kjøpe meg en iRiver nå, men jeg sliter litt med valget Hvem mener dere er den beste spilleren og hvorfor (ikke tenkt på hva som er best for meg og hva jeg er ute etter.. for jeg er egentlig åpen for alt)? så legg med deres meninger og deres tips lism Hadde vært supert med noen svar og deres meninger! Haakon - takker for alle svar Edit: den jeg har tenkt mest på er: iRiver iHP-120 har noen spørsmål angående den (som jeg håper noen kan svare på : 1. Hvordan er mappesystemet? 2. Er headsetet bra? 3. Følger den "lille" spilleren på bildet med? (bildet ligger på linken) 4. Så den kunne spille OGG (og har hørt ganske mye om dette). hva er det for noe? 5. Blir opptakene bra? 6. hva vil det si å ha harddiskstasjon (som den har)? som dere kanskje skjønner - jeg har ikke helt peiling men ble da jeg så den headsettet er sånn midt på treet har jeg hørt, OGG er musikkfiler som er noe bedre enn mp3, den "lille spilleren" er en fjernkontroll, har hørt flere si at opptakene innehloder små klikkelyder OSV men tror dette bare gjelder noen modeller og utstyr, harddiskstasjonen er rett og slett det at spilleren er en harddisk. Når du kobler den til Pc'n blir den gjenkjent og kommer opp i din datamaskin på samme måte som de andre partisjonene dine (slik som C:\ osv) håper dette hjelper littegrann Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) det er det samme som står ovenfor. har kommet kjempebra ut i tester, men det er vel ikke noe mer å si. DEN ER BRA!!! Kjempeenkelt med mapper. akkurat som på vanlig pc, pluss at du kan laste ned winamp som er supert. kan man det på iPod? Høyttalerne til spilleren er faktisk ikke så værst. koster nye 200 kr faktisk Endret 14. oktober 2004 av mbarone Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hvordan er disse harddiskbaserte spillerne i forhold til trening? Altså helsestudio og jogging? F.eks. denne Iriver IHP-120? Tåler de risting uten å bli ødelagt eller skippe? Hadde tidligere en Iriver IGP-100, og den var så enestående i bruk og på lyd at jeg har litt lyst til å fortsette med Iriver. Men disse små-spillerne som tar 512 mb blir litt i minste laget. Keyzer Endret 14. oktober 2004 av Keyzer28 Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Heisann! Har helt klart lyst til å kjøpe meg en iRiver nå, men jeg sliter litt med valget Hvem mener dere er den beste spilleren og hvorfor (ikke tenkt på hva som er best for meg og hva jeg er ute etter.. for jeg er egentlig åpen for alt)? så legg med deres meninger og deres tips lism Hadde vært supert med noen svar og deres meninger! Haakon - takker for alle svar Edit: den jeg har tenkt mest på er: iRiver iHP-120 har noen spørsmål angående den (som jeg håper noen kan svare på : 1. Hvordan er mappesystemet? 2. Er headsetet bra? 3. Følger den "lille" spilleren på bildet med? (bildet ligger på linken) 4. Så den kunne spille OGG (og har hørt ganske mye om dette). hva er det for noe? 5. Blir opptakene bra? 6. hva vil det si å ha harddiskstasjon (som den har)? som dere kanskje skjønner - jeg har ikke helt peiling men ble da jeg så den headsettet er sånn midt på treet har jeg hørt, OGG er musikkfiler som er noe bedre enn mp3, den "lille spilleren" er en fjernkontroll, har hørt flere si at opptakene innehloder små klikkelyder OSV men tror dette bare gjelder noen modeller og utstyr, harddiskstasjonen er rett og slett det at spilleren er en harddisk. Når du kobler den til Pc'n blir den gjenkjent og kommer opp i din datamaskin på samme måte som de andre partisjonene dine (slik som C:\ osv) håper dette hjelper littegrann tusen takk for hjelpen... jepp, det hjalp... nå blir det iRiver for alle penga Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 det er det samme som står ovenfor. har kommet kjempebra ut i tester, men det er vel ikke noe mer å si. DEN ER BRA!!! Kjempeenkelt med mapper. akkurat som på vanlig pc, pluss at du kan laste ned winamp som er supert. kan man det på iPod? Høyttalerne til spilleren er faktisk ikke så værst. koster nye 200 kr faktisk takk for hjelpen til deg oxo... menne.. jeg tror nok ikke du kan laste ned winamp til iPod Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvordan er disse harddiskbaserte spillerne i forhold til trening? Altså helsestudio og jogging? F.eks. denne Iriver IHP-120? Tåler de risting uten å bli ødelagt eller skippe? Hadde tidligere en Iriver IGP-100, og den var så enestående i bruk og på lyd at jeg har litt lyst til å fortsette med Iriver. Men disse små-spillerne som tar 512 mb blir litt i minste laget. Keyzer dette lurer jeg oxo på.. har jo tenkt til å trene ganske mye når jeg får iRiveren min menne.. du sier at 512 mb blir litt i det minste laget.. du visste vel da at iHP-120 har 20GB lagringsplass ??? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvordan er disse harddiskbaserte spillerne i forhold til trening? Altså helsestudio og jogging? F.eks. denne Iriver IHP-120? Tåler de risting uten å bli ødelagt eller skippe? Hadde tidligere en Iriver IGP-100, og den var så enestående i bruk og på lyd at jeg har litt lyst til å fortsette med Iriver. Men disse små-spillerne som tar 512 mb blir litt i minste laget. Keyzer dette lurer jeg oxo på.. har jo tenkt til å trene ganske mye når jeg får iRiveren min menne.. du sier at 512 mb blir litt i det minste laget.. du visste vel da at iHP-120 har 20GB lagringsplass ??? Jepp, visste det. Det er en av grunnene til at jeg vurderer den selv om den er litt stor. Ipod Mini ville for øvrig holdt lenge i forhold til hd-kapasitet (den jeg hadde var på 1,5 gb og det var nok for meg), men jeg liker ikke Itunes. Det er dog viktig at jeg kan bruke spilleren på treninga. Keyzer Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 De flashbaserte spillerene (de på 128 256 512 1034 mb) er suverene til jogging ettersom det ikke er noe bevegelige deler. På en harddiskbasert spiller snurrer hardisken, og denne kan hoppe når man jogger. De fleste harddiskspillerene har "skippeminne", et minne som husker en del av sangen hvis harddisken skulle hoppe, akkurat som på gamle bærebare cd spillere:) Derfor anbefales det ikke å bruke harddiskspilleren i lomma når du jogger , men holder du den å hånda slik at rystelsene blir mindre, skulle det ikke være noe problem Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 De flashbaserte spillerene (de på 128 256 512 1034 mb) er suverene til jogging ettersom det ikke er noe bevegelige deler.På en harddiskbasert spiller snurrer hardisken, og denne kan hoppe når man jogger. De fleste harddiskspillerene har "skippeminne", et minne som husker en del av sangen hvis harddisken skulle hoppe, akkurat som på gamle bærebare cd spillere:) Derfor anbefales det ikke å bruke harddiskspilleren i lomma når du jogger , men holder du den å hånda slik at rystelsene blir mindre, skulle det ikke være noe problem Vet ikke hvilke harddisk-baserte mp3-spillere du har erfaring med, men de fleste har så stort minne at jogging med spilleren i lomma ikke vil være noe stort problem....egentlig ikke et problem i det hele tatt. Grunnen til dette er at den ikke bare buffrer en del av sangen, men hele sangen pluss di neste i spillelisten! Har jevnlige joggeturer med min harddisk-baserte mp3-spille i lomma, og den har aldri hakket! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) @topic: Knut Eg meiner nå det er Pål. Eg har hatt iPoden (3G) i eit år nå, og har aldri opplevd hakking. Har kjørt bil, buss, traktor, jogga, sykla osv...med den utan å merke noko som helst, så det at harddiskbaserte hakker er ein myte som sikkert gjelder meir for dei eldre spelarane. iTunes er forresten eit kjempebra program imo. Du kan absolutt ikkje samanlikne ein hdd-basert mp3-spelar med discmanner (). Endret 15. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg har ikke personlig erfaring, men har lest om dette flere steder, stol heller på de med personlig erfaring haakon90, er nok bedre med førstehåndsberettninger Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Meiner du hvilken er best? Hvem soiller er best? huffameg. Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Meiner du hvilken er best?Hvem soiller er best? huffameg. ja, eller hvem du ville ha valgt (uten å tenke på pris) Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg jogger 4 ganger i uka på tredemølle (ganske hardt underlag), har den da i en veske i bukdekanten rett oppfor lommen, går strålende det. Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det er ingenting som heter "Hvem spiller er best"! Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Det er ingenting som heter "Hvem spiller er best"! hvilken da så det nå... lol! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 http://fmh.moo.no :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå