Langbein Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Lasta ned mini.iso (8Mb) for netinstall av Debian Sarge fra ftp://ftp.uninett.no/linux/debian/dists/s...images/netboot/ men etter å ha testa på 2 ulike maskiner sliter jeg med samme problem. Den finner ikke harddiskene mine (kun standard IDE-disker uten noe fancy mikk-makk), og det stopper derfor opp når debian-installer kommer til partisjoneringen. Make sure your harddrives are attached my ass Andre som har hatt likende problem? Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nee, sjekka google.com? Jeg hadde nesten samme problem på min bærbare, men det var nok fordi det var noen BIOS-instillinger angående strøm og batteriets levetid som måtte endres. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Plugget ut en CD-Rom, så funket det hos meg:| Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bare bruk fdisk eller cfdisk direkte fra skallet. Fungerer det ikke da, så må det være noe tull med kernelen Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Ingenting funket, virker ikke som den oppdager harddisken selv om det altså er en helt standard disk (og ja, har kjørt flere andre distroer på maskinen før) Her er feilmeldingen forresten, men har altså prøvd fdisk manuelt også uten hell. Endret 18. oktober 2004 av Langbein Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvordan i *?#!"()%#¤ greide du å ta screenshot i termindal?!? Lenke til kommentar
drall Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Ehmm.. den cden er for å boote via nettverk eller noe. Vanlige net-install cder er på 100MB. Se her. Endret 18. oktober 2004 av drall Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Ehmm.. den cden er for å boote via nettverk eller noe. Vanlige net-install cder er på 100MB. Se her. Nei, både cd'en og diskettene jeg prøvde var for å foreta en FTP-install. De inneholder bare det aller mest nødvendige (kernel, nettverksdrivere...) og laster ned resten fra en valgfri Debian-mirror. Så det er nok ikke der problemet lå, men uansett får jeg heller prøve med den 100MB cd'en som du linket til. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Hvordan i *?#!"()%#¤ greide du å ta screenshot i termindal?!? Jeg hadde en annen maskin ved siden av hvor jeg nitidig satt og tegnet bildet i xpaint, så det er kanskje ikke helt nøyaktig ned på pixel-nivå Neida, jeg juksa litt med vmware. Hadde allerede forsøkt på en ordentlig installasjon på denne maskinen uten hell, og ville bare sjekke om det gikk like dårlig i vmware også - noe det altså gjorde. Lenke til kommentar
drall Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) EDIT: glem det. Endret 18. oktober 2004 av drall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå