Gå til innhold

Installere Sarge men partitioner finner ikke disk

Anbefalte innlegg

Lasta ned mini.iso (8Mb) for netinstall av Debian Sarge fra ftp://ftp.uninett.no/linux/debian/dists/s...images/netboot/ men etter å ha testa på 2 ulike maskiner sliter jeg med samme problem. Den finner ikke harddiskene mine (kun standard IDE-disker uten noe fancy mikk-makk), og det stopper derfor opp når debian-installer kommer til partisjoneringen.

Make sure your harddrives are attached my ass :p

Andre som har hatt likende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting funket, virker ikke som den oppdager harddisken selv om det altså er en helt standard disk (og ja, har kjørt flere andre distroer på maskinen før)

Her er feilmeldingen forresten, men har altså prøvd fdisk manuelt også uten hell.

no_partitionable_media.png

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Ehmm.. den cden er for å boote via nettverk eller noe. Vanlige net-install cder er på 100MB. Se her.

Nei, både cd'en og diskettene jeg prøvde var for å foreta en FTP-install. De inneholder bare det aller mest nødvendige (kernel, nettverksdrivere...) og laster ned resten fra en valgfri Debian-mirror. Så det er nok ikke der problemet lå, men uansett får jeg heller prøve med den 100MB cd'en som du linket til.

Lenke til kommentar
Hvordan i *?#!"()%#¤ greide du å ta screenshot i termindal?!?

Jeg hadde en annen maskin ved siden av hvor jeg nitidig satt og tegnet bildet i xpaint, så det er kanskje ikke helt nøyaktig ned på pixel-nivå :p

Neida, jeg juksa litt med vmware. Hadde allerede forsøkt på en ordentlig installasjon på denne maskinen uten hell, og ville bare sjekke om det gikk like dårlig i vmware også - noe det altså gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...