Gå til innhold

et spørsmål om Gainward 6800 le

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg har forstått det riktig så er det totalt 16 pipelines på 6800le kortet, hvor 8 er slått på og 8 er slått av.

Ettersom man slår de av og på i grupper på 4, så betyr det at man har gode sjanser for å iallefall få aktivert ett ekstra par(4) pipelines, da man på sett og vis har to sjanser :)

..det samme gjelder for vp (som står for vertex-et-eller-annet). Der er det også to deaktiverte på Gainward kortet, noe som igjen betyr at man har to sjanser på å finne en som fungerer.

Har jeg forstått dette riktig eller ble dette bare tullprat?

:)

Lenke til kommentar

Det er riktig som de andre sier at kortet er utstyrt med 16 pipelines, men grunnen til at kun 8 er aktivert er at resten ikke har bestått kvalitetstesten for å bli et 6800-, GT- eller Ultra-kort. Men som du sikkert har lest rundt om på forumet, så er det mange som lykkes med denne modifiseringen likevel, så lykke til ;)

EDIT: Jeg støtter forresten signaturen din 100% F-14 ;)

Endret av TJ
Lenke til kommentar

Fikk mitt i morgen, fikk åpna til 16, 1.5 ..

..brukte MSI GeForce4200 helt frem til å går. Wholly crapper, det å bytte kort fra 4200 til 6800 med 16 pipelines er som å bli født på nytt..

..I can see again!

Har ikke gidda å benche enda.

Dersom du/dere ikke får åpne de resterende pipelines, iallefall 4 av de, så er det jo ikke noe i veien for å sende kortet i retur?!?!

Lenke til kommentar
Dersom du/dere ikke får åpne de resterende pipelines, iallefall 4 av de, så er det jo ikke noe i veien for å sende kortet i retur?!?!

jo... tenkte litt på det...

Bråker som et uvær også:-(

men jeg har fått på 6 sånne vertex ... Hva er det bra for?

bråker som ett uvær sier du ? det var jo ikke bra, noen andre som har dette koret å kan si noe om støynivå ?

Lenke til kommentar

jo... tenkte litt på det...

Bråker som et uvær også:-(

men jeg har fått på 6 sånne vertex ... Hva er det bra for?

bråker som ett uvær sier du ? det var jo ikke bra, noen andre som har dette koret å kan si noe om støynivå ?

Funker det å koble på en slik VGA Silencer da?

Komplett.no har en som er beregnet for GT/Ultra versjonene av 6800... Vil den funke på 6800LE også eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Fekk kortet i dag og fekk opna fire piplines og to vp. køyre på 12x1.6 får 8690 i 3dmark03 utan klokking... støyer litt mykje synst eg... merkelig nok so greier eg berre 2490 med det kortet i forhold til 2850 med PC 9800pro @ XT med gode klokk og vannkjøling.. må klokk elit tsjå ke det hjelper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...