Lucas Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Heisann.. Jeg har fått i oppdrag i å friske en side "litt" opp, jeg kan ikke CSS, men liker å bare styre litt i dreamweaver (er ikke noe særlig inne på det) og jeg lurer på noen ting. Hva burde gjøres ? Hvordan gjør jeg det ? Kan du kanskje hjelpe meg ? Siden skal ikke være noe spesielt bedre, bare litt bedre enn hva den er nå, altså man skal ikke legge så mye arbeid i siden siden den ikke er så mye besøkt osv. Siden: www.narvikungdom.com/studio66 dette er siden til det lokale diskoteket, det skal ikke legges mye arbeid i siden heller ! Endret 13. oktober 2004 av Lucas Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 ERROR: URL not found Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 nå funker den antar jeg Lenke til kommentar
Purify Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Dessverre. Not FoundThe requested URL was not found on this server. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hva med å prøve bare små bokstaver? www.narvikungdom.com/studio66 Oh, yeah. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hva med å prøve bare små bokstaver? www.narvikungdom.com/studio66 Oh, yeah. takker så mye for rettelsen Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Om du vil lære deg CSS, kan Arves nybegynnerguider være hjelpsomme. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Om du vil lære deg CSS, kan Arves nybegynnerguider være hjelpsomme. mhm..ja hvorfor ikke ! har ikke hørt om den der guiden før ! takker men jeg har ikke allverdens tid på meg så..skulle gjerne hatt hjelp av en her på forumet ! som sagt, er ikke mye som skal gjøres, veldig lite arbeid ! skal ikke være noe man skal gjøre så bra som mulig, men bedre enn hva det er nå ! håper noen vil ! eller at noen har en ferdig kodet side liggende som de ikke bruker evt.. Endret 13. oktober 2004 av Lucas Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Får du betalt for jobben? Uansett lurer jeg på hvorfor man tar oppdraget når man ikke kan utføre det Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 jeg er ikke den eneste som holder på med dette, dette er som sagt frivillig arbeid og det er for den lokale ungdoms klubben hvor jeg selv er med i styre ! jeg kan klare dette over veldig lang tid ja, det eneste jeg skal jobbe med er selve hovedsiden/forsiden, noen andre skal lage resten så snart hovedsiden er på plass ! noen flere spørsmål ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 noen flere spørsmål ? Ingenting foreløbig Jeg foreslår at du lager et utkast til design eller noe sånt, så kan vi evt. hjelpe deg med kodingen. Spesifiser i hvert fall nøyaktig hva du trenger hjelp til! Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Det jeg trenger hjelp til er, Siden skal ha en helt ny stil ! og da skal jeg starte med å lage en helt ny startside med ett mye bedre farge utvalg, samt kanskje noen ramer og en boks for å ha sleve menyen i ! hvis det er mulig så er alt man trenger en meny der alle linkene står samt. en tekstboks for å skrive nyheter (er dette mulig i dreamweaver? fikk kun til i frontpage) det er alt som skal gjøres så langt ! Ny hovedside (ferdig kodet) Bedre farge valg Kanskje litt frames, samt. en meny der vi legger inn linker hvis du gidder, så kan du hive inn en gjestebok samt en poll (frivillig) du kan ha en banner på siden som markerer at du har laget den (frivillig) Resten skal vi klare å ta, men kommer nok til å spørre om litt løsninger i koder osv. i ettertid ! du bestemmer selv hvor mye arbeid du vil legge i dette ! og det er ikke noe særlig besøkt side heller ! den countern har vært der gaaaaanske lenge ! Endret 13. oktober 2004 av Lucas Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hva er det som støttes på serversiden, er det støtte for php? Edit: hater å se skrivefeil Endret 13. oktober 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 ja det tror jeg nok, isåfall kan der ordnes ! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 I såfall kan oppfriskningen av designet gjøres fri for frames Men ja, den eksisterende siden der trenger ikke bare en "liten" oppfriskning, men helt ny facelift hehe. Ser at det ikke er noe form for innlegg/"blog" system, dette er vel HTML filer som blir lastet opp? Er det mening at siden skal være en enkel og informativ? Og at siden ikke trenger noe mer avansert enn at du redigerer en HTML fil for så å laste opp en oppdatering? Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 ja, det er nok HTML filer som bare er lastet opp nå, siden skal være enkel ja, men når du sier: g at siden ikke trenger noe mer avansert enn at du redigerer en HTML fil for så å laste opp en oppdatering? så forstår jeg ikke helt hva du mener ! (ja vet det er latterlig ) Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hehe, njei, sikkert jeg som formulerer feil nå så seint på kvelden. Ville bare finne ut om du hadde planer om å bruke PHP til å oppdatere siden med tekst og sånt. Men egentlig er siden sikkert grei og enkel nok uten å måtte ha det Kanskje jeg gidder å snekkre sammen en ide imorra hvis du ikke finner på noe selv i dreamweaver. Driver for tiden å knoter til egen hjemmeside. Liker å kode PHP fra scratch og tar litt tid. Så å kode for enda en site blir nok for mye for meg akuratt nå Men enkle ting som å dele opp meny i egen fil og bruke include for å "smelte" meny sammen med forsiden uten å bruke frames går jo greit Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 jeg klarer nok neppe og snekkre noe sammen så du får bare orge ! er ikke noe tvang ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå