ultRAW Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg har en enormt irriterende far som laster ned sanger 24/7 :/... Jeg har lasta ned NetLimiter, men det ser ikke ut til at jeg kan begrense hans speed fra min PC! Har jeg rett eller tar jeg feil? Om jeg rett (at jeg ikke kan stille inn hans speed fra min PC) finns det program som kan gjøre noe sånt? -ultRAW- Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du kan ikke bruke netlimiter over nettverk. Vet ikke om noe annet program. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du kan ikke bruke netlimiter med mindre du installerer det på hans pc. Lenke til kommentar
ultRAW Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hm... Da går det rett og slett ikke! Ingen som vet av et program som jeg kan begrense hans speed fra min PC med!?! -ultRAW- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nei, du kan ikke uten videre ta kontroll over hans PC fra din PC. Hva med å installere NetLimiter på maskinen hans? Lenke til kommentar
ultRAW Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Får ikke til å kjøre noe som helst program på hans OC uten at han finner det! Å innstallere det er lett, men han ser det jo med en gang! Takk for hjelpen anyways... =) -ultRAW- Lenke til kommentar
Musty Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 hvis tilgangen til hans maskin går igjennom din maskin kan du begrense det på et vis, men hvis det går fra veggen til en switch og så ut til din og din far sin pc er det umulig å begrense fra din maskin. Lenke til kommentar
ultRAW Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Er det mulig om jeg innstallerer det på PC'n hans og sjule det på noe vis? Sånn at han ikke ser at det kjører... Funker det med shellmode f.eks? Og i såfall hvordan gjør jeg det? -ultRAW- Lenke til kommentar
likferd Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er vel ikke verre enn å forklare at når du spiller, kan han ikke laste ned. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Første gang eg hører at en sønn klager på at faren hans bruker opp hele båndbredden. Er det ikke mulig for dere å avtale? Eller er det han som betaler alt så han mener at han eier alle retighetene? (du trenger ikke svare, hvis du ikke vil) Jeg har ikke så masse erfaring men jeg vet at en del internet cafeer bruker programmet som heter "Total Commander" og da kunne de gjøre så å si alt som gjaldt et nettverk. Men vet ikke om du må installere denne på alle maskiner eller holder det med bare en. i alle fall så finner du programmet her. EDIT: Jeg er usikker nå, om det går an å gjøre noe med selve nettforbindelsen. Kanskje noen som har brukt programmet kan si noe. Endret 13. oktober 2004 av ~~Undertaker~~ Lenke til kommentar
ultRAW Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Hehe, har prøvd det... Men han bryr seg ikke å sier at han bestemmer... :/ Vi skal ikke oppgradere linja før nyttår :O *lenge til* Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 DU Supercontroler for Internet Connection Sharing http://www.homeqos.com/forum/viewtopic.php?t=83 Så skjuler du DUS ICS på den andre pcen. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Å oppgradere er bare å utsette problemet til linja oppgraderes Er ikke noe problem å fylle downloadspeeden med 20% mer...hehe.. Det du _kan_ gjøre, er å skaffe ein router som har trafficshaping/VLAN. Eller du kan sette opp smoothwall/clark connect/linux på ein gammal maskin du har stående, og kjøre 3 nettkort i denne. Den ene går til faren din (+ evnt. andre maskiner på nettet), den ene til deg, og den siste til internett. Da kan du begrense faren din sin linje, uten at han "merker" det på sin maskin. ...men uansett hvordan du gjør det, vil ikke faren din merke noe mindre om du gjør slik eg nevnte, enn om du bruker/installerer netlimiter på hans maskin. Om du installerer dette, vil han nok merke at linja går fra f.eks 100kB/s den ene dagen, til 40kB/s for resten av tiden systemet ditt er oppe Så eneste løsning blir nok å snakke dette ut med din far. Prøv f.eks. å ha faste tider. Han kan laste ned på natten, og mens du er på skolen. Så kan du spille på ettermiddagen etter skolen... Endret 13. oktober 2004 av jallakim Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Fortell han hvor "lovlig" det er å laste ned musikk og vis han linker til diverse artikler hos ITavisen osv. - kanskje det kan hjelpe? _ johanf Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Fortell han hvor "lovlig" det er å laste ned musikk og vis han linker til diverse artikler hos ITavisen osv. - kanskje det kan hjelpe? _ johanf Da kommer han liten vei Nedlastning er pr.dags dato lovlig ved Norsk Lov. Derimot; hvis faren din _DELER_ sangene han laster ned, kan du ta han for det..og uten å dele, kommer han ikkje inn på mye P2P eller DC... Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Alternativ 2, Sett opp en windows/linux/bsd boks med QoS. Da kan faren din laste opp og ned så mye han vil og du kan spille med så liten ping som du vanligvis har. Lenke til kommentar
whom Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Fortell han hvor "lovlig" det er å laste ned musikk og vis han linker til diverse artikler hos ITavisen osv. - kanskje det kan hjelpe? _ johanf Da kommer han liten vei Nedlastning er pr.dags dato lovlig ved Norsk Lov. Derimot; hvis faren din _DELER_ sangene han laster ned, kan du ta han for det..og uten å dele, kommer han ikkje inn på mye P2P eller DC... not quite.. Godt mulig at han gjør som meg, bruker Kazaa lite. Der kan man disable all upploading Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Fortell han hvor "lovlig" det er å laste ned musikk og vis han linker til diverse artikler hos ITavisen osv. - kanskje det kan hjelpe? _ johanf Da kommer han liten vei Nedlastning er pr.dags dato lovlig ved Norsk Lov. Derimot; hvis faren din _DELER_ sangene han laster ned, kan du ta han for det..og uten å dele, kommer han ikkje inn på mye P2P eller DC... not quite.. Godt mulig at han gjør som meg, bruker Kazaa lite. Der kan man disable all upploading for _DET_ hadde jo vært gøy om alle gjorde... Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Her er et tips, innstaller Net Controll 2 på hans pc og på din pc, så kan du styre hans pc fra din og da kan du laste ned net limiter og overstyre alle hans handlinger fra din pc Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Her er et tips, innstaller Net Controll 2 på hans pc og på din pc, så kan du styre hans pc fra din og da kan du laste ned net limiter og overstyre alle hans handlinger fra din pc ..det hjelper heller ikke...han vil fortsatt oppdage det. Net Limiter må kjøres på brukeren som kjører de nettkrevende programmene, ergo er ikke dette til hjelp at all. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå