Gå til innhold

Ny barebone (minipc), haster ;)

Anbefalte innlegg

Heysann folkens,

Sitter her på GSV oppi kirkenes og kjeder meg titt og ofte, mens jeg venter på at førstegangstjenesten skal ta slutt. Men for å korte ned på ventetida tenkte jeg å anskaffe meg en en slik mini pc (barebone). Som de fleste vet blir man ikke rik på pengene man tjener i forcen, men det jeg trenger hjelp til er å få satt opp et helt greit oppsett.

Kluet er at jeg gjerne vil kutte ned på kostnadene ved å få benyttet 1 Gb TwinMOS pc3200 DDR ram m/winbond, en 80 Gb WD special edition 8 mb cache, et POV Geforce 4200 128 DDR ram, dvd-spiller, skjerm, tastatur og mus som jeg har liggende fra før av. Er det mulig å få dette til sammen med de nye komponentene? Det som gjenstår da skulle vel kun være selve boksen, cpu`en og hovedkortet? Ser helst at systemet er av typen AMD 64.

Setter stor pris på konstruktive svar og tips, ettersom jeg ikke har noe særlig datakunnskaper å snakke om :)

Mvh

Sveinung Østgård

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del som har hatt problemer med TwinMos og AMD64, spesielt på nForce3 150 som den ene barebonen var. Jeg har sett annonser på bruktmarked.no der folk selger BH-5-minnet sitt fordi de ikke fikk det til sammen med AMD64.

Men kan hende du er heldig, eller ikke trenger bekymre deg i det hele tatt!

Du kunne jo eventuelt vurdere DENNE og DENNE, og dermed få Dual DDR. Noe dyrere blir det, men den boksen skulle holde en stund.

Også får du oppgradere skjermkortet ditt når du får råd. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...