Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg ADSL (Bluecom)

Anbefalte innlegg

Vel, jeg vet at de holder på å bytte ut mail serverene sine (foreldrene mine fikk et brev fra de angående dette for noen uker siden, siden det er de som bor her og linja er deres). Der sto det ialtfall at de skulle skifte ut mail serverene deres i midten av november. Hehe, hvis de bytter ut resten av utstyret, så kan jeg godt vente et par dager, men det er rart at det ikke har kommet noen drifts-meldinger om dette... :hmm:

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå skal det no seiast at den teoretiske hastigheten er 2mbit , men det praktiske nedlastningshastigheten er da mindre. Har sjølv ei 2 mbit linje fra bluecom ,men har aldri ligget på meir end max 250k sek nedlasting fra sunnet sind ftp sider i sweeden :p ... å dei ftp'ane er raske ... har da aldri lasta ned med 2MB i sekundet ... har testa mot itavisen å div speedometer tester å har som regel ligget på 1800 - 2100 heile tida uansett tid på døgnet

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at når linja er f.eks 2000/256 , så er det i kbit/s , og ikke kb/s??

Det må 8bit til for å lage en byte , ikke sant?

Noe som gjør at 2000 må deles på 8 for å få maks nedlastningshastighet på linja di. Dvs 2000/8=250kb/s er maks nedlasting , og 256/8=32kb/s er maks Upload.

Vet ikke om dette stemmer , men noe sier meg at det gjør det.

Tror linja di er frisk som bare det , eneste var at du fikk en suveren hastighet den første tiden før de justerte den til korrekt hastighet.

Selv sitter jeg på 704/128 , og har da 88kb/s som maks Download.

Noe som stemmer temmelig bra med det jeg har opplevd.

Håper du ble klokere nå! :roll::yes:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Er det ikke slik at når linja er f.eks 2000/256 , så er det i kbit/s , og ikke kb/s??

Det må 8bit til for å lage en byte , ikke sant?

Noe som gjør at 2000 må deles på 8 for å få maks nedlastningshastighet på linja di. Dvs 2000/8=250kb/s er maks nedlasting , og 256/8=32kb/s er maks Upload.

Vet ikke om dette stemmer , men noe sier meg at det gjør det.

Tror linja di er frisk som bare det , eneste var at du fikk en suveren hastighet den første tiden før de justerte den til korrekt hastighet.

Selv sitter jeg på 704/128 , og har da 88kb/s som maks Download.

Noe som stemmer temmelig bra med det jeg har opplevd.

Håper du ble klokere nå! :roll::yes:

hmm tror de fleste her er klar over det :)

Lenke til kommentar

Jeg tror de byttet over til Catch sitt utstyr (som de har i sentralen min), for siden det har jeg hatt den hastigheten jeg skal ha.

MVH

TommyL

Det stemmer, selv har jeg bluecom på catchbone.

Har hørt rykte om at alle Bluecom kunder kobles(eller skal kobles) over på CATCH hvor det er mulig.

Hepp! Da fikk jeg brev om at jeg var koblet på Catch / Bluecom utstyr...har bestilt 3000/640 for 599,- mnd......sweet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...