e321 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Sitter her og planlegger nye høytalere. Jeg har 2 kasser men de kan nok ikke brukes pga at de bare har plass til en 10"(eller 8, har ikke målt) og en diskant, så jeg trenger alt nytt. Trenger hjelp til noen billige høytalere som jeg kan bruke, kom over noen elementer i ljudia sin katalog som var veldig billige, men vet ikke hvordan lyden er i de... Jeg vil ha noen store noen med bra bass i, litt disco Hva skal jeg gå for(i hver kasse), en 10 og en 6+diskant eller noe sånt? takker for svar Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 har du no ca budsjett? ljudia har jo noen selvbygge pakker, men lyden i disse er nok rimelig crap. er du ute etter litt mer lydkvalitet ville jeg sjekket ut dynabel. (klikk på nettbutikk) der har du f.eks S23 til 5800,- visst du bygger kabinettet selv, eller storebror S33 til 11500 uten kabinett. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 eh...5800,-? nei, dette er billig oppgradering.... har noe crap fra før så ALT er bedre. Tenkte en rundt 1500,- jeg Men skal jeg bruke 10" som sub og 6som mellomtone, er det en bra kombinasjon? Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) joda satt sammen riktig så kan det låte riktig så bra! slik f.eks kommer vel mer an på kvaliteten på elemetene og om de spiller bra sammen. så har jo delefilteret en god del og si.. for og ikke snakke om kasse volumet osv.. edit: forresten, når du har et såpass lavt budsjett, og bare er ute etter en høyttaler som spiller høyt og mye bass så er jo cerwin vega billig for tiden. Endret 13. oktober 2004 av phax Lenke til kommentar
gul-tusj Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Eltax Millenium 500. 2*10" Lenke til kommentar
e321 Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Tenkte på MGR? eller noe sånt jeg... Skal bygge selv, ikke ha ferdig høytalere har jeg bestemt meg for. Bass: link Mellomtone link Diskant: link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå