kentbj Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er det noen distro som har støtte for å legges inn fra diskett. Med dette mener jeg at den skal boote opp med diskett og installeres via nett. Har en laptop med defekt cdrom. Derfor kan jeg ikke bruke cdrom. Takk for svar Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Debian kan dette. Fedora kan dette. Sikkert mange som kan dette. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 SuSE, Fedora, Debian, Mandrake, Gentoo, de fleste store distribusjoner kan dette. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Debian kan dette. Fedora kan dette. Sikkert mange som kan dette. Har lett etter en net-boot-diskett for fedora men ikke funnet noe kan du gi en link, har fedora på den stasjonære så jeg kunne godt tenkt meg det på den bærare og(som ikke har cdrom). Det nærmeste jeg har kommet er dette, og det var for komplisert for meg! Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 høres bra ut. støtter siste post . på utkikk etter fedora Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Fant desverre ingen for FC2, men denne for FC1. Hvis du har en eldre PC som ikke kan boote fra CD-ROM er det kanskje en fordel å installere FC1 likevel. http://download.fedora.redhat.com/pub/fedo...es/bootdisk.img Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Den ligger på iso'en til cd 1. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det finnes ikke noen programer som gjør at du kan boote fra en anne pc på nettet a? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Har du en gammel linux-distro instalrt fra før, kan du laste ned et hvilket som helst boot.iso el.l. ->f.eks<-(FC2) Denne kan du montere og så kopiere alle filene till /boot og fikese på lilo eller grub slik at du booter rett vmlinuz og initrd. Dette funka fint for meg med filen over og grub! Edit:(leif) Endret 30. oktober 2004 av LessThanJake Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg tenkte på å dele en cd-rom på enen pc'n, og boote fra den på en annen... uten at den andre har os... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg tenkte på å dele en cd-rom på enen pc'n, og boote fra den på en annen... uten at den andre har os... Da må du se på TFTP og finne ut om maskinen din støtter netboot. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 TFTP ? hva er det egentlig? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Trivial FTP - en simpel FTP-protokoll som kan brukes til å boote maskiner over nettverk. Og siden jeg sa du måtte se på det, betyr det i bunn og grunn at du må finne ut om det. Går og gjør det. Søk etter "netbooting with TFTP" eller noe. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Vil anbefale deg å melde deg på fedora-user-list eller noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå