Gå til innhold

Vurderer å kjøpe en Celeron 2,0Ghz

AndreasOmm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette en spøk?

Den er absolutt ikke et bra kjøp! Det er en grunn for at den er billig for å si det slik. En slik prosessor putter PC produsentene i PC'er som koster 5000,- kr...

Kjøpt deg heller en AMD AthlonXP prosessor du, som er MYE raskere. Celeron er TREG!

Lenke til kommentar
Er dette en spøk?

Den er absolutt ikke et bra kjøp! Det er en grunn for at den er billig for å si det slik. En slik prosessor putter PC produsentene i PC'er som koster 5000,- kr...

Kjøpt deg heller en AMD AthlonXP prosessor du, som er MYE raskere. Celeron er TREG!

Er den virkelig så treg? Men nå er det jo et visst budsjett jeg har også. Og en Athlon-XP er vel veldig dyr... Men finnes det noen billige Pentium prosessorer da? Jeg liker forøvrig Intel bedre enn AMD. Det er ikke sikkert det er slik, men det er nå sånn jeg mener det.

Lenke til kommentar
ikke så lett å få tak i en athlonxp prosessor nå lenger, men jeg tror nok at amd sempron er en del bedre enn celeron også..

men det kommer helt an på hva annet du har/skal ha. Har du hovedkort til celeronen?

Celeronen går vel på en Socket 478. Tror ikke jeg har det. Har egentlig et litt gammelt AOpen hovedkort. Det har egentlig bare vært en tanke at jeg skal kjøpe Celeron. Men hvor mye koster AMD Sempron?

Lenke til kommentar
Intel Celeron 2.0GHz mPGA-478 400MHz 128K Boxed. Er dette et godt kjøp? Vil denne prosessoren bli "gammel" raskt? Prosessoren koster 582 kr. Høres jo ut som et røverkjøp. Har noen noe andre gode rimelige forslag?

absolutt ikke :nei:

Men hvor mye koster AMD Sempron?

se i prisguiden

Endret av Fur
Lenke til kommentar

Celeronen går vel på en Socket 478. Tror ikke jeg har det. Har egentlig et litt gammelt AOpen hovedkort. Det har egentlig bare vært en tanke at jeg skal kjøpe Celeron. Men hvor mye koster AMD Sempron?

skal du kun oppgradere cpu tenker du?

hvordan socket/prosessor har du nå da?

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt anpå hva du skal bruke maskinen til..

Jeg skal bygge meg en print/ftpserver og mener at den nye celeronen kommer til å holde i massevis..(ikke så lavt som 2Ghz da)

Den vil kun bli brukt som en server..

Noen med erfaring av servere som har noen innvendinger på dette???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...