AndreasOmm Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Intel Celeron 2.0GHz mPGA-478 400MHz 128K Boxed. Er dette et godt kjøp? Vil denne prosessoren bli "gammel" raskt? Prosessoren koster 582 kr. Høres jo ut som et røverkjøp. Har noen noe andre gode rimelige forslag? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Er dette en spøk? Den er absolutt ikke et bra kjøp! Det er en grunn for at den er billig for å si det slik. En slik prosessor putter PC produsentene i PC'er som koster 5000,- kr... Kjøpt deg heller en AMD AthlonXP prosessor du, som er MYE raskere. Celeron er TREG! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 ikke så lett å få tak i en athlonxp prosessor nå lenger, men jeg tror nok at amd sempron er en del bedre enn celeron også.. men det kommer helt an på hva annet du har/skal ha. Har du hovedkort til celeronen? Lenke til kommentar
AndreasOmm Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Er dette en spøk?Den er absolutt ikke et bra kjøp! Det er en grunn for at den er billig for å si det slik. En slik prosessor putter PC produsentene i PC'er som koster 5000,- kr... Kjøpt deg heller en AMD AthlonXP prosessor du, som er MYE raskere. Celeron er TREG! Er den virkelig så treg? Men nå er det jo et visst budsjett jeg har også. Og en Athlon-XP er vel veldig dyr... Men finnes det noen billige Pentium prosessorer da? Jeg liker forøvrig Intel bedre enn AMD. Det er ikke sikkert det er slik, men det er nå sånn jeg mener det. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Nok av Athlon XP'er: http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...g0=25&g1=5&g2=6 Men styr unne Celeron, der er ikke verdt det. Kjøp heller en litt lavere klokket P4 om du har sokkel 478 hovedkort allerede... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Da er AMD Sempron 2400+ et MYE bedre valg enn den Celeron saken. Lenke til kommentar
AndreasOmm Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 ikke så lett å få tak i en athlonxp prosessor nå lenger, men jeg tror nok at amd sempron er en del bedre enn celeron også..men det kommer helt an på hva annet du har/skal ha. Har du hovedkort til celeronen? Celeronen går vel på en Socket 478. Tror ikke jeg har det. Har egentlig et litt gammelt AOpen hovedkort. Det har egentlig bare vært en tanke at jeg skal kjøpe Celeron. Men hvor mye koster AMD Sempron? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Intel Celeron 2.0GHz mPGA-478 400MHz 128K Boxed. Er dette et godt kjøp? Vil denne prosessoren bli "gammel" raskt? Prosessoren koster 582 kr. Høres jo ut som et røverkjøp. Har noen noe andre gode rimelige forslag? absolutt ikke Men hvor mye koster AMD Sempron? se i prisguiden Endret 13. oktober 2004 av Fur Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 AMD Sempron 2400+ koster 513,- kr hos MPX. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Sempron er litt tregere enn tilsvarende XP (Semprom 2800+ = XP 2500+) Celeron D (de nye celeron CPU'ene) er omtrent like rask som Sempron Celeron (gamle typen) er mye tregere enn både Sempron og Celeron D Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Celeronen går vel på en Socket 478. Tror ikke jeg har det. Har egentlig et litt gammelt AOpen hovedkort. Det har egentlig bare vært en tanke at jeg skal kjøpe Celeron. Men hvor mye koster AMD Sempron? skal du kun oppgradere cpu tenker du? hvordan socket/prosessor har du nå da? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Du bør ikke kjøpe Celeron! Jeg "oppgraderte" fra Celeron 2.4 Ghz til AMD XP 2500+, og merket stor forsjell! Kjøp nytt HK og CPU Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hvis du vil kan du jo se etter en Celeron D. Den yter jo ganske bra. (Så at du planla Intel og budsjett).. Edit; og Celeron D yter jo bedre enn XP (Barton). Endret 13. oktober 2004 av el_salvad Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 ville aldri kjøpt celeron! det er sånn som skolene har .. jævla trege saker!! hehe.. anbefales ikke.. kjøp deg en p4 du.. hvor mye har du tenkt å bruke? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det kommer vel litt anpå hva du skal bruke maskinen til.. Jeg skal bygge meg en print/ftpserver og mener at den nye celeronen kommer til å holde i massevis..(ikke så lavt som 2Ghz da) Den vil kun bli brukt som en server.. Noen med erfaring av servere som har noen innvendinger på dette??? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Min egen erfaring er at Celeron funker helt greit så lenge du ikke skal gjøre noe krevende som tunge programmer, spill e.l. Til vanlig kontorbruk derimot funker det helt greit... Men noe særlig god valuta for pengene, det er det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå