Gå til innhold

Distro med KDE 3.0

Anbefalte innlegg

Skal installere Linux på den stasjonære maskina mi.. Er ute etter en en distro med KDE 3.0.. er ganske nOOb innen linux..

Noen forslag.. hvordan er RH7.3 ?

PS: Hvor vanskelig er det å "installere" KDE 3.0 på en distro med v.2.2 ? (har lycoris på laptopen)

Takker for all hjelp! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2002-05-17 20:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du er n00b, så kan det være problematisk og oppgradere fra kde 2.2.x til 3.0, det spørs rett og slett på distro'en. Redhat 7.3 skal visstnok være helt grei. Suse 8.0 har jo også KDE 3.0, og min erfaring med suse 7.3 er meget bra. forøvrig så har også Gentoo KDE 3.0 (www.gentoo.org), en meget bra distro, men du burde ha litt peiling på hva du driver med for og sette det opp.

Lenke til kommentar

Som helt ny med linux kjøpte jeg SuSE 8.0, og det var virkelig en positiv overraskelse. Jeg vil faktisk si at den var både enklere å raskere å installere enn Windows. Har ikke vært borti noen andre distroer, men jeg har altså bare gode erfaringer med SuSE 8.0.

Lenke til kommentar

Kjøpte SuSE 7.0 Personal for ett par år siden.. ble aldri installert.. hadde ikke noe særlig med tid til å sette meg inn i linux da. Nå er jo den distroen gått ut på dato :smile:

Kanskje jeg skal prøve 8.0.. men den må jo kjøpes (dersom man skal være på den rette siden av loven.. as always :grin: ) Gidder ikke laste ned 7.3 når dette ikke er siste utgave..

Men er vææældig fornøyd med GUI'et til Lycoris som jeg har på laptop'en.. men det var dette med KDE 3.0

Hmm.. ikke lett, for mange distroer! :wink:

Lenke til kommentar

..husker du hva du la til i hvilken fil?

Lycoris har jo som sagt en funksjon alla windows update, helautomatisk greie.. men ikke noe KDE 3.0 her at the moment..

..jaja så får jeg tråle nettet etter info/wizzards/how-to's/guider/readme's.. og lære greiene. Var vel egentlig derfor jeg installerte Linux in the first place :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 23:51, blanc skrev:

det kommer nok på "lycoris-update" også, men hvorfor slikt hastverk (bare nysgjerrig)

Ja, ser at lycoris kommer med en update (Update2) snart.. får vel vente (Arrg!) Har siden sist post prøvd å finne ut hvordan man setter opp KDE 3.0.. HUFF! sier ikke mer :grin:

Hastverk? ..tja, liker å ha det siste/nyeste (egentlig en skikkelig dårlig og til tider dyr uvane når sant skal sies :wink: ) Men KDE 3.0 ser jo sånn visuelt sett bedre ut enn 2.2.x Ja, og det tekniske kan jo ikke være noe dårligere (?)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 23:59, mbi skrev:

SuSE 8.0 er å anbefale.......Verdt alle pengene

Ja SuSE 8.0 ser bra ut, med KDE 3.0 og full pakke!

Men jeg tror jeg venter på Lycoris updaten..

..tja, har jo lycoris på laptop'en, kan jo prøve SuSE på den stasjonære.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...