Medrakil Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hei, Jeg holder på med min nye webside, som skal bruke www.medrakil.tk . Jeg ser at dot.tk bruker et frameset hvor selve siden er alt unntatt 1 pixel eller no. Jeg vil gjerne få forwardet fra medrakil.tk direkte til den siden den skal peke til, uten at den må være inni et frameset slik at jeg kan bruke mine egne titles og få opp riktig url i adresselinja. Noen tips? Endret 13. oktober 2004 av Medrakil Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tror ikke det går. Har i hvert fall aldri sett at noen har greid å gjøre det desuten regner jeg med at Dot.TK ikke blir særlig glad om man gjør det. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Nå har ikke jeg holdt på med frames siden før jeg lærte meg HTML, men er det ikke sånn at man kan angi hvilken frame man vil at linker skal åpnes i? Kan jeg ikke da velge eksisterende vindu utenom frameset? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 <html><meta http-equiv="refresh" content="0;url=http://adresse.com"></html> Bare legg det i index-filen som .tk-siden har. Tror den skal redirecte ut av rammen da... Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Goophy: Takk, skal prøve det.. Hvis ikke det funker, er det noen måte å få target="_top" til å bli standard for alle linkene på siden, så man går ut av frame'en med en gang man navigerer noe sted? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvis ikke det funker, er det noen måte å få target="_top" til å bli standard for alle linkene på siden, så man går ut av frame'en med en gang man navigerer noe sted? <base target="_top"> Lenke til kommentar
oksa Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Før i tiden var det bare å gå inn på kontrollpanelet til my.tk og velge hvordan du vil ha banneret - evt. slå det av. Er ikke det mulig lenger? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 oksa: Dette dreier seg ikke om banneret, men om framsettet siden blir en del av SirIce: kan jeg bare legge det i <head> ? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Goophy: kommer ikke ut av framesettet på den måten... Det er fortsatt adresselinje og titlebar fra dot.tk :/ EDIT: da blir det vel <head><base target="_top"></head> da... EDIT2: Det funka i hvert fall... med mindre noen har en annen bra løsning så blir det vel sånn.. Endret 13. oktober 2004 av Medrakil Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Sjekket selv også nå. Ser ut som om base target=_top er den mest gunstige løsningen. Eller så kan du jo kjøpe et skikkelig domene. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 etter å ha skumlest -javascript er jo genialt i så måte. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Brukte et sånt javascript før i tiden, og det funket ganske bra.. *sjekke om jeg finner det* Der var det ja: <script language="javascript" type="text/javascript"> // © 2000 www.CodeLifter.com // [url="http://www.codelifter.com"]http://www.codelifter.com[/url] // Free for all users, but leave in this header if (parent.frames.length > 0) { parent.location.href = self.document.location } </script> Den fjerner evt. rammer som ligger seg "over" siden med scriptet. Endret 13. oktober 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Kan jeg bruke adressen til siden min i stedet for self.document.location og så legge det i en redirect-sak som jeg peker .tk-domenet til? Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hele poenget med .tk domener er jo at det lagres et frameset på tk-serveren, som laster inn din side (fra home.no eller hva nå enn du vil) i en frame. Hvis du vil benytte deg av dette domenet på noen annen måte enn via frames (juksemåten) så må du "kjøpe" domenet slik at du kan sette det opp på riktig måte eller få tilgang til å lagre filer på tk-folka sine servere. .tk er uansett, i mine øyne, en latterlig løsning. Edit: du kan jo selvsagt videresende alle besønde på .tk domenet ditt til din egentlige adresse, men det virker jo også litt søk - for da er jo igrunn ikke .tk domenet nøvendig. Endret 14. oktober 2004 av gozzer Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Edit: du kan jo selvsagt videresende alle besønde på .tk domenet ditt til din egentlige adresse, men det virker jo også litt søk - for da er jo igrunn ikke .tk domenet nøvendig. Nødvendig i den grad det gir en enklere adresse for besøkende å huske Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg ser jo nå at dette tilfellet bare gjelder en deviantart-konto, men hadde det vært snakk om en "ordentlig" side ville jo bokmerking o.l. gått helt på styr ved en slik variant. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg tok domenet litt for tidlig, og satte det bare til å peke dit til jeg fikk ferdig siden. Det eneste jeg har .tk for er for at det skal være lett for folk å huske og skrive inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå