Gå til innhold

er longhorn ferdig?

dmx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt ikke ferdig... de første beta'ene kommer vel nærmere 2005/2006...

Ellers så skal visstnok Longhorn bli veldig mye bedre... men det sies også at mange av nyutviklingene også skal komme til winxp...

Men det splitter nye filsystemet deres WinFS (som visstnok skal stå for mye av det som er kjempebra med Longhorn) kommer ikke før Longhorn kommer i server versjon... en eller annen gang... vi gleder oss!!

Lenke til kommentar

Har hørt at hvis du instlalerer det så kan du regne med å få problemer med å få inn så godt som de fleste drivere til det meste du har av ting i pc'n....

Men hvis du en gang kommer igjennom driver helvettet så skal det visstnok være ganske kult....

Men det er jo ikke no mye å se på heller da... for det er vel ikke så mange programmer som kan kjøres i longhorn... er det det da?

Lenke til kommentar

snakka med en som hadde prøvd Longhorn å han sa at det var kabal i Longhorn iallefall :D det med at alle gleder seg er vel ikke helt riktig vel. jeg f. eks gleder meg ikke noe særlig. det kommer til å bruke endel systemressurser, mye ram og mye cpu. jeg for min del har heller ikke sansen for XP noe særlig, hvordan kan jeg da få sansen for Longhorn? har aldri egentlig sett Longhorn sånn i real world, men jeg installerte noe sånn Longhorn Pack en gang som gjorde at jeg kunne få følelsen av at jeg satt med Longhorn. det fucka maskina mi big time. uff.

det å installere flere OS på en pc er ikke noe problem.

du kan godt installere Longhorn, Windows XP og Linux på samme pc. er ikke noe problem det.

selv har jeg Windows 2000, Windows XP og Slackware 10.0 på samme pc. går kjempe bra det.

Lenke til kommentar

Ellers så skal visstnok Longhorn bli veldig mye bedre... men det sies også at mange av nyutviklingene også skal komme til winxp...

Men det splitter nye filsystemet deres WinFS (som visstnok skal stå for mye av det som er kjempebra med Longhorn) kommer ikke før Longhorn kommer i server versjon... en eller annen gang... vi gleder oss!!

Har hørt at microsoft ikkje satset på WinFS og vil heller bruke NTFS og FAT32...

Vet ikkje om de er sant men jeg tror jeg leste de på win-xp.no

(husker ikkje om de var med eller uten - mellom win og xp i adressen...)

:D:yes::roll::thumbup::tease:

Lenke til kommentar

Har hørt at microsoft ikkje satset på WinFS og vil heller bruke NTFS og FAT32...

Vet ikkje om de er sant men jeg tror jeg leste de på win-xp.no

(husker ikkje om de var med eller uten - mellom win og xp i adressen...)

:D:yes::roll::thumbup::tease:

Det som jeg har hørt er at de faktisk vil satse på WinFS, rett og slett av den gode grunn at det er et ganske revolusjonerende filsystem... (noe jeg ikke har peil på da.. har bare hørt det...)

Det som er at vi ikke kommer til å få winfs med i den versjonen av longhorn som kommer til å bli lansert, da longhorn har blitt flyttet noe "frem" i tid, altså det er kortere tid enn de hadde planlagt at det skal bli lansert. WinFS filsystemet kommer ikke til å bli gidd ut før MS lanserer Longhorn server og da kan de som vil laste ned en oppdatering av ett eller annet slag som gjør at de kan bruke WinFS med sin Longhorn versjon (altså ikke server versjonen)

http://www.winsupersite.com/showcase/longh...review_2004.asp

På denne siden står "roadmap for Longhorn" som viser hva MS offisielt har planlagt.... Han som driver med den siden der er ganske godt informert, har jeg inntrykk av, faktisk av folk som jobber noe høyt oppe i MS systemet... så her inne er det mye "riktig" informasjon mener jeg...

Lenke til kommentar

Prøvde en veldig tidlig alpha for en god stund siden... I feks skjermegenskaper stod det at "This feature has not been made yet" Var bare gøy å titte litt, men går ikke ann å bruke det til noe foruftig ennå... Blir vel endel bedre når de første beta'ene kommer... Husker det gikk ganske greit å bruke XP beta et par år før det kom ut (bortsett fra med ISDN-kort :thumbup: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...