Gå til innhold

Lyden/høytalerne har forsvunnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har har hatt virkelig store problemer med datamaskinen i det siste og det hele endte med at jeg måtte formatere hele maskinen. Når det var gjort og etter en tid finner jeg ut at lyden har forsvunnet. Jeg antar at det er en driver jeg trenger og det store spørsmålet er hvor kan finner den? :dontgetit:

Jeg har Xp Professional.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er mute knappen på? hehe...

Du kan trolig finne driveren inne på hjemmesidene til de som har laget hovedkortet...

Så det spørs hvilken hovedkortprodusent du har da.... sjekk ut det så finner du sikkert noen drivere.... og det skal nu også være med en driver cd med hovedkortet som kanskje du kan sjekke ut også da...

Lenke til kommentar
Jeg bruker visst hovedkortet, sier han som hjelper meg her.

Last ned siste driver til HK ditt, den heter ("chipsett navn på HK"+4in1),f.eks VIA 4in1 chipsett driver.

Finn ut hvilket HK du har, står på kvitteringen eller ta en visuell test av hardwaren. Gå inn på nettsiden til produsenten og last ned driveren.

Lenke til kommentar

Yepp, nå er saken løst, lyden er på plass. Jeg takker alle som har vært med å hjulpet meg her :yes:

Problemet var at når jeg formaterte maskinen fant den ingen ting av noen ting. Men under maskinen står det et nummer som er til lydkortet/hovedkortet og jeg ringte leverandøren av maskinen og de sendte meg mail med driver. Suport? Kjempe, men jeg liker å finne og fikse tingene etter stengetid, og da er min tålmodighet på bristepunktet.

Så, uten deres hjelp her hadde nok fortvilelsen vært mye høyere.

Igjen TUSEN TAKK FOR HJELPA! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...