Instict Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Hvordan deler jeg mapper i windows nettverket? Jeg bruker windows som workstation og lurer på hvordan jeg kan dele mappene til serverene mine? Desse kjører Slackware. Jeg hadde tenkt å lage en filserver utav den ene serveren. Slik at jeg kan "mounte" diskene i windows og få tilgang til de gjennom min datamaskin. Jeg har satt inn 1stk wd200 disk som jeg skulle teste dette ut. Jeg fikk ide'en av å se på denne.. Hvordan setter jeg dette ut i praksis? "Filserveren" mine kjører Slackware 10.0 Endret 13. oktober 2004 av Instict Lenke til kommentar
Variable Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Samba på slackware skal funke , mener at samba kan lage f.eks \\workstation\share til f.eks \home\jallaballa\share Lenke til kommentar
Instict Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 jaha.. Har fått samba halveis til å funke. Finner den i windows, men må taste pass ol. og det vanlige brukernavnet funker ikke. Noen med en smb.conf som funker uten pass? Lenke til kommentar
Instict Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Endret 14. oktober 2004 av Instict Lenke til kommentar
Variable Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 www.google.com finner du sikkert noe Lenke til kommentar
Blod Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 anbefaler deg å spørre på linux delen av forumet når det gjelder software spørsmål ang. linux Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Du finner svar på alt du lurer på angående Samba her - http://us4.samba.org/samba/ Lenke til kommentar
SS7 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Som root: "smbpasswd -a user" Bare just in case. For å sette opp en enkel share legg følgende til på slutten av din /etc/samba/smb.conf (eller lignende). [myshare] # kan være hva som helst, det er dette sharen din heter path = /path/to/share/dir writable = yes/no # Velg det som passer public = yes/no valid users = dine brukere # En liste over hvilke brukere som har tilgang create mask = 0765 Som alltid! Google er din venn! Edit: Typo Endret 17. oktober 2004 av FiliusVita Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå