Gjest Slettet+1374861 Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 har to PC-er, en med WinXP og en med WinMe. på begge to har jeg en Logitech Pilot Wheel Mouse, bare på den med WinXP (som er mye raskere) har jeg en Pilot PS/2 mus. på den med WinMe har jeg en Pilot OEM mus. det som forundrer meg er at selv om jeg har samme driverene på begge PCene (MouseWare) og samme sensitivity instillingene så blir det noe forskjell på sensitivityen/accelerationen. hvorfor?!?! "har noe med prosessoren sin fart å gjøre" sa en jeg kjenner (den med XP har 1300mhz og den med ME har 400mhz). det høres feil ut i mitt hode. noen forslag?? Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Hei ja Dette kan ligge i treghet på det gamle hovedkortet ditt.operativ systemet Me og xp er 2 helt forskjellige operativ systemer.driver versjonen til windows xp er også nyere og benytter sikkert en smartere teknologi. Men det er litt rart, det er forresten kommet endel nye drivere til mouse ware for logitech til xp. Og forresten oem suger ræv.oem er ok i hardware så lenge man har roen. I software er det ikke noe bra med oem versjoner. I noen compaq maskiner har de drivere som behandler 3 typer ting samtidig og er flettet inn i systemet dette gjør at man ikke kan forandre på noe som er i maskinen utenom og installere hele systemet på nytt. Man må dessuten på forhånd ha drivere til disse dårlige komponentene som kan være drit vanskelig og få tak i drivere til. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Tror det kan ha noe med hvordan og hvor raskt Biosen og chip-settet behandler signalene fra PS2-porten. Jeg understreker at jeg kun TROR Lenke til kommentar
be321 Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 winXP gjør et eller annet rart med musen...den blir liksom for rask og følsom men for treig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 ..vel tror ikke dette er noe problem for det er faktisk winxp maskinen jeg føler det går "seigere" på! har OEM musa på winme'en og det er den jeg er mest vandt til. så har et lite problem med å få "standarisert" sensitivityen.. har forresten PS/2 Report Rate på 200 på begge PCene. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Samme problem her, spesielt i spill er det akkurat som om musen har 1/4 sek forsinkelse, fps spill er helt utelukket pga. det. I win98 er alt normalt og ingen merkbar forsinkelse på noe. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Først vil jeg bare si at MouseWare suger. Det er mye bedre å laste ned den skikkelig driveren. Jeg hadde samme problem med min mus(Trekker Wheel Mouse), når jeg brukte MouseWare. Jeg lastet ned driveren fra Microsoft, og nå virker det slik som det skal... Driverene finner du på http://www.driverzone.com Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 TIPS: Last ned PS2 Rate og overklokk den gamle musa. Vet ikke om det funker, men er vert et forsøk........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå