Gå til innhold

Mulig å sette over mobil til fast telefon internt

heffa

Anbefalte innlegg

Hei, vi er en famile med to voksne og to små barn. Vi vurderer sterkt å kutte ut fast telefon siden vi har to mobiler, samt internett gjennom kabel. Imidlertid har vi ikke lyst til at barna skal snakke i mobil, og lurer derfor på om det går an å sette over mobilsamtaler til en annen enhet uten mobilstråling. Vi ønsker i så fall både å kunne motta og ringe via denne enheten. Finnes det et telefonapparat som kan gjøre jobben uten abonnement ?

Håper jeg har forklart meg godt nok, og at noen kan gi oss råd.

Heffa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<eneste jeg kommer på er handsfree, i beste fall bluetooth, <da kan du gå opptil 10m unna telefonen.

Ja, dette er sikkert det enkleste. Forslag til en bra bluetooth enhet ? Jeg har Ericcson T630 og K700i

<Men er virkelig strålingen så mye å bry seg om?

Vel, jeg blir bra varm i hodet selv når jeg snakker lenge, og synes ikke dette er noe å utsette barn for. Jeg bruker handsfree til vanlig for å unngå varmestrålingen. Selv om det ikke finnes noen entydig dokumentasjon for om mobilstråling er farlig eller ei velger jeg ikke å ta sjansen på dette.

Heffa

Endret av heffa
Lenke til kommentar

Vet at dette blir litt off-topic, men synes at denne frykten for strålingen blir litt for ekstrem i dette tilfellet.

Det er godt mulig at du blir varm i hodet av lange telefonsamtaler, men jeg tror dette stammer mer fra placebo-effekt enn virkelig stråling. Synes du dette er et viktig område anbefaler jeg heller at du skaffer en av de anbefalte mobilene i denne artikkelen. Dette kombinert med handsfree bør gjøre det ufarlig nok. Jeg har aldri hørt om et produkt som passer din beskrivelse i første post.

Men uansett: Jeg går ut ifra at du lever et liv basert på aktivitet og jobb eller studering. Jeg regner derfor med at du beveger deg ut nesten hver dag. Sørger du for å unngå å gå i nærheten av alle trafikerte veier? Trafikerte veier gir en eksos som er helsefarlig. Sørger du for å aldri krysse en vei uten å ha sett deg skikkelig om? Det er utrolig mange skader som oppstår i trafikken. Har du husket å sørge for at du bor langt unna strømledninger, og gjerne litt ut på landet så du lever i frisk luft? Husker du å spise et klokt kosthold hver dag slik at du ikke får i deg noen farlige stoffer?

Jeg vet at jeg setter dette litt på spissen nå, men en slik "frykt" for stråling tror jeg først og fremst er farlig pga. at det stresser deg og at placebo-effekt bidrar til at du kanskje føler deg dårlig. Uansett om mobil-stråling er farlig eller ikke; Det er garantert MYE annet i hverdagen som er utrolig mye mer farlig enn mobil.

Lykke til med et sundt liv.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...