Gå til innhold

Problemer med Club3d 6800

Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Heisann, det høres ut som om du har minne problem!

Når du har rare tegn / symboler / streker etc. på oppstartsbilder, er det som regel minne relatert.

Hør med MPX eller Club 3D om du får byttet kortet ditt!

Lykke til :)

Har allerede sendt inn kortet og ventet ganske lenge. Problemet nå er at det er leveringsproblemer på Club3d kort over hele europa og jeg er ikke villig å vente i femten dager til.... Har snakket med mpx og de sa at hvis det ble forsinkelse på club3d kortet kunne jeg få velge meg et annet alternativ. Så spørsmålet mitt er hva bør jeg velge istedet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk kjøleribba på gfx-kortet for sikkerhets-skyld. Har prøvd et par club3D kort selv (ati 9200). Helt greie kort, men på begge fant jeg at kjøleribba/vifta satt for løst fast.

Dette resulterte i at når kortet stod i pc'en (ribbe/vifte peker da nedover) så skled ribba litt løs fra kortet slik at det faktisk ble en liten luftglippe mellom ribbe og gpu.

Jeg tok av ribba, hadde på ny goop, og strammet til festet til ribba igjen. NB! finishen på undersiden av ribba var forresten helt grusom.

Bare et par tips der altså, selv om det ikke er sikkert at dette gjelder alle Club3D kort.

Lenke til kommentar
Velg det du får tak i :)

Men jeg har prøvd tre ulike 6800 kort (Albatron og Club 3D er 100% like, bare ulikt klistrelapp på coolern) - så MPX selger begge to - så velg det de har på lager.

Jeg synes Albatron kjøleren ser mindre ut enn den som er på Club3d kortet... Kan dette stemme ?

Lenke til kommentar

hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tenkt så mye på tester osv...De aller fleste 6800 kortene yter omtrent 100% likt. Men klart, kjøleløsning osv kan variere. Med mindre du ikke skal åpne opp pipes og drive med OC, så hadde jeg tatt det første og beste jeg kunne fått...Mareritt å vente på ny hardware :no:

Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde meg med det samme kortet på torsdag.

Først fikk jeg litt merkelige artifacts ved en oppstart, tok en reboot så var det bare merkelige tegn fra oppstart.

Chieftec 360 watt strømforsyning. Testet med kun kortet og en hd koblet til uten at problemet har forsvunnet.

Tipper som Chingling skriver at det er minnerelatert, jeg stusset også på den høye idle tempraturen. Så vel aldri core tempratur under 60 grader, men reagerte ikke på det siden det sto 135 grader som max.

Kortet har stått på standardinnstillinger siden jeg fikk det, og fungerte knirkefritt frem til dette skjedde helt uten forvarsel.

Sendt inn reklamsjonsskjema til MpX, men ikke fått svar enda, kan jo tenke meg at de har en del mail å gå gjennom, så jeg skal ringe inn i morgen for å få litt fortgang. Vært meget fornøyd med MpX så langt, og tror neppe de skuffer med treg service nå eller :w00t:

Edit: Ringte inn til de i dag, viser seg at de hadde sendt en email med retur nummer samme dag, mest sannsynlig jeg som hadde slettet den som spam i farta :)

Endret av grevski
Lenke til kommentar
Akkurat det samme skjedde meg med det samme kortet på torsdag.

Først fikk jeg litt merkelige artifacts ved en oppstart, tok en reboot så var det bare merkelige tegn fra oppstart.

Chieftec 360 watt strømforsyning. Testet med kun kortet og en hd koblet til uten at problemet har forsvunnet.

Tipper som Chingling skriver at det er minnerelatert, jeg stusset også på den høye idle tempraturen. Så vel aldri core tempratur under 60 grader, men reagerte ikke på det siden det sto 135 grader som max.

Kortet har stått på standardinnstillinger siden jeg fikk det, og fungerte knirkefritt frem til dette skjedde helt uten forvarsel.

Sendt inn reklamsjonsskjema til MpX, men ikke fått svar enda, kan jo tenke meg at de har en del mail å gå gjennom, så jeg skal ringe inn i morgen for å få litt fortgang. Vært meget fornøyd med MpX så langt, og tror neppe de skuffer med treg service nå eller :w00t:

Temperaturen på kortet mitt lå i idle på 59C. Da hadde jeg faktisk kabinett døra åpen. Jeg ringte mpx i dag og fikk en kjempebra mottakelse. De skulle sjekke om saken min og ringe meg i morra. Tror jeg går for et Albatron kort. Virker som mange har problemer med club3d kortene...

Lenke til kommentar
Har allerede sendt inn kortet og ventet ganske lenge. Problemet nå er at det er leveringsproblemer på Club3d kort over hele europa og jeg er ikke villig å vente i femten dager til.... Har snakket med mpx og de sa at hvis det ble forsinkelse på club3d kortet kunne jeg få velge meg et annet alternativ. Så spørsmålet mitt er hva bør jeg velge istedet ?

Istedet for Club3D burde du kjøpt dette kortet.Bare synd at de ikke har det heller inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...