Gå til innhold

Trøbbel med lyd pga. hovedkortet?

RadeOn_83

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte nytt hovedkort tidligere i år, så fant jeg omsider ut at lyden var svært hakkete når jeg spilte musikkfiler fra en cd'rom, eller f.eks kopierte filer fra en cd mens jeg spilte musikk på pc'en.. Når dette skjedde brukte jeg onboard -lydkortet, så jeg bestemte meg for å kjøpe et eget lydkort utenom for å prøve å løse problemet..

Og det gjorde jeg, et standard Creative SoundBlaster 1024, men problemet vedvarer når jeg spiller musikk samtidig som jeg f.eks. kopierer fra en cd eller installerer et spill fra cd..

Så jeg lurer på, er det noen som har peiling på hva feilen her kan være..?

Jeg har hatt en del såkalte "billige" hovedkort før, og har aldri vært borti problemet.

Hovedkortet det er snakk om, er et MSI K7N2 Delta-L m/ 400FSB.

Endret av RadeOn_83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare når jeg kopierer filer, men også når jeg kjører musikkfiler direkte fra en cd eller egentlig mest når cd-spilleren må prioritere flere filer på en gang, f.eks når installasjonen av et spill kopierer filer mens det spilles musikk.. Da går musikken ti ganger så tregt som vanlig og det er passe irriterende..

Jeg har også prøvd å installere de nyeste driverne for hovedkortet og lydkortet, uten positivt resultat.

Men BIOS har jeg ikke prøvd å oppdatere, noen som vet om dette vil hjelpe?

Det er egentlig ikke noe jeg gjør før jeg absolutt må, siden det er en risikofyllt affære.

Jeg har prøvd å deaktivere det meste via Bios (alt jeg ikke bruker), for å se om det hjalp.. Ingen reaksjon.

Endret av RadeOn_83
Lenke til kommentar

Når man installerer spill hender det at det spilles musikk automatisk av installasjons programmet, og det er slik musikk jeg mener.. Da er musikken krøkkete, spiller i en tidel av normal hastighet lissom.

Det er ikke noe problem forsåvidt, bare svært irriterende siden jeg ikke har vært borti dette på tidligere pc'er. Problemer skjer både i Win98 og 2000 som jeg bruker til daglig. Hvis man f.eks. skal høre på musikk fra en cd/dvd, kan man bare glemme det, og det er kjipt.

Endret av RadeOn_83
Lenke til kommentar

Hmm,har akkurat samme HK, og akkurat samme problem..Det viste seg, ihvertfall på mitt HK, at driversene var gamle og dårlige...Så prøv å installer de nyeste Nforce driverne....Lyden ble bra da, men det viser seg nå at memory controlleren på HK ikke funker såe :!: Good Luck

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...