Gå til innhold

Trenger en rå grafikk maskin!!

wmag

Anbefalte innlegg

Jeg har gått inn en avtale med et PC firma om å få en skreddersydd pc etter mitt ønske.

Jeg er webdesigner uten oppdatering på pc fronten, ønsker da å få vite hva jeg bør bestille for å få en pc med høg grafikk utførelse og ellers det jeg har behov for som grafisk designer. ( Skjerm, ram, grafikkort, hovedkort osv.....)

THX....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville i alle fall gått for det nye skjerm-kortet fra Matrox, dersom det ikke tar for lang tid før det kommer da!

Prisen på RAM er billig for tiden, gå for 512 MB eller mer.

Hvilken prosessor eller hovedkort er nesten smaksak. Du vil høre noen som argumenterer for AMD mens abdre foreslår Intel.

Kjøp en skjerm. Selv har jeg en Vewsonic 19" med flatt bilde!

Lenke til kommentar

Hei!

Gå for en maskin som ligner denne:

CPU: 2 x AMD Athlon MP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus

HK: MSI K7D Master-L Hovedkort Socket A, MP

AMD760MPX, Dual, ATA100, ATX 266MHz FSB

Skjerm: LG 22" LCD 295LM TCO-95 Multimedia

Dvd brenner: HP DVD-brenner FIREWIRE/USB 2.0

DVD200E DVD+RW Ekstern

Cpu kjøler: 2 x silent viking (trur dei skal kjøle bra nok)

Kabinett: Chieftec DA01 fulltower m/dør svart

harddisk: 3 x Western Digital 120 gb 8 mb cache

3 x Novibes drevramme (for å få vekk knitrelydane fra diskane)

Noiskontrol støydempingsmatter til chieftec DA01 serien

4 x Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) (kabinettvifter som går ann å justere)

4 x zalman spenningsemulator

Skjermkort: Gainward Geforce 4 4600 Poerpack med firewire

Strømforsyning: NoiseControl strømforsyning,450W,ATX12V

Lydkort: Sound blaster Audigy Plantium ex

Ram: 4 gb ddr-ram

floppydisk: hvilken som helst floppydisk.

Ett eller anna raid pci kort

husk å kjøpe artic silver 3 og shims...

osv.

Detta er nesten det råaste du kan få i dag, og veldig DYRT!!!!

eller

Amd Athlon XP 2000+ m/ silent viking

MSI KT3 ULTRA-ARU

Soundblaster Audigy Plantium ex

Asus Geforce 2 7700 pro

3 x 1024 mb pc2700 orginal

Pioneer dvd 106s

Plextor 40/12/40 Sort

6 x Western Digital 120 gb SE

mvh

Aslak

Lenke til kommentar

jeg er selv webdesigner, og jeg veit hva som kreves av grafikk kort, STYR unna allt som har med NVIDIA å gjøre på denne fronten, gå for noe som ATI eller MATROX de har GOD 2d, noe som en webdesigner bruker mest, og gå for en relativt STOR LCD skjerm.. husk at det er de 2 tingene som spiller mest inn, sånn øyemessig osv.. farger osv... du skjønner meg

Housey

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-05-17 21:13, win_xp skrev:

Skal du drive med design?

hvorfor er de ingen som har nevnt PowerMac G4

fordi han hadde avtale med et PC firma om å få en skreddersydd pc etter sitt ønske. :smile:
Lenke til kommentar

Trenger ikke be et firma skreddersy en god grafikk pc..

Har jo oss her på forumet..

Det jeg ville ha kjøpt er:

Chieftec medium tower (stillegående, stili og kraftig)

Et msi kt333 hovedkort (raskt, stabilt, mange funksjoner (kommer ann på type))

minimum 512 mb ram kanskje 2*512 brikker.

Samsung pc2700 ram skal være bra. (psdata)

xp 1900 eller 2100 om penger ikke er no stress

Stillegående vifte (zalman kanskje (cnps 5100cu?))

Stillegående harddisker (seagate barracuda IV)

Ati 8500 eller 7500 skjermkort

(1 dvi og en analog utgang)

1 stk 15 eller 17" lcd og en crt (variere størrelse på skjermen. kjøre 800*600 osv. for å sjekke sidene i ulike skjermstørrelser). Sony 19" kansje?

En usb2 scanner (raskt og enkelt å sette opp)

Firewire kort eller creative audigy kort

Nettverkskort om du trenger det.

Plextor 40x cd brenner (svart så klart)

En god dvd spiller (både til dvd og cd plater)

Logitec kvalitetstastatur, optisk mus med veldig god kontroll og kanskje en tablet pen som er veldig greit å ha av og til.

+disketttstasjon noen stillegående kabinettvifter og strømkabel..

xp professional er fint.

Har vel det meste da?

Lenke til kommentar

hvorfor Nvidia skulle være så dårlig for ditt formål har jeg ingen begreper om. Har selv prøvd både ATI og NvidIa OG ati'EN FORSVANT FORT UT AV VINDUET i forhold til farge korrigering og farge stabilitet så var valget helt sol klart jeg jobber selv med web og bildebehandling ... husk at du kommer til å trenge å få til skrevet ut selvom du driver å jobber med web design . kunder liker å se "hard copies"

i tillegg vill jeg heller kjøpe meg en 21" og en 17" isteden for LCD skjermer ( som koster mere enn den smaker ) en 21" arbeidsflate er en himmelsk forsjell fra 19". du kan sammenligne det med å tegne på en a4 ark mot en a3 kjøp deg en :

Gainward Geforce 4 4600 Powerpack med firewire

du har dual skjerm mulighet også kjøper du EIZO skjermer ikke noe billig tull .. har du begge skjermene fra eizo har du mulighet til å få bildet på skjermene likt. verktøyene og hjelp sidene plassere du 19"'en også har du 21" arbeidsflate til den siden du jobbern i - en annen ting masse ram - 1 giga da har du mulighet til å ha f.eks. photoshop oppe på en skjerm samtidig som webdesign programmet ditt... jeg vill holde men borte fra xp - bruk win2000. win2000 er stabilt og man trenger ikke alt det tullet xp slenger etter deg....

Lenke til kommentar

enig jeg ville også ha ventet .... men ting tar tid å komme til dette landet så hvis man har et par månder å vente så er det absolutt verdt det, men har man jobber å gjøre så må man tar tak i det som er tilgjenglig ...

Lenke til kommentar

Tror jeg ville prøvd SWiftec-mcx462B istedet for silent viking. Swiftec har gjengede ribber og dermed større kjøleflate. (+ at bunnen er av solid kobber).

Jeg har en gammel Taisol som kjøler bedre enn silent viking på samme prosessor.

Bare et godt tips.

Sveinl.

Lenke til kommentar

ingen vet egentlig for skjermkortet har jo ikke dukket opp enda men spek'ene ser veldig bra ut bl.a 256 mb ram på skjermkortet med trippel monitor støtte og matrox er kjent for sin bilde kvalitet men vet jo heller ingenting om driverene ... man vet ikke hva dette kortet kommer til å koste her i norge heller .. så ...

det kan ta noe tid før man vet om alle forhåpningene blir besvart... det er litt over kill for ditt formål .. men .....

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satset på å vente på Matrox kortet, umulig å si når det er å få tak i...

Er det ikke litt overkill? Tre skjermer må jo være en drøm, men to funker det også.

Mange gode oppsett her, men det hjelper jo ikke akkurat med konge skjermkort hvis skjermen din ikke støtter mer enn 1024x768 i 60Hz og med blasse farger... :grin:

Så spar i hvertfall ikke på pengene når det gjelder skjerm!

Lenke til kommentar

jeg vet ikke helt hva man skal med den 3. skjermen bortsett fra at det er høy sigarfaktor .. det må være forvirrende å jobbe seriørst med 3 skjermer dessuten så må man ha et uhyre stort skrivebord ... nei takk jeg greier meg med 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...