Nisirius Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hjelp! jeg sliter med en oblig oppgave i java ... trenger litt hjelp link til oppgave: http://www.iu.hio.no/~kjetilg/uvstoff/prog.../oblig2H04.html På forhånd takk til alle som hjelper/er villige til å hjelpe Tar gjerne mot svar på e-post adresse: [email protected] Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hadde kanskje vært lurt og skrevet hva du ikke får til. Lenke til kommentar
Nisirius Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 He he... tenkte ikke på det når jeg skreiv den ...., ny her på forumet skjønner du... Det som er problemet mitt, er at jeg ikke klarer starten... dvs: å sette opp slik at man kan lese inn månedens navn og antall dager, og at det for hver dag i måneden, skal kunne leses inn: 1) maksimumstemperatur og minimumstemperatur i celsius (hele grader) 2) nedbør i antall millimeter (hele). Programmet jeg bruker er jbuilder 9 forresten (hviss det har noe å si) Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det er altså hvordan lage GUIen du lurer på? Oppgaven sier: public class Meteorolog extends JApplet implements ActionListener { JTextField månedsfelt, antallsfelt, nrfelt, minfelt, maksfelt, nedbørfelt; så da kan bør du begynne med det? Lenke til kommentar
flltho Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Hei Tror ikke det er såpass avansert på det stadiet han er i nå, sikkert mer JOptionPane some skal brukes. String måned = JOptionPane.showInputDialog("Skriv inn måneds navn: "); int dager = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Antall dager:")); edit: import javax.swing.*; må være med -- Thomas Flølo Endret 19. oktober 2004 av flltho Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Nå gjør dere det komplisert eh? I JBuilder så er det jo bare å bruke gui designeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå