Kjellis Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Yepp - var i sverige og fikk demonstrert en slik polis scanner. Funka bra den - ekspeditøren tok inn en tilfeldig gms samtale - kan være grei underholdning det :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: Den 2002-05-17 22:56, Kjellis skrev:Yepp - var i sverige og fikk demonstrert en slik polis scanner. Funka bra den - ekspeditøren tok inn en tilfeldig gms samtale - kan være grei underholdning det :smile: NMT mener du.. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: Den 2002-05-17 23:01, Arctic skrev: Quote: Den 2002-05-17 22:56, Kjellis skrev: Yepp - var i sverige og fikk demonstrert en slik polis scanner. Funka bra den - ekspeditøren tok inn en tilfeldig gms samtale - kan være grei underholdning det :smile: NMT mener du.. Jeg sa GSM ja - mener han sa det. Hadde 2 typer, en til 999,- og en til 1699,-!!! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Da har du enten hørt feil, eller så har du blitt forsøkt lurt. Lenke til kommentar
SAA Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: Den 2002-05-17 23:04, Kjellis skrev: Quote: Den 2002-05-17 23:01, Arctic skrev: Quote: Den 2002-05-17 22:56, Kjellis skrev: Yepp - var i sverige og fikk demonstrert en slik polis scanner. Funka bra den - ekspeditøren tok inn en tilfeldig gms samtale - kan være grei underholdning det :smile: NMT mener du.. Jeg sa GSM ja - mener han sa det. Hadde 2 typer, en til 999,- og en til 1699,-!!! Dette er garanert NMT. Billige politisacanere kan ikke avlytte GSM-telefoner. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Ok, jeg kan godt gi meg! :-/ Ikke mange som bruker nmt i dag da, så blir ikke mange samtalene å høre på da ..... Lenke til kommentar
Hurra Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Utrolig men sant, sjekk denne siden: http://www.mailmeclub.com/GSM/ Den lokaliser posisjonen på GSM telefoner! eller...hmmmmm :smile: Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Det er vel flere her som har sittet med litt extra elektronikk i forsvaret, og vet at GSM tapping ikke akkurat er det største hinderet. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Quote: Den 2002-05-17 22:48, christt skrev: Husker da det var på nyhetene om dette, da snakket de om 1 million kroner for slikt utstyr som man kobler til f.eks en laptop.... en mill?? hva med en pringles box? leste dette i it-avisen: Drive-by for hackere Det er blitt en kjent metode for hackere å kjøre rundt i større byer med en laptop utstyrt med trådløst nettverkskort. Slik kan man enkelt få tilgang til og studere de etter hvert tallrike trådløse nettverkene rundt i finansdistriktene. Den hjemmelagede antennen kan forsterke signalet med opptil 15 decibel, og dermed gi et stabilt og fint signal på lang avstand. Å plukke opp WLAN-singalene blir ekstra enkelt ved å bruke en hjemmelaget retningsantenne laget av en tom Pringles-boks. ref: http://www.itavisen.no/art/1298343.html kult eh? :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Hei aurstad! Sikkerheten i Wlan har blitt litt bedre siden artikkelen i itavisen.no var skrevet.. Btw,så har folk mottatt mobiltelefon samtaler via radioen...(bil radio og stasjonær radio) Var ein del oppslag om det tidligare..i tv/radio/aviser.. Men,som sagt avlytting er ulovelig for allmennen.. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg har hatt en Icom IC-R2, å *enklere* modifisert den til utvidet bånd mottakelse. Den tok imot så og si alt innen 0.5Mhz til 2000Mhz. Det var noen få områder den ikke tok imot. Kunne høre på NMT, vanlig trådløse telefoner og alt annet, men ikke GSM. Ingen problem å finne en GSM telefon i bruk, men det var bare *giberish* som kom ut. Jeg har ikke radio'en nå, og jeg har dessverre glemt _alt_ om radiomod'ing. Så ikke spør (-> søk heller på google og kjøp inn en skikkelig liten loddebolt). Lenke til kommentar
talisar Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 1 million var å ta litt i:) Prøv http://www.spyshop.no :smile: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 10:26, talisar skrev:1 million var å ta litt i:)Prøv http://www.spyshop.no :smile: Fann ikkje noko der som kunne avlytte GSM... Sikker på at du veit kva tråden handlar om? Sjekk denne artikkelen [digi.no], som seier 1,2 mill (riktignok for halvtanna år sidan) Lenke til kommentar
boza Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Ahh....herregud...dette blei litt for mye Hackers 2"Takedown" filmen gutter, mye er mulig og mye er nok blitt gjordt! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 *Dette er Politiet, informasjonen i denne posten er tilbakeholdt for offentligheten i henhold til ytringsfriheten* ...Eller kanskje det bare var en dobbelt-post. [ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-05-21 13:14 ] Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Si meg, kjoerer ikke GMT paa frekvens-hopping? _Trenger_ man ikke da en promiscous base-stasjon og noe j****** med disk-plass og dritt for aa i det hele tatt kunne foelge en enkelt forbindelse? Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Som sagt før her så har vel kanskje noen av oss jobba med samband i forsvaret og vet hvor totalt usikkert gsm egentlig er. Er jo en grunn til at forsvaret og folk som trenger det i staten/politiet nå får gsm telfoner med egen norskutviklet cryptobox. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 13:20, MelonMob skrev:Som sagt før her så har vel kanskje noen av oss jobba med samband i forsvaret og vet hvor totalt usikkert gsm egentlig er. ... kan ikke du fortelle litt om det da. Saann at oss vanlige folk kan forstaa hva det dreier seg om. Jeg er faktisk interessert i opplegget rundt dette, men har ikke jobba med samband. Quote: Er jo en grunn til at forsvaret og folk som trenger det i staten/politiet nå får gsm telfoner med egen norskutviklet cryptobox. Betyr: ingenting. Som du selv sier, det er jo en grunn til det. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Mye moro med GSM i forsvaret, ja. Noen som var i Elektonisk Krigføringskompani her? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Den digitale overføringen for GSM (Global System for Mobile communication) gjør det vanskelig å avlytte systemet. I tillegg er signalene kryptert, og kanalfrekvensen foretar 217 frekvenshopp per sekund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå